Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Britové vypustili olej a vodu z motorů tří aut a zkusili, který z nich vydrží nejvíce
6.6.2020 | Petr Miler
Spalovací motor auta bez správného množství oleje správné kvality nedokáže fungovat, takže když vypustíte všechen, logicky nevydrží skoro nic. Některé ale odolávají lépe.
Na podobné testy jsme zvyklí spíše od ruských experimentátorů, ale protože během koronavirových časů bylo nemožné testovat nová auta jako obvykle, uchýlili se k nim i kolegové z britského carwow. Ti v čele s Matem Watsonem vzali tři auta odsouzená k sešrotování, aby vskutku drsným způsobem vyzkoušeli odolnost jejich motorů.
Na mušku - zde skoro doslova - si vzali druhou generaci Fordu Focus, Peugeot 206 a pátou generaci Hondy Civic. Ze všech aut nejprve vypustili olej a aby to nebylo málo, zbavili je i jejich chladicí kapaliny. Pak jedno po druhém nastartovali a nechali na místě běžet na plný plyn.
To motor nemůže vydržet, říkáte si asi. Nemůže, ale nutně to neznamená, že kapituluje okamžitě. Dobře mu jistě neudělají už sekundy běhu v takovém režimu, může ale trvat mnohem déle, než se vlivem vysoké teploty a nedostatečné lubrikace zadře, že absolutně není schopen dalšího chodu.
U Fordu to opravdu netrvalo dlouho - motor byl „hotový” po 20 sekundách. Peugeot odolával o něco déle, i s ním ale byl po 46 vteřinách amen. A co Honda? Ta i po takové době vesele jela dál. Trvalo celé dvě minuty, než se objevily problémy a otáčky motoru na plný plyn klesly na 4 000 ot./min, ale i poté byl motor schopen alespoň v omezeném režimu fungovat. Mat tak vůz vzal a další 4 minuty a 22 sekund s ním byl schopen jezdit dost drsně kolem kamery, než to definitivně vzdal a na krátko ožil jen po dolití... Coca-Coly.
Můžete namítnout, že z testu nelze dělat dalekosáhlé závěry, neboť nevíme, v jaké kondici tato auta před testem byla, jaké se jim dříve dostalo péče, jaký používala olej a kolik maziva v nich po vypuštění zůstalo - nic to nikdy není. Nebudeme vám nutně odporovat, motory Hondy ale platí dlouhodobě za skoro nezničitelné, a tak nepřekvapí, že takovému trápení nejdéle odolal právě on. Závěry si ale udělejte sami, pro pobavení celá zkouška poslouží dobře tak či onak, třebaže na úkor třech odepsaných strojů.
Drsný test výdrže třech motorů bez oleje a chladiva jasně ovládla Honda, ty od Fordu a Peugeotu nevydržely skoro nic
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024 - Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024 - Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva