Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Veyron Grand Sport Venet: šifra mistra Bernara
3.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová limitovaná edice Bugatti tentokrát není ve znamení jiného laku. Výkon 1 001 koní sice zvýšen nebyl, i tak je ale po delší době zase na co koukat.
V současném automobilovém světě neexistuje většího specialisty na limitované edice, než je Bugatti. Francouzsko-německá značka nám totiž zejména v případě modelu Grand Sport servíruje jednu omezenou sérii za druhou. Pokaždé se přitom jedná jen o unikátní kombinaci toho či onoho laku, kol a kůže, karbonu či hliníku. Základ je ale vždy stejný, což vyjma verze Vitesse znamená 1 001 koní produkovaných osmilitrovým motorem W16. Díky tomu bychom u novinky nazvané Venet neměli čekat nějaké překvapení.
Karoserie ovšem kupodivu jedno nabízí. Kvůli jejímu vzhledu se Bugatti spojilo s francouzským umělcem Bernarem Venetem, který příď supersportu vyzdobil matematickými a vědeckými vzorci. Díky tomu se nová edice limitovaná pouze na jeden exemplář stává trochu zajímavějším než třeba verze Middle East, Red Edition či Matte White, které od standardu odlišoval jen jinak namíchaný lak. Obdobné formule, které reflektují vývoj Veyronu, totiž Bugatti asi jen tak někomu neposkytne.
Automobilka si tentokráte také více pohrála s interiérem, kde dveřní panely opětovně zdobí šifry Bugatti podle mistra Bernara. Schránka mezi sedadly pak odkazuje na Venetovy skulptury. Vše ostatní ale již zůstává standardem. Což zahrnuje běžný střešní panel i nouzový deštník, s nímž je nejvyšší rychlost limitována na pouhých 130 km/h.
Nepochybujte o tom, že tento vůz bude vyroben v jediném exempláři a Bugatti si jej zřejmě nenechá v záloze pro vlastní muzeum. Cena známa není, s jiným než pořádně tučným příplatkem k už tak vysoké ceně Veyronu Grand Sport ale počítat rozhodně nelze.



















Bugatti se s novou limitovanou edicí Grand Sport Venet kupodivu docela vytáhlo. Pod kapotou však zůstalo standardních 1 001 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Ford říká, že lidem už na motorech aut nezáleží, touhy s nimi spojené prý odezněly do nenávratna
před 3 hodinamiDalší selhání Audi. Zákazníci volali po návratu fyzických ovladačů, firma jim sebrala i páčky pod volantem
před 5 hodinamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, přitom si ho sám spravil s díly za 26 korun
včeraTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva