Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Buick Avenir: nová vlajková loď má V6, pohon zadních kol a luxusní interiér
12.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Koncept nové vlajkové lodi Buicku nabídne šestiválec nové generace a devítistupňový automat. Jen není jisté, zda to konceptem neskončí.
Automobilka Buick toho v poslední době moc nového nepřinesla, z větší části se zaměřuje na nabídku přeznačkovaných Chevroletů či Opelů. Pokud ale budeme optimističtí, v dohledné době by se to mohlo změnit. Značka v předvečer detroitského autosalonu NAIAS představila koncept Avenir, který by na vrchol nabídky mohl vrátit velký sedan s pohonem zadních kol a šesti- a osmiválcovými motory.
Přídi dominuje velká maska chladiče s designem vodopádu, jak ji nazývá Buick, po jejíž stranách vidíme LEDkové světlomety. Za předními 21" koly jsou výdechy horkého vzduchu a dolní části dveří spojuje chromovaná linka, která zdánlivě nikam nevede, je ale součástí prolisu. A záď vozu, třebaže na první pohled na zbytek příliš nenavazuje, podobně jako příď kombinuje kulaté tvary s muskulaturně působícími prolisy.
Jakkoliv může celkový vzhled na někoho působit nevyváženě a jinému se velmi líbit, je potřeba si všimnout detailů. Přední i zadní světla mají "fajfky" ne nepodobné evropským Opelům, jasnější tenké linky v nich ale rozhodně patří Buicku, stejně jako loga. Vepředu tvoří tyto fajfky denní svícení, v zadních, taktéž LEDkových světlech to jsou normální obrysovky. Výsledek skutečně stojí za detailnější pohled.
Při pohledu dovnitř může někoho napadnout vliv palubní desky Mercedesu třídy S, který by však konkurentem tohoto vozu úplně nebyl. Každopádně tu však najdeme čalounění prémiovou kůží a hedvábím a obložení bambusem. Je tu také ambientní osvětlení a ionizér vzduchu pro čistší vzduch uvnitř auta, alespoň teoreticky.
Po stránce technologií na palubě najdeme systém IntelliLink, který umí i rozpoznat řidiče a automaticky načte jeho oblíbenou hudbu, kalendář a také místa, kde byl v nedávné minulosti. Zda mu umí i nastavit sedadlo, volant a oblíbené mapování motoru a převodovky, se dostupné materiály nezmiňují. Vidíme tu také dvě obrazovky vpředu, jednu zastupující budíky přístrojového štítu a druhou umístěnou klasicky uprostřed.
Vzadu nenajdete třímístnou lavici, ale dvě křesla, oddělená vysokým středovým tunelem. Dá se očekávat jak jejich elektrické seřizování, tak i vyhřívání a ventilace a čtyřzónovou klimatizaci tu také pravděpodobně najdeme. A i pro zadní sedadla má tato inkarnace IntelliLinku překvapení - dvě slušně velké obrazovky, integrované do předních opěradel, které mohou zadní pasažéry zabavit, nechtějí-li se bavit s těmi vepředu či se dívat z okna.
Po technické stránce toho zatím moc známo není. Dá se však předpokládat, že by tento stroj mohl stát na platformě připravovaného Cadillacu CT6. O zadním náhonu jsme se zmínili již výše; tisková zpráva obsahovala informaci o čtyřkolce, podle pozdějšího vyjádření GM je však tento koncept zadokolka. Stojí nicméně na platformě Omega, kterou má využívat i Chevrolet Camaro příští generace a která umožňuje i zástavbu pohonu 4x4. Sílu dodává vidlicový šestiválec "nové generace", tedy přímovstřiková a nějakým způsobem přeplňovaná jednotka, která má také systém vypínání válců a start-stop. Je spojena s devítistupňovou automatickou převodovkou.
Avenir je zatím jen koncept, třebaže plně funkční. Pokud budeme hodně optimističtí, vznikne z něj jednak Buick Avenir a levnější Chevrolet Caprice pro Severní Ameriku a možná hned, možná o chvíli později také Opel Omega či Vauxhall Carlton pro Evropu, Buick Roadmaster pro Čínu a Holden Commodore a Caprice pro Austrálii. To se nicméně na svět díváme růžovými brýlemi, ve skutečnosti je příchod takovéhoto vozu přinejmenším nejistý, protože s takovýmto designem by jistě byl schopen ukrást nemálo zákazníků Cadillacu CT6, zejména bude-li Avenir levnější, což se luxusní značce GM asi nebude líbit.
Stále však můžeme doufat, protože jak design konceptu, tak i výsledný vůz nevznikl ve Spojených státech, nýbrž v Austrálii. Dost možná s tím souvisí i zhruba rok stará spekulace, že Holden pracuje na konkurentovi pro Porsche Panamera, který by se představil jako Buick. Podle ředitele australské odnože GM Richarda Ferlazza byl Avenir stavěn pro globální trh a také nikoliv jen jako designová studie, nýbrž s výhledem na produkční výrobu. Právě toto poslední vyjádření je ale potřeba brát s rezervou, protože pokud by Avenir šel do výroby, jistě by se toho na něm měnila spousta. Platforma by to ale být nemusela.
A také by to pro značku Buick by to mohl být dobrý pokus o návrat do dob, kdy dělala i něco jiného, než že lepila své znáčky na Opely a Chevrolety, třebaže právě takovýto osud čeká Holden. Koneckonců, slovo Avenir ve francouzštině znamená budoucnost...























Design Buicku Avenir může budit rozpory a pro produkci by se nejspíš trochu měnil, pořádnou dávku elegance mu ale odepře málokdo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 7 hodinami
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje včera 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice 31.10.2025
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 31.10.2025
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
Nejčtenější články
Německý gigant propustí 7 600 lidí z „elektrické divize”. Už teď ví, že je nebude potřebovat ani za 5 let
5.10.2025
Zlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Dodnes sotva jetou Škodu Octavia II RS v krásné barvě nikdo nechce, její cena se blíží výhře v loterii
5.10.2025
VW se v nouzi zbavuje zaměstnanců, jak to jen jde. Letos pro pochybení ukončil poměr 548 lidem, další tisíce jsou „v podmínce”
5.10.2025
Za nejslavnějšími kreacemi Top Gearu stojí nenápadný manželský pár, který auta stlouká pomalu doma za stodolou
5.10.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.02. 11:55 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Pneu koutek 11.01. 20:55 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
