Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Britové vyhlásili nejméně spolehlivá auta podle jejich STK, „vítězí” obvyklí podezřelí
25.7.2020 | Petr Prokopec
Zajímavý pohled na spolehlivost aut nabízí analýza dat z britských technických kontrol. Problematičnosti toho kterého může napovídat leccos.
Jiný kraj, jiný mrav, říká se a automobilová branže není výjimkou. Zatímco tedy u nás musí motoristé pravidelně navštěvovat Stanici technické kontroly (STK), Britové mají tu čest s testem ministerstva dopravy zvaným MOT. Ten je u aut ve stáří od tří let vyžadován každoročně, přičemž sledováno je velké množství aspektů od emisí přes dveře či sedadla až po bezpečnostní systémy. Motoristy přitom vyjde na 54,85 liber (cca 1 650 Kč).
Dnes tu ovšem nebudeme pitvat rozdíly mezi jednotlivými testy či cenami, které musí Britové nebo Češi zaplatit. Místo toho databázi MOT můžeme brát za pomalu bezednou studnici informací, jež jsou cenné pro zájemce o nová i ojetá auta. Ti totiž mohou snadno s ohledem na podstatu testu zjistit, který model má na „technické“ největší problémy.
Z dat analyzovaných pojišťovnou By Miles přitom nevyplnulo pouze seznam pěti nejhorších aut, které testem neprochází nejčastěji, ale i pěti nejlepších. Ten si probereme jako první, přičemž musíme konstatovat, že pravidlo „Japonec až na konec“ ani tentokrát neplatí. První příčka totiž patří Hondě Jazz, druhá modelu CR-V a třetí Toyotě Prius. Čtvrté místo pak sice okupuje Mercedes-Benz GLA, ovšem pátý spot již opět připadl Zemi vycházejícího slunce, konkrétně pak Toyotě RAV4.
V případě této pětice se úspěšnost na STK pohybuje mezi 92,7 a 95,4 procenty, což znamená, že minimálně devět kusů z deseti nemá po třech letech žádný zásadní problém. Statistika z druhého konce žebříčku ale již tak potěšující není, míra úspěšnosti totiž činí 78,1 až 84,4 procenta. Na silnice tedy již nesmí hned dvě auta z deseti, tedy dokud jejich majitel nezajistí nápravu. I za přetestování se přitom v Británii platí, ovšem jen polovina původního poplatku.
A jakým autům byste se tedy měli vyhnout? Přítomnost hned tří Francouzů nepřekvapí, problematičnost Renaultů Clio a Megane nebo Citroënu DS3 není nic nového. Nicméně výrazně lépe než tyto vozy si vedou ani Volvo V40 a Opel Insignia. Zatímco pro Švédy může být jistou omluvou vyšší průměrný nájezd, ve druhém případě se již projevuje spíše nedokonalá kvalita. Byť i u Opelu lze počítat s vyšším nájezdem než třeba u Renaultu.
Na závěr pak můžeme vyrukovat ještě s jednou zajímavostí, a to s vlivem barvy na spolehlivost vozů. Z kontrol MOT totiž do jisté míry vyplývá, že pokud motorista zvolil lak, který je spíše ojedinělý, pak o své auto pečuje daleko více než majitel běžně zbarvené karoserie. Zatímco tedy u bílé či černé je úspěšnost pouze 87,1- a 87,4procentní, v případě tyrkysové již míra úspěchu stoupá na 92,3 procenta a různé formy hnědé na více než 90 procentech.
Ve finále už jen dodáme, že v rámci paliv jsou na tom nejlépe hybridy (91,7 %), po nichž následují benzinové (89,7 %), elektrické (87,1 %) a dieselové vozy (86,7 %). Suma sumárum to znamená, že pokud si za své budoucí přibližovadlo zvolíte ojetou Hondu Jazz s tyrkysovou karoserií a hybridním ústrojím pod ní, mohli byste mít nejspolehlivější auto široko daleko. Čistě teoreticky...





Toto je pět nejúspěšnějších aut na britských kontrolách technického stavu. Foto: Automobilky
A toto je pět nejhorších. Foto: Automobilky
Zdroj: By Miles
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před 8 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
17.8.2025VW zkouší okouzlit zákazníky tím, že je nechá každý měsíc znovu platit za výkon, který jim už jednou prodal z výroby
17.8.2025Ojeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
17.8.2025„Průlomový” a „revoluční” druhý Model T Fordu je ve skutečnosti ještě větší nic, než se zprvu mohlo zdát
18.8.2025Korejci se pokusili dokázat, že nepotřebují logo slavné značky, aby uspěli v luxusním segmentu, ale zjevně narazili
18.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva