Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bratrovražedný souboj dvou německých superkombíků nemá až tak jasného vítěze
21.6.2020 | Petr Miler
V obou případech jde o úctyhodné stroje, auta snů svého druhu, jedno z nich je ale hierarchicky přirozeně nadřazeno tomu druhému. Přesto větší Audi RS6 menší RS4 zase tak moc nepřekonává.
Kombíky jsou hlavně evropská libůstka a velmi výkonná auta pro každý den pak specialita především německé prémiové trojky. Člověk nemusí být génius, aby si si dal dvě a dvě dohromady a věděl, kam se vydat pro auto pro čtyři nebo pět lidí a spoustu bagáže, které bude na okruhu úspěšně vzdorovat supersportům pro dva s nanejvýš příručními zavazadly.
Z Audi, BMW a Meredesu se o velmi výkonné kombíky otírá nějakým způsobem každá z těchto značek, první jmenovaná na nich ale skoro založila existenci divize Sport. Ta se proslavila hlavně modely s písmeny RS ve znaku - typy jako RS2, RS3, RS4 nebo RS6 byly či jsou primárně nebo pouze kombíky či podobně vyhlížející vozy a divizi definují jako nic jiného.
Právě čtyři kruhy v poslední době vypustily na trh novou generaci modelu RS6 a faceliftovnou RS4 a kolegy z Autobildu nenapadlo nic lepšího, než je postavit proti sobě ve srovnání dynamiky v přímce i na okruhu, konkrétně na Lausitzringu. Na první pohled zbytečná práce, však RS6 je citelně dražší a výkonnější - pracuje s výkonem až 441 kW, tedy 600 koní, a točivým momentem 800 Nm, který na kola posílá čtyřlitrový osmiválec dopovaný nejen dvěma turby, ale i jedním elektromotorem. Oproti tomu si RS4 musí vystačit s ani ne třílitrovým V6, jehož 450 koní a 600 Nm vykouzlí krom zdvihového objemu už „jen” dvě turba.
Je tu ale ještě jeden podstatný rozdíl - i když RS4 se a 1 790 kg hmotnosti všechno, jen ne lehké auto, RS6 s 2 150 kg je ještě podstatně těžší. Přesto má být rychlejší - stovka za 3,6 sekundy a maximálka 305 km/h jsou údaji, které RS4 s 4,1 sekundy a 280 km/h (v obou případech příplatkové omezovače) nedokáže vyrovnat. Ale je taková i praxe? Zvláště když přijde na jízdu po okruhu?
Podívejte se sami na video níže a uděláte si obrázek sami, ale ve zkratce. Na stovku zrychlí RS6 za 3,4 s, zatímco RS4 za 3,6 s. Na dvoustovce je rozdíl 1,8 sekundy, ani to ale není propast a když RS6 jede tachometrových 266 km/h, RS4 je na 252 km/h. Na okruhu je pak RS6 opět rychlejší, ani zde ale 1,04 s na relativně dlouhém okruhu neznamená až takový odstup, navíc je třeba říci, že RS4 z vida působí v zatáčkách mnohem nenuceněji, přirozeněji, pro RS6 to vypadá trochu jako trápení.
Posuďte sami, s ohledem na asi 700tisícový rozdíl v ceně bychom ale váhali, jestli má smysl si za RS6 vůbec připlácet, hlavně kvůli své vysoké hmotnosti v očích nadšence poněkud ztrácí své kouzlo.








Audi RS6 s v přímém klání s RS4 porazí, jak by měla, rozdíly mezi oběma auty ale nejsou tak velké, jak by technická data mohla naznačovat
Zdroj: [https://www.youtube.com/channel/UCZVleWoR__eD9RjCyYeFfTQ AUTO BILD SPORTSCARS@Youtube]
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
Jeden z největších držáků mezi moderními auty překvapí i problematickými kusy, ty ale nakonec jen podtrhují jeho odolnost
6.6.2025Dodnes nejetou poslední Škodu nedotčenou koncernem VW nikdo nechce koupit, stále 1. majitel musel s cenou dolů
6.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025BMW ukazuje Fordu, jak správně reagovat na zájem zákazníků. Je to vážně tak těžké?
7.6.2025Výrobce elektromobilů, ve kterém VW utopil už 66 miliard, letos čeká ještě nižší prodeje. Zaplácne je novými obligacemi
7.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva