Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse: 1 200 koní, žádná střecha
22.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Bugatti za necelé dva týdny na ženevském autosalonu skutečně odhalí dosud nejrychlejší otevřenou verzi Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse.
Počátkem roku jsme ze zdroje blízkého značce Bugatti zachytili zprávu o snaze automobilky zbavit se jen pomalu prodávaného otevřeného modelu Veyron 16.4 Grand Sport tím, že vytvoří speciální edici s pevnou průhlednou střechou a koňmi navíc. Nyní se ukazuje, že informace byla pravdivá jen z poloviny. Střecha nebude pevná, vyšší výkon ale dostane a firma nebude šetřit kilowatty - edice Vitesse se dokonce vyrovná verzi Super Sport.
S touto informací s odvoláním se na automobilku přišel aktuálně britský Autocar a je v rozporu s původními zvěstmi. Ty tvrdily, že přestavba 16válcového supersportu z 1 000 na 1 200 koní je natolik náročná, že forma raději zvolí kompromis a vypustí raději stroj s výkonem zvýšeným na 1 100 koňských sil. Nová varianta Vitesse by ale měla mít stejných dvanáct set koní při 6 400 otáčkách a patnáct set newtonmetrů od 3 000 do 5 000 ot./min. jako dosud nejsilnější Veyron SS.
Zvýšení výkonu o dvacet procent přitom nebylo otázkou pár minut práce s počítače a upgradem softwaru. Osmilitrový agregát dostal zvetšená všechna čtyři turbodmychadla i mezichladiče stlačeného vzduchu. Zvýšené zátěži byl rovněž uzpůsoben podvozek.
Bugatti čas akcelerace na stovku neuvádí, ale odhaduje se, že to potrvá jen 2,5 sekundy, tedy o dvě desetiny vteřiny méně, než k tomu potřebuje „standardní” Veyron Grand Sport. Nejvyšší rychlost Grand Sport Vitesse byla odhadována až na 407 km/h, ale kvůli průhlednému polykarbonátovému panelu střechy byla pro jistotu elektronicky omezena na 360 km/h.
Cena ještě není stoprocentní, ale mělo by se jednat o částku 1,65 milionu eur. Další detaily se dozvíme zřejmě až v Ženevě, zatím můžeme krom výše zmíněných detailů posloužit jen dvěma oficiálními fotografiemi.


První záběry dokazují, že provedení Vitesse zůstane u otevřené karoserie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 4 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včera
Nové na MotoForum.cz
- Lídry jsou Bulega, Manzi a Neila 10:36
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
Nejnovější články
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 4 hodinamiNové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
před 5 hodinamiVolvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
před 7 hodinamiŠéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
před 8 hodinamiNový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva