Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Veyron Grand Sport Venet: šifra mistra Bernara
3.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová limitovaná edice Bugatti tentokrát není ve znamení jiného laku. Výkon 1 001 koní sice zvýšen nebyl, i tak je ale po delší době zase na co koukat.
V současném automobilovém světě neexistuje většího specialisty na limitované edice, než je Bugatti. Francouzsko-německá značka nám totiž zejména v případě modelu Grand Sport servíruje jednu omezenou sérii za druhou. Pokaždé se přitom jedná jen o unikátní kombinaci toho či onoho laku, kol a kůže, karbonu či hliníku. Základ je ale vždy stejný, což vyjma verze Vitesse znamená 1 001 koní produkovaných osmilitrovým motorem W16. Díky tomu bychom u novinky nazvané Venet neměli čekat nějaké překvapení.
Karoserie ovšem kupodivu jedno nabízí. Kvůli jejímu vzhledu se Bugatti spojilo s francouzským umělcem Bernarem Venetem, který příď supersportu vyzdobil matematickými a vědeckými vzorci. Díky tomu se nová edice limitovaná pouze na jeden exemplář stává trochu zajímavějším než třeba verze Middle East, Red Edition či Matte White, které od standardu odlišoval jen jinak namíchaný lak. Obdobné formule, které reflektují vývoj Veyronu, totiž Bugatti asi jen tak někomu neposkytne.
Automobilka si tentokráte také více pohrála s interiérem, kde dveřní panely opětovně zdobí šifry Bugatti podle mistra Bernara. Schránka mezi sedadly pak odkazuje na Venetovy skulptury. Vše ostatní ale již zůstává standardem. Což zahrnuje běžný střešní panel i nouzový deštník, s nímž je nejvyšší rychlost limitována na pouhých 130 km/h.
Nepochybujte o tom, že tento vůz bude vyroben v jediném exempláři a Bugatti si jej zřejmě nenechá v záloze pro vlastní muzeum. Cena známa není, s jiným než pořádně tučným příplatkem k už tak vysoké ceně Veyronu Grand Sport ale počítat rozhodně nelze.



















Bugatti se s novou limitovanou edicí Grand Sport Venet kupodivu docela vytáhlo. Pod kapotou však zůstalo standardních 1 001 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Padlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 11 hodinamiElektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
včeraHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
včeraBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
včeraPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub