Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch

Koncepty iK-2 a iM-4, které Suzuki představilo v Ženevě, míří do série. iK-2 se ukáže už v lednu 2016, není novým Swiftem. A ani iM-4 nenahradí Jimny.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch

13.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Koncepty iK-2 a iM-4, které Suzuki představilo v Ženevě, míří do série. iK-2 se ukáže už v lednu 2016, není novým Swiftem. A ani iM-4 nenahradí Jimny.

Ženevské koncepty automobilky Suzuki, nazvané trochu zvláštně iK-2 a iM-4, skutečně míří do sériové výroby. Budou nicméně rozšířením stávající modelové nabídky, nikoliv náhradou Swiftu a Jimny, jak říká automobilka. iK-2 je větší než Swift a iM-4 je zase spíš crossover než malý, ale schopný offroad, tedy Suzuki Jimny.

Nový hatchback, vzniklý z konceptu iK-2, se má ukázat v lednu roku 2016 a bude napravovat ty nedostatky Swiftu, které jeho zákazníkům údajně nejvíce vadí - málo prostoru pro nohy na zadních sedadlech a malý zavazadelník. Odtud tedy pramení důvod k prodloužení vozu o 17 centimetrů oproti Swiftu. Konkurencí produkční verze iK-2 mají být například Volkswagen Polo nebo Kia Rio.

Pod kapotou tohoto stroje se má objevit nový litrový turbomotor Boosterjet, s velkou pravděpodobností o třech válcích. Jeho výkon zatím není známý, víme však, že se objeví i v nové generaci Suzuki Swift. Pravděpodobně se však pod kapotou objeví i další motory, o kterých zatím nemáme zprávy. Víme však, že v nabídce jistě bude také mikrohybridní verze.

Novou generaci Swiftu uvidíme v roce 2017, a to jak v civilní verzi, tak i v ostřejší variantě Swift Sport. Ta nebude cílit na ohromné výkony, nebude chtít soupeřit s Fiestou ST, nýbrž zůstane na trhu tam, kde je nyní. V současnosti je pod její kapotou 136koňová atmosférická šestnáctistovka a hovoří se o zvýšení výkonu o 10 - 15 koní. Větší objem motor mít asi nebude, můžeme ale doufat, že si zachová aspoň 1,6 litru a atmosférické plnění. Kapesní raketa s oturbenou dvanáctistovkou by byl velmi smutný pohled.


Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 1 - suzuki ik-2 zeneva oficialni 01Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 2 - suzuki ik-2 zeneva oficialni 02Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 3 - suzuki ik-2 zeneva oficialni 03

Podobně jako iK-2 nebude novým Swiftem, crossover iM-4 nebude novým Jimny. Koncepční verze iM-4, která se ukázala na ženevském autosalonu, je prý po vzhledové stránce téměř produkčním autem. Je cílem, aby se tento vůz nepodobal ničemu ze současné nabídky Suzuki; údajně si bere inspiraci v Suzuki SC 100 'Whizzkid' Coupe ze 70. let.

Základem zde tedy bude samonosná karoserie a v jejích útrobách najdeme určitě dvanáctistovku Dualjet o 94 koních, která nyní pohání Swift. Bude tu pravděpodobně také zmíněný litrový Boosterjet, který bude patrně aspoň o trochu silnější. Oba motory pravděpodobně budou moci pohánět jak přední, tak i všechna kola.

Produkční varianta Suzuki iM-4 by měla přijít v roce 2018 a bude malým městským crossoverem, který bude alespoň ve verzi se čtyřkolkou konkurovat v podstatě jen Fiatu Panda 4x4. Přesto si troufáme tvrdit, že valná většina prodaných kusů čtyřkolku mít nebude. Spekuluje se už také o ceně, která by v Británii měla začínat na 11 tisících librách, tedy asi 411 tisících korunách. U nás by ale cena měla být nižší, a to možná až o 100 tisíc korun, soudě dle poměru cen Swiftu u nás a v Británii.

Drsný Jimny v nabídce zůstane, a to v současné podobě až do roku 2018. Pak přijde nástupce, který si však zachová své zaměření na jízdu v terénu - zůstane tu žebřinový rám a permanentní pohon všech kol. A dost možná si zachová také své miniaturní rozměry, díky kterým se v terénu všude vejde. Dá se však počítat s modernízací exteriéru i kabiny a také s novými, papírově úspornějšími motory.

Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 4 - Suzuki iK-2 zive 01Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 5 - Suzuki iK-2 zive 02Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 6 - Suzuki iK-2 zive 03Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 7 - Suzuki iK-2 zive 04Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 8 - Suzuki iK-2 zive 05Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 9 - Suzuki iK-2 zive 06Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 10 - Suzuki iK-2 zive 07Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 11 - Suzuki iK-2 zive 08Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 12 - Suzuki iK-2 zive 09Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 13 - suzuki ik-2 zeneva oficialni 01Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 14 - suzuki ik-2 zeneva oficialni 02Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 15 - suzuki ik-2 zeneva oficialni 03Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 16 - suzuki ik-2 zeneva oficialni 04Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 17 - suzuki ik-2 zeneva oficialni 05Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 18 - suzuki ik-2 zeneva oficialni 06Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 19 - suzuki ik-2 zeneva oficialni 07Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 20 - suzuki ik-2 zeneva oficialni 08Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 21 - suzuki ik-2 zeneva oficialni 09Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 22 - suzuki ik-2 zeneva oficialni 10
Z konceptu iK-2, představeného v Ženevě, bude produkční stroj již v lednu 2016

Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 23 - Suzuki iM-4 zive 01Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 24 - Suzuki iM-4 zive 02Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 25 - Suzuki iM-4 zive 03Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 26 - Suzuki iM-4 zive 04Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 27 - Suzuki iM-4 zive 05Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 28 - Suzuki iM-4 zive 06Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 29 - Suzuki iM-4 zive 07Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 30 - Suzuki iM-4 zive 08Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 31 - Suzuki iM-4 zive 09Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 32 - suzuki im-4 zeneva oficialni 01Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 33 - suzuki im-4 zeneva oficialni 02Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 34 - suzuki im-4 zeneva oficialni 03Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 35 - suzuki im-4 zeneva oficialni 04Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 36 - suzuki im-4 zeneva oficialni 05Budoucnost Suzuki: nové SUV a mini, motor Boosterjet a mild hybrid navrch - 37 - suzuki im-4 zeneva oficialni 06
Crossoveru iM-4 bude cesta do série trvat o dva roky déle

Zdroje: Autocar, Auto Express

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše