Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti za 200 milionů nabídne nástupce auta, které proslavil Michael Schumacher
24.7.2019 | Petr Prokopec
V pouhých 10 kusech má vzniknout další specialita Bugatti, na níž i 200 milionů korun bude málo. Za tři týdny se v Pebble Beach máme dočkat debutu novodobého EB 110 GT.
Pokud patříte mezi fanoušky Bugatti a zároveň uživatele Instagramu, nejspíše jste již zaznamenali, že automobilka z Molsheimu začala mapovat svou 110letou historii. Ta odstartovala v roce 1909 na historickém zámku ve Francii, přičemž již o dvě léta později Type 13 dosáhl druhého místa v Le Mans. O pět let později došlo na představení modelu Type 35, se kterým měla co do činění i Eliška Junková. Tento vůz byl přitom jedním z nejúspěšnějších závodních Bugatti všech dob, na svém kontě má přes tisíc výher, z nichž mnohé získali Louis Chiron či Albert Divo.
Kromě těchto tří „zářezů“ zdobí sociální síť Bugatti ještě jedna vzpomínka, a sice odkaz na rok 1926, kdy byl představen Type 41 Royale. Ten zůstává jedním z nejluxusnějších aut, které kdy vznikly, přičemž automobilka vyrobila pouze sedm kusů. Ettore Bugatti, známý jako Le Patron, přitom odmítl jedno z nich prodat albánskému králi Zogu I., neboť se mu příčilo jeho chování během stolování. Ač si tedy Bugatti mohli pořídit jen ti nejbohatší z nejbohatších, jejich peníze při podpisu smlouvy zjevně nebyly pro automobilku tím zásadním faktorem.
Proč o tom ale vůbec mluvíme? Jednoduše proto, že daná „cesta“ bude mít dle společnosti Girardo and Co. zajímavé vyvrcholení, a to během motoristického týdne v Monterey. V rámci akce The Quail, jež se odehraje 16. srpna, by měl být odhalen duchovní nástupce Bugatti EB 110 SS, tedy jediného, ale nepochybně úchvatného modelu z dob, kdy Bugatti ještě nepatřilo Volkswagenu.
Toto provedení se vůči výchozímu EB 110 lišilo navýšením výkonu z 560 na 612 koní, zatímco jeho hmotnost klesla z 1 620 na 1 418 kilogramů. Číslovka v názvu vozu přitom odkazovala na 110. výročí narození zakladatele značky a auto se stalo svého času světově slavným hlavně díky tomu, že si jeden z jeho mála vyrobených exemplářů pořídil Michael Schumacher, už tehdy mistr světa Formule 1.
Jak jsme zmínili již v úvodu, Bugatti letos slaví stejné jubileum spojené se vznikem samotné automobilky. V tomto ohledu jsme sice již jednu limitovanou edici dostali, neboť letos v únoru bylo představeno provedení 110 Ans Bugatti, ovšem v tomto případě šlo zjevně jen o drobný předkrm před obrovským dortem. Novinka má vzniknout pouze v 10 exemplářích, přičemž každý odstartuje na 8 milionech Eur (cca 204,4 mil. Kč). Jelikož ale privátní prezentace už proběhla, k mání nejspíše nebude žádný.
Zda se tyto spekulace potvrdí, zjistíme během nějakých tří týdnů. S ohledem na zkušenosti z minulosti se ale dá počítat s tím, že pokud duchovní nástupce modelu EB 110 SS skutečně dorazí, pak nejspíše půjde jen cestou aerodynamických doplňků a snižování hmotnosti. Výkon ale zřejmě zůstane na 1 500 koních, neboť k jeho navýšení nedošlo ani v případě zakázkového exempláře La Voiture Noire, který je ještě dražší. Na definitivní potvrzení ale budeme muset ještě nějakou chvíli počkat.













































Bugatti EB 110 SS se má dočkat duchovního nástupce...
...jeden z pouhých čtyř žlutých exemplářů přitom svého času vlastnil i Michael Schumacher
Zdroj: Bugatti, Girardo and Co.
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
včeraMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nejnovější články
Zatímco majitelé nejlepších předchozích M5 prodávají svá auta se ziskem, kupec nového „parníku” BMW přišel za 320 km o 400 tisíc
před 10 hodinamiFord už v krizi chystá náhradu za zaříznutý Focus. Zkuste se nesmát. Anebo nebrečet
před 11 hodinamiČíňané prodávající auta i v Česku ukázali svůj Rolls-Royce pro chudé, je to velký luxus za cenu obyčejné Škody Superb
včeraNení velký, se srazí... Se zdí. Do té posílají své majitele auta vietnamského nudlového miliardáře, všechna teď musí do servisů
včeraJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 09.13. 19:05 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 09.13. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.13. 10:38 - pavproch
- Pomoc s výběrem auta na denní dojíždění 09.13. 06:22 - annawonka
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.12. 16:01 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 09.12. 05:16 - AndreGlenn
- Tranzit 2.0 TDCi - potkany motor po vymene rovodu 09.12. 05:11 - JohnnyBryan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.11. 11:38 - řidičBOB