Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch

Koncepty iK-2 a iM-4, které Suzuki představilo v Ženevě, míří do série. iK-2 se ukáže už v lednu 2016, není novým Swiftem. A ani iM-4 nenahradí Jimny.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch

13.5.2015 | Marek Bednář | 1 příspěvek

Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Koncepty iK-2 a iM-4, které Suzuki představilo v Ženevě, míří do série. iK-2 se ukáže už v lednu 2016, není novým Swiftem. A ani iM-4 nenahradí Jimny.

Ženevské koncepty automobilky Suzuki, nazvané trochu zvláštně iK-2 a iM-4, skutečně míří do sériové výroby. Budou nicméně rozšířením stávající modelové nabídky, nikoliv náhradou Swiftu a Jimny, jak říká automobilka. iK-2 je větší než Swift a iM-4 je zase spíš crossover než malý, ale schopný offroad, tedy Suzuki Jimny.

Nový hatchback, vzniklý z konceptu iK-2, se má ukázat v lednu roku 2016 a bude napravovat ty nedostatky Swiftu, které jeho zákazníkům údajně nejvíce vadí - málo prostoru pro nohy na zadních sedadlech a malý zavazadelník. Odtud tedy pramení důvod k prodloužení vozu o 17 centimetrů oproti Swiftu. Konkurencí produkční verze iK-2 mají být například Volkswagen Polo nebo Kia Rio.

Pod kapotou tohoto stroje se má objevit nový litrový turbomotor Boosterjet, s velkou pravděpodobností o třech válcích. Jeho výkon zatím není známý, víme však, že se objeví i v nové generaci Suzuki Swift. Pravděpodobně se však pod kapotou objeví i další motory, o kterých zatím nemáme zprávy. Víme však, že v nabídce jistě bude také mikrohybridní verze.

Novou generaci Swiftu uvidíme v roce 2017, a to jak v civilní verzi, tak i v ostřejší variantě Swift Sport. Ta nebude cílit na ohromné výkony, nebude chtít soupeřit s Fiestou ST, nýbrž zůstane na trhu tam, kde je nyní. V současnosti je pod její kapotou 136koňová atmosférická šestnáctistovka a hovoří se o zvýšení výkonu o 10 - 15 koní. Větší objem motor mít asi nebude, můžeme ale doufat, že si zachová aspoň 1,6 litru a atmosférické plnění. Kapesní raketa s oturbenou dvanáctistovkou by byl velmi smutný pohled.


Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 1 - suzuki ik-2 zeneva oficialni 01Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 2 - suzuki ik-2 zeneva oficialni 02Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 3 - suzuki ik-2 zeneva oficialni 03

Podobně jako iK-2 nebude novým Swiftem, crossover iM-4 nebude novým Jimny. Koncepční verze iM-4, která se ukázala na ženevském autosalonu, je prý po vzhledové stránce téměř produkčním autem. Je cílem, aby se tento vůz nepodobal ničemu ze současné nabídky Suzuki; údajně si bere inspiraci v Suzuki SC 100 'Whizzkid' Coupe ze 70. let.

Základem zde tedy bude samonosná karoserie a v jejích útrobách najdeme určitě dvanáctistovku Dualjet o 94 koních, která nyní pohání Swift. Bude tu pravděpodobně také zmíněný litrový Boosterjet, který bude patrně aspoň o trochu silnější. Oba motory pravděpodobně budou moci pohánět jak přední, tak i všechna kola.

Produkční varianta Suzuki iM-4 by měla přijít v roce 2018 a bude malým městským crossoverem, který bude alespoň ve verzi se čtyřkolkou konkurovat v podstatě jen Fiatu Panda 4x4. Přesto si troufáme tvrdit, že valná většina prodaných kusů čtyřkolku mít nebude. Spekuluje se už také o ceně, která by v Británii měla začínat na 11 tisících librách, tedy asi 411 tisících korunách. U nás by ale cena měla být nižší, a to možná až o 100 tisíc korun, soudě dle poměru cen Swiftu u nás a v Británii.

Drsný Jimny v nabídce zůstane, a to v současné podobě až do roku 2018. Pak přijde nástupce, který si však zachová své zaměření na jízdu v terénu - zůstane tu žebřinový rám a permanentní pohon všech kol. A dost možná si zachová také své miniaturní rozměry, díky kterým se v terénu všude vejde. Dá se však počítat s modernízací exteriéru i kabiny a také s novými, papírově úspornějšími motory.

Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 4 - Suzuki iK-2 zive 01Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 5 - Suzuki iK-2 zive 02Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 6 - Suzuki iK-2 zive 03Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 7 - Suzuki iK-2 zive 04Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 8 - Suzuki iK-2 zive 05Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 9 - Suzuki iK-2 zive 06Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 10 - Suzuki iK-2 zive 07Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 11 - Suzuki iK-2 zive 08Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 12 - Suzuki iK-2 zive 09Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 13 - suzuki ik-2 zeneva oficialni 01Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 14 - suzuki ik-2 zeneva oficialni 02Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 15 - suzuki ik-2 zeneva oficialni 03Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 16 - suzuki ik-2 zeneva oficialni 04Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 17 - suzuki ik-2 zeneva oficialni 05Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 18 - suzuki ik-2 zeneva oficialni 06Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 19 - suzuki ik-2 zeneva oficialni 07Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 20 - suzuki ik-2 zeneva oficialni 08Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 21 - suzuki ik-2 zeneva oficialni 09Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 22 - suzuki ik-2 zeneva oficialni 10
Z konceptu iK-2, představeného v Ženevě, bude produkční stroj již v lednu 2016

Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 23 - Suzuki iM-4 zive 01Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 24 - Suzuki iM-4 zive 02Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 25 - Suzuki iM-4 zive 03Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 26 - Suzuki iM-4 zive 04Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 27 - Suzuki iM-4 zive 05Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 28 - Suzuki iM-4 zive 06Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 29 - Suzuki iM-4 zive 07Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 30 - Suzuki iM-4 zive 08Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 31 - Suzuki iM-4 zive 09Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 32 - suzuki im-4 zeneva oficialni 01Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 33 - suzuki im-4 zeneva oficialni 02Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 34 - suzuki im-4 zeneva oficialni 03Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 35 - suzuki im-4 zeneva oficialni 04Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 36 - suzuki im-4 zeneva oficialni 05Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 37 - suzuki im-4 zeneva oficialni 06
Crossoveru iM-4 bude cesta do série trvat o dva roky déle

Zdroje: Autocar, Auto Express

Marek Bednář

Diskuze 1 příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše