Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch
13.5.2015 | Marek Bednář | 1 příspěvek
Koncepty iK-2 a iM-4, které Suzuki představilo v Ženevě, míří do série. iK-2 se ukáže už v lednu 2016, není novým Swiftem. A ani iM-4 nenahradí Jimny.
Ženevské koncepty automobilky Suzuki, nazvané trochu zvláštně iK-2 a iM-4, skutečně míří do sériové výroby. Budou nicméně rozšířením stávající modelové nabídky, nikoliv náhradou Swiftu a Jimny, jak říká automobilka. iK-2 je větší než Swift a iM-4 je zase spíš crossover než malý, ale schopný offroad, tedy Suzuki Jimny.
Nový hatchback, vzniklý z konceptu iK-2, se má ukázat v lednu roku 2016 a bude napravovat ty nedostatky Swiftu, které jeho zákazníkům údajně nejvíce vadí - málo prostoru pro nohy na zadních sedadlech a malý zavazadelník. Odtud tedy pramení důvod k prodloužení vozu o 17 centimetrů oproti Swiftu. Konkurencí produkční verze iK-2 mají být například Volkswagen Polo nebo Kia Rio.
Pod kapotou tohoto stroje se má objevit nový litrový turbomotor Boosterjet, s velkou pravděpodobností o třech válcích. Jeho výkon zatím není známý, víme však, že se objeví i v nové generaci Suzuki Swift. Pravděpodobně se však pod kapotou objeví i další motory, o kterých zatím nemáme zprávy. Víme však, že v nabídce jistě bude také mikrohybridní verze.
Novou generaci Swiftu uvidíme v roce 2017, a to jak v civilní verzi, tak i v ostřejší variantě Swift Sport. Ta nebude cílit na ohromné výkony, nebude chtít soupeřit s Fiestou ST, nýbrž zůstane na trhu tam, kde je nyní. V současnosti je pod její kapotou 136koňová atmosférická šestnáctistovka a hovoří se o zvýšení výkonu o 10 - 15 koní. Větší objem motor mít asi nebude, můžeme ale doufat, že si zachová aspoň 1,6 litru a atmosférické plnění. Kapesní raketa s oturbenou dvanáctistovkou by byl velmi smutný pohled.



Podobně jako iK-2 nebude novým Swiftem, crossover iM-4 nebude novým Jimny. Koncepční verze iM-4, která se ukázala na ženevském autosalonu, je prý po vzhledové stránce téměř produkčním autem. Je cílem, aby se tento vůz nepodobal ničemu ze současné nabídky Suzuki; údajně si bere inspiraci v Suzuki SC 100 'Whizzkid' Coupe ze 70. let.
Základem zde tedy bude samonosná karoserie a v jejích útrobách najdeme určitě dvanáctistovku Dualjet o 94 koních, která nyní pohání Swift. Bude tu pravděpodobně také zmíněný litrový Boosterjet, který bude patrně aspoň o trochu silnější. Oba motory pravděpodobně budou moci pohánět jak přední, tak i všechna kola.
Produkční varianta Suzuki iM-4 by měla přijít v roce 2018 a bude malým městským crossoverem, který bude alespoň ve verzi se čtyřkolkou konkurovat v podstatě jen Fiatu Panda 4x4. Přesto si troufáme tvrdit, že valná většina prodaných kusů čtyřkolku mít nebude. Spekuluje se už také o ceně, která by v Británii měla začínat na 11 tisících librách, tedy asi 411 tisících korunách. U nás by ale cena měla být nižší, a to možná až o 100 tisíc korun, soudě dle poměru cen Swiftu u nás a v Británii.
Drsný Jimny v nabídce zůstane, a to v současné podobě až do roku 2018. Pak přijde nástupce, který si však zachová své zaměření na jízdu v terénu - zůstane tu žebřinový rám a permanentní pohon všech kol. A dost možná si zachová také své miniaturní rozměry, díky kterým se v terénu všude vejde. Dá se však počítat s modernízací exteriéru i kabiny a také s novými, papírově úspornějšími motory.
Z konceptu iK-2, představeného v Ženevě, bude produkční stroj již v lednu 2016
Crossoveru iM-4 bude cesta do série trvat o dva roky déle
Zdroje: Autocar, Auto Express
Diskuze 1 příspěvek
Bleskovky
- Nové BMW M3 s bizarním výfukem předvedlo svůj zvuk. Zní stejně podivně, jako vypadá
5.3.2021 - Elon Musk si pochvaloval přistání rakety, která záhy explodovala, lidé mu to dali „sežrat”
4.3.2021 - Rusové zkusil umýt auto venku v -40°C, dopadlo to tak, jak od začátku muselo
3.3.2021 - Řidič se v uskákaném malém Fiatu v 210 km/h prohnal kolem policejní hlídky
2.3.2021
Nejnovější články
- James May prodává své nejoblíbenější auto, vede ho k tomu nakonec jen jedno
včera - Celých 96 procent řidičů riskuje nehodu v autě kvůli hlouposti za pár stovek
včera - Zánovní Lada 2110 na prodej v USA je velká rarita, vetřelec z Ruska stojí majlant
včera - Průkopník ostrých SUV měl 650 koní už v roce 2004, tehdy ani nevěděl, jak si říkat
včera - ADAC varuje před drahými programy na mytí aut, vašemu vozu prý jen uškodí
včera - Fotbalisté Realu Madrid rozprodávají svá Audi z loňska, s většinou si moc neužili
včera - Firma říká, že dosáhla největšího pokroku v historii elektromotorů
včera - Rusové postavili Ladu s průhledným motorem a ukázali, co se v něm děje za chodu
včera - BMW definitivně schválilo nový způsob značení svých aut, velký smysl opět nedává
6.3.2021 - Největší držáky mezi moderními ojetinami: Tato auta vydrží jezdit déle než jakákoli jiná
6.3.2021
Živá témata na fóru
- Auto s vyšším posedem 00:15 - Honza42
- Dacia Logan (2021) / Škoda Rapid (2019) / Škoda Octavia 3 22:47 - rutak11
- Koronavirus 22:35 - GeneHawkins
- Politický koutek 20:51 - honziss
- Policejní kontroly a měření 17:07 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 11:43 - abgx1
- Onboard videa 6.3.2021 - aikoN
- Fiat a vše kolem nich 6.3.2021 - M.Z.
- BMW Divize 6.3.2021 - M.Z.
- Porsche - vse o sportovnich modelech 6.3.2021 - HondaMan