Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Chiron se o rok zpozdí, šéf VW nebyl spokojen s prototypem
26.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nástupce Veyronu má být lehčí, více prostorný i řidičsky zajímavý. Nyní však těchto cílů nedosahuje, šéf koncernu tak prodloužil jeho vývoj.
Před několika málo týdny bylo poprvé ve své kůži nachytáno Bugatti Chiron. Tedy nástupce momentálně nejrychlejšího auta této planety, alespoň podle Guinnessovy knihy rekordů. Jeho příchod byl přitom naplánován na příští rok, což souviselo nejen s letošním ukončením výroby modelu Veyron, ale také se zakončením testů a vývoje. Ten započal před více než čtyřmi roky, přičemž na jeho konci jsme se měli dočkat mnohem lehčího a zároveň lépe reagujícího supersportu, než jakým kdy mohl být jeho předchůdce.
Z toho důvodu ostatně novinka měla dostat do vínku více než 90 procent nových komponentů, kdy kupříkladu celá karoserie počítá s uhlíkovými vlákny. To nejen srazí hmotnost, ale zároveň také navýší tuhost. Motor pak i nadále počítá s osmi litry objemu a šestnácti válci, zároveň však dostane do vínku minimálně dvě (z celkových čtyř) elektricky řízená turbodmychadla. Výsledkem bude 1 500 koní, s nimiž vůz pokoří stovku za dvě sekundy a dosáhne maximálky přes 450 km/h.
Již tato fakta by stačila k potlesku, kromě ohromující jízdní dynamiky však má Chiron nabídnout také prostornější kabinu a komfortnější pozici za volantem než Bugatti Veyron. Zlepšen pak má být rovněž výhled do všech stran, zatímco sedmistupňová dvouspojková skříň počítá s novým softwarem vylepšujícím řazení. A aby toho nebylo málo, pak systému pohonu všech kol podá pomocnou ruku vektorování točivého momentu.
Zcela logicky by se tak Chiron měl opětovně vyšvihnout na vrchol „potravinového řetězce“ a nechat za sebou celou řadu současných hybridních supersportů. Nicméně vše má jeden háček. Stejně jako byl nemalými těžkostmi doprovázen vývoj Bugatti Veyron, pak jako po másle neuhání ani technici v případě nástupce. To si na vlastní kůži vyzkoušel šéf koncernu VW Group, který nedávno usedl za volant jednoho z prototypů.
Na konci testovací jízdy ale neprovolával slávu, místo toho upozornil na celou řadu problémů, které je třeba vyřešit. Z toho důvodu bylo slavnostní představení odloženo, s příchodem novinky tak můžeme počítat až v roce 2017. A to samozřejmě jen za předpokladu, že vše již nadále půjde jako na drátkách. Vytyčených cílů má totiž Chiron ještě více než Veyron, který měl být „jen“ nejrychlejší, nejvýkonnější a nejdražší.
Závěrem pak již jen můžeme dodat, že také v rámci ceny překoná novinka originál, stát by totiž měla v základu okolo 2,4 milionu dolarů (cca 58,36 milionu korun). I přes tuto horentní sumu ovšem Bugatti opětovně nevydělá ani na jednom exempláři. Vůz bude totiž znovu brán jen jako výkladní skříň technologií koncernu, který následné mnohé systémy uvede v běžnějších modelech.




Bugatti Chiron se ukázalo na nových neoficiálních ilustracích, realita ale nejspíše bude o trochu jiná...
...jak naznačují snímky vývojového prototypu. S tím momentálně není příliš spokojen šéf koncernu VW Group Martin Winterkorn
Zdroj: Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Nový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
před 2 hodinami„Americkej kýbl” si na nejnáročnějším okruhu světa namazal na chleba téměř všechny a všechno hned v několika verzích
před 3 hodinamiNa severu Itálie vypnuli všechny stacionární radary, s novými pravidly se nevyplatí. Ministr říká, že přesně to byl účel
před 5 hodinamiŠkoda už začala šermovat s elektrickou Octavií, jaká je vůbec idea za nabídnutím takového auta?
před 6 hodinamiLegendární McLaren F1 magnáta v IT má přepsat historii. Bude stát tolik, že si aukční firma ani netroufá odhadovat výsledek
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 07.31. 19:16 - Vrooom
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub
- Další zajímavá autovidea 07.30. 13:48 - Vrooom