Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse: 1 200 koní, žádná střecha
22.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Bugatti za necelé dva týdny na ženevském autosalonu skutečně odhalí dosud nejrychlejší otevřenou verzi Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse.
Počátkem roku jsme ze zdroje blízkého značce Bugatti zachytili zprávu o snaze automobilky zbavit se jen pomalu prodávaného otevřeného modelu Veyron 16.4 Grand Sport tím, že vytvoří speciální edici s pevnou průhlednou střechou a koňmi navíc. Nyní se ukazuje, že informace byla pravdivá jen z poloviny. Střecha nebude pevná, vyšší výkon ale dostane a firma nebude šetřit kilowatty - edice Vitesse se dokonce vyrovná verzi Super Sport.
S touto informací s odvoláním se na automobilku přišel aktuálně britský Autocar a je v rozporu s původními zvěstmi. Ty tvrdily, že přestavba 16válcového supersportu z 1 000 na 1 200 koní je natolik náročná, že forma raději zvolí kompromis a vypustí raději stroj s výkonem zvýšeným na 1 100 koňských sil. Nová varianta Vitesse by ale měla mít stejných dvanáct set koní při 6 400 otáčkách a patnáct set newtonmetrů od 3 000 do 5 000 ot./min. jako dosud nejsilnější Veyron SS.
Zvýšení výkonu o dvacet procent přitom nebylo otázkou pár minut práce s počítače a upgradem softwaru. Osmilitrový agregát dostal zvetšená všechna čtyři turbodmychadla i mezichladiče stlačeného vzduchu. Zvýšené zátěži byl rovněž uzpůsoben podvozek.
Bugatti čas akcelerace na stovku neuvádí, ale odhaduje se, že to potrvá jen 2,5 sekundy, tedy o dvě desetiny vteřiny méně, než k tomu potřebuje „standardní” Veyron Grand Sport. Nejvyšší rychlost Grand Sport Vitesse byla odhadována až na 407 km/h, ale kvůli průhlednému polykarbonátovému panelu střechy byla pro jistotu elektronicky omezena na 360 km/h.
Cena ještě není stoprocentní, ale mělo by se jednat o částku 1,65 milionu eur. Další detaily se dozvíme zřejmě až v Ženevě, zatím můžeme krom výše zmíněných detailů posloužit jen dvěma oficiálními fotografiemi.


První záběry dokazují, že provedení Vitesse zůstane u otevřené karoserie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Centrální plánování 2.0 selhává stejně jako to první, bublina baterek pro elektromobily je na pokraji prasknutí
před 2 hodinami
Chystaná Škoda Octavia Combi od Dacie byla nachytána při testech, na současném trhu to může být převratné auto
před 3 hodinami
Revoluční světla Oraclu mohou radikálně změnit povahu aut, jako první je dostaly Toyoty
před 5 hodinami
Lamborghini udělalo další krok zpět, svůj nový čtyřlitrový osmiválec bude prodávat i po roce 2035
před 6 hodinami
Je opravdu zlé, když technici Porsche adorují 2,2tunový nesmysl konkurence, aby snáz prodali ten svůj
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
