Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bohatí lidé si začali připlácet za to, aby jejich drahá auta vypadala horší než nová
12.5.2021 | Petr Miler
Snaha chovat se decentněji před zbytkem společnosti v momentě, kdy se nůžky sociální nerovnosti rozevírají? Kéž by, toto je spíš nová forma exhibicionismu.
Každá významná událost měnící náš svět je příležitostí, na které lze vydělat i tratit. Koronavirová pandemie není výjimkou - ani kvůli takové věci se svět točit nepřestane a ekonomicky ocení ty, kteří jsou schopni se jí přizpůsobit a potrestá ty, kteří nikoli. Na jednu stranu je třeba uznat, že z podstaty není fér, neboť třeba výrobce roušek bez jakékoli jejich snahy přistihne připravené, zatímco zpěváky vydělávající jen na živých koncertech nikoli. Jenže co je nakonec v životě fér? Nikdo nikomu nebrání pověsit mikrofon klidně jen dočasně na hřebík a šít třeba roušky, stejné příležitosti existují pro všechny.
Tak se stalo, že koronavirová pandemie dále rozevřela nůžky mezi lidmi, kteří prostředky mají a kteří nikoli - někdo na ní vydělal a nyní neví, co s penězi (i proto, že se spousta věcí nedala rozumně koupit), jiný se snaží postavit znovu na vlastní nohy. S tím korespondují i prodeje aut některých značek - Rolls-Royce láme rekordy, Dacia strádá. V této atmosféře ve společnosti by bylo pochopitelné, kdyby se ti šťastnější snažili dávat méně najevo svůj úspěch, dráždí to více než dříve. A novinka představená firmou Niels van Roij Design tomu zdánlivě jde vstříc, jenže realita je přesně opačná.
Společnost založená známým nizozemským designérem nově představila možnost modifikace aut, o kterou jí požádal jeden z jejích klientů. Chtěl totiž, aby jeho nové auto bylo na oko orezlé. Něco takového už jsme viděli dříve, rezivé či auto jinak vizuálně degradující fólie by nebyly novinkou, dotyčný si ovšem přál, aby auto bylo skutečně zrezlé, aby na něm byl opravdový korodující kov. To by jej mohlo teoreticky udělat vizuálně nezajímavým, a tedy tolik nedráždivým pro okolí, ve výsledku jde ale spíše o další vizuální fetiš, na který mají ostatní hledět s patřičným nekritickým údivem.
Myslete si o tom, co chcete, ale netouží po tom prý jen jeden člověk, a tak se Niels van Roij rozhodl nabídnout takové prvky všem. Níže je můžete vidět na novém Land Roveru Defender s několika dalšími modifikacemi (jiná kola či upravený interiér), naprosto dominantní jsou na něm ale korodující části na bocích a kapotě. Van Roij k tomu říká, že toto řešení vychytali k dokonalosti tak, aby sice šlo o skutečnou rez, ale dále se neprohlubovala. Firma tedy umí ve zrychleném procesu zastavit korozi ve kterékoli její fázi a materiál potáhnout tenkou vrstvou nekorodujícího materiálu, který výsledek zakonzervuje nejméně na 20 let.
Asi jsme příliš chudí na to, abychom takovou věc ocenili, ale pochopitelně - kdo chce kam... V případě, že byste chtěli mít své auto ne jako, ale skutečně zrezlé a přesto dále nereznoucí, víte, na koho se obrátit. O ceně této podivné vychytávky firma nemluví, nečekejte ale nic srovnatelného s vyřazeným materiálem ze sběrny surovin, tady půjde o docela jiné peníze.















Tohle auto není jako zrezlé, je skutečně zrezlé. Po Nielsi van Roijovi chtěl tuto modifikaci jeden z jeho zámožných klientů, tak dostal, co si přál. Foto: Niels van Roij Design
Zdroj: Niels van Roij Design
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejnovější články
Kolabující Audi se dál hojí na svých dealerech, marže jim seřízlo až k nule. „Prodávat auta už se nevyplatí,” říkají
před 2 hodinamiLuxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
včeraZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včeraMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
včeraNad Volkswagenem byl poprvé v historii vyhlášen bankrot, pro Němce je to další z řady nepříjemností
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva