Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse: 1 200 koní, žádná střecha
22.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Bugatti za necelé dva týdny na ženevském autosalonu skutečně odhalí dosud nejrychlejší otevřenou verzi Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse.
Počátkem roku jsme ze zdroje blízkého značce Bugatti zachytili zprávu o snaze automobilky zbavit se jen pomalu prodávaného otevřeného modelu Veyron 16.4 Grand Sport tím, že vytvoří speciální edici s pevnou průhlednou střechou a koňmi navíc. Nyní se ukazuje, že informace byla pravdivá jen z poloviny. Střecha nebude pevná, vyšší výkon ale dostane a firma nebude šetřit kilowatty - edice Vitesse se dokonce vyrovná verzi Super Sport.
S touto informací s odvoláním se na automobilku přišel aktuálně britský Autocar a je v rozporu s původními zvěstmi. Ty tvrdily, že přestavba 16válcového supersportu z 1 000 na 1 200 koní je natolik náročná, že forma raději zvolí kompromis a vypustí raději stroj s výkonem zvýšeným na 1 100 koňských sil. Nová varianta Vitesse by ale měla mít stejných dvanáct set koní při 6 400 otáčkách a patnáct set newtonmetrů od 3 000 do 5 000 ot./min. jako dosud nejsilnější Veyron SS.
Zvýšení výkonu o dvacet procent přitom nebylo otázkou pár minut práce s počítače a upgradem softwaru. Osmilitrový agregát dostal zvetšená všechna čtyři turbodmychadla i mezichladiče stlačeného vzduchu. Zvýšené zátěži byl rovněž uzpůsoben podvozek.
Bugatti čas akcelerace na stovku neuvádí, ale odhaduje se, že to potrvá jen 2,5 sekundy, tedy o dvě desetiny vteřiny méně, než k tomu potřebuje „standardní” Veyron Grand Sport. Nejvyšší rychlost Grand Sport Vitesse byla odhadována až na 407 km/h, ale kvůli průhlednému polykarbonátovému panelu střechy byla pro jistotu elektronicky omezena na 360 km/h.
Cena ještě není stoprocentní, ale mělo by se jednat o částku 1,65 milionu eur. Další detaily se dozvíme zřejmě až v Ženevě, zatím můžeme krom výše zmíněných detailů posloužit jen dvěma oficiálními fotografiemi.


První záběry dokazují, že provedení Vitesse zůstane u otevřené karoserie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Šéf Fordu pořád nepochopil nic. Z elektrické pasti couvá jen na oko, nový elektromobil prý bude něco jako druhý Model T
před 6 hodinamiPadlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 8 hodinamiSvého času největší lidová atrakce Nürburgringu míří do zapomnění, po fiasku a tragické nehodě ji demolují
před 9 hodinamiNový Ford Mondeo se potichu vrátil na pozici bestselleru, s cenou od 440 tisíc Kč to ale nakonec není překvapení
před 11 hodinamiNové spalovací motory od Číňanů, Arabů a Francouzů bude nakupovat další značka, v tomto případě může jít o zlomový moment
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva