Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti inkasuje za těchto pouhých 7 zvláštních modelů od klientů neskutečné peníze
3.12.2020 | Petr Miler
Bugatti se ze stroje na problémy stalo pro koncern Volkswagen strojem na peníze. Při pohledu na to, jak obrovské sumy inkasuje za prodej pouhých 7 zvláštních edic Chironu, se skoro divíme, proč se ho chce zbavit.
U Volkswagenu se schyluje k nevídané čistce. Tentokrát ale nepůjde o manažery namočené do té či oné aféry, ale celé značky, které se Němcům zdají být přítěží při cestě za jejich elektrickou budoucností. Důvodem přitom obvykle není, že automobilku peníze stojí, než že by jí je přinášely, ale spíše to, že by je bylo příliš složité přetransformovat na výrobu elektrických aut. A tak se jich chce raději zbavit.
Nejvíce to zaráží u Bugatti, které Volkswagen přes 20 let piplal jako výkladní skříň své techniky za cenu miliardových ztrát. V tuto chvíli je ale podle jejího šéfa Stephana Winkelmanna značka bezpečně v zisku a není důvod tomu nevěřit. Stalo se tak ostatně jistě hlavně jeho zásluhou, neboť Winkelmann už při svém dlouholetém šéfování Lamborghini ukázal, že ví, jak pracovat s velmi bohatými klienty. A u Bugatti to ukazuje znovu.
Jeho recept je v podstatě jednoduchý - nabídnout zámožným kupcům specifické verze existujících aut, které se tváří výjimečně, třebaže technicky stojí z naprosté většiny na základech dávno vyvinuté techniky. Možná to označíte za nicotné, ti nejbohatší na to ale slyší a za tyto vozy jsou ochotni platit snad až nekřesťanské peníze už v době, kdy je běžní smrtelníci ještě ani neviděli na fotkách.
Hezky to shrnuje přehled sedmi nejnovějších limitovaných verzí a speciálních edic Bugatti postavených na bázi Chironu, které jsou do jednoho rozprodané. Kolegové z GT Spirit dali dohromady jejich ceny, vynásobili je počtem vyrobených kusů a spočítali, kolik za ně celkem Bugatti utrží. Je to obrovská suma, kterou už znáte, a to je třeba dodat, že jde o souhrn základních cen, nikoli částek zaplacených za další zvláštní úpravy, které si klienti automobilky jistě vymíní.
Kolik Bugatti vyinkasuje za prodej pouhých 7 zvláštních provedení Chironu?
1. Bugatti Chiron Sport 110 Ans

Foto: Bugatti
Počet prodaných kusů: 20
Cena za 1 kus: 3 260 000 USD (71,4 milionu Kč)
Cena celé edice: 65 200 000 USD (1,43 miliardy Kč)
2. Bugatti Chiron Pur Sport
Počet prodaných kusů: 60
Cena za 1 kus: 3 500 000 USD (76,6 milionu Kč)
Cena celé edice: 210 000 000 USD (4,6 miliardy Kč)
3. Bugatti Chiron Sport Noire
Počet prodaných kusů: 20
Cena za 1 kus: 3 300 000 USD (72,3 milionu Kč)
Cena celé edice: 66 000 000 USD (1,44 miliardy Kč)
4. Bugatti Chiron Super Sport 300+
Počet prodaných kusů: 30
Cena za 1 kus: 3 900 000 USD (85,4 milionu Kč)
Cena celé edice: 117 000 000 USD (2,56 miliardy Kč)
5. Bugatti Centodieci
Počet prodaných kusů: 10
Cena za 1 kus: 9 000 000 USD (197 milionů Kč)
Cena celé edice: 90 000 000 USD (1,97 miliardy Kč)
6. Bugatti La Voiture Noire
Počet prodaných kusů: 1
Cena za 1 kus: 12 500 000 USD (273 milionů Kč)
Cena celé edice: 12 500 000 USD (273 milionů Kč)
7. Bugatti Divo
Počet prodaných kusů: 40
Cena za 1 kus: 6 000 000 USD (131,4 milionu Kč)
Cena celé edice: 240 000 000 USD (5,26 miliardy Kč)
Cena všech aut těchto 7 zvláštních edic
800 500 000 USD (17,5 miliardy Kč)
Zdroj: GT Spirit
Bleskovky
- Souboj dvou úplně jiných aut VW se stejným motorem skončil neuvěřitelným foto finišem
včera - Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
16.1.2021 - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
16.1.2021 - Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
14.1.2021 - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021
Nejdiskutovanější články
- Facka do tváře bateriových elektromobilů, novinka Toyoty je levnější než Tesla Model S
5.12.2020 (2) - Výrobci záměrně zkreslují točivý moment elektrických aut, realita je úplně jiná
25.10.2020 (1) - Patálie s ojetým elektromobilem ukazují, co může jejich majitele potkat už po 7 letech
30.10.2020 (1) - Nový Fiat 500 je zatím propadák, Italové si ale nechali otevřená zadní vrátka
24.11.2020 (1) - K mání je vzácný Mercedes milovaný diktátory, má velmi pozoruhodnou historii
27.11.2020 (1) - Experti popsali, jak mohl pilot nejděsivější nehody F1 posledních let odejít po svých
10.12.2020 (1) - Auta, která jako nová skoro nikdo nechtěl, se dnes pro majitele stávají zlatým dolem
9.1.2021 (1) - Ford zastavil výrobu v jedné ze svých největších továren, 5 000 lidí poslal domů
15.1.2021 (1) - Majitel si dal na auto lak, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, výsledek motá hlavu
10.12.2020 - Prodeje Tesly na klíčovém evropském trhu kolabují, připomínají černé scénáře
18.10.2020
Živá témata na fóru
- Koronavirus 15:42 - Dix
- Zabavne kabrio kolem 300tis 15:26 - Snowman000
- Volkswagen obecne 15:22 - jirka87
- Fiat Stilo - Dialkove ovladanie 15:07 - jirka87
- Elektromobily a vse kolem nich 14:49 - MadJoe
- Lampárna (stěžovatelna) 12:59 - HondaMan
- Rychlodotazy 10:55 - Arkis
- Hyundai a vše kolem nich! 15:43 - hyundaiclub
- Nová Insignia (benzín nebo diesel) 15:39 - hyundaiclub
- Porucha diagnostického systému motoru EOBD 15:37 - hyundaiclub