Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Buick Regal 2014: je facelift americké Insignie předzvěstí toho evropského?
27.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejzásadnější změnu americký sedan nabízí pod kapotou, kde trůní nový přeplňovaný dvoulitr. Jeho výkon totiž poklesl z 274 na 262 koní.
O nejstarší americké aktivní značce Buick jsme se tento týden již jednou zmiňovali. A to v souvislosti s představením modernizovaného sedanu LaCrosse, který stejně jako třeba Opel Insignia používá platformu GM Epsilon II. Na rozdíl od evropského modelu však jde o prodlouženou verzi, díky čemuž by vás debut Buicku LaCrosse na autosalonu v New Yorku v podstatě ani nemusel zajímat. Příchod druhého faceliftu značky, který se dotýká modelu Regal, však pro nás již zajímavější je. Americký sedan totiž používá tutéž verzi platformy, co Insignia, díky čemuž bychom se zaoceánských změn mohli dočkat i na Starém kontinentu. Zvláště když se týkají benzinových turbomotorů, které jsou pro evropské trhy důležité.
Oč se tedy jedná? Především o výměnu přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce za nový se stejným objemem. Úpravami snad každé součástky by podle značky mělo dojít k větší kultivovanosti, což má dokládat 90 procent točivého momentu (konkrétně 353 Nm) dostupného v rozmezí 1 700 a 5 500 otáček. Celkově by pak motor 2,0 Turbo měl nabízet 400 Nm, stejně jako předchůdce. O poznání hůře je na tom ovšem výkonová špička, která vrcholí hodnotou 262 koní, zatímco Buick Regal GS před faceliftem nabízel 274 koní.
Údaje o jízdní dynamice značka nezveřejnila, zpomalení či zrychlení tak nemůžeme ani potvrdit, ani vyvrátit. Stejně jako není jisté, zda podobně naladěný motor v Evropě dostaneme - verze obdobná americkému modelu GS u nás prozatím nefigurovala. Buick však hodlá touto konfigurací nahradit také pohonnou jednotku v modelu Regal Turbo, který doposud nabízel „jen“ 220 koní. Tedy stejně jako evropská verze, díky čemuž je výměna možná. Pro Opel by se navíc jednalo o příležitost, jak v rámci soudobého downsizingového trendu nahradit 2,8litrový šestiválec produkující takřka stejných 260 koní.
To jsou ovšem čiré spekulace, proto se raději vrátíme do newyorské reality, kde Buick kromě přeplňovaného dvoulitru představil také hybridní verzi poháněnou 2,4litrovým čtyřválcem o výkonu 185 koní, které dodatečnou sílu dodává elektromotor produkující 15 koní a spřažený s lithium-iontovými bateriemi. Stejně jako v případě předchozím je pro základní verze jedinou volbou šestistupňový automat, model GS by měl dostat i šestistupňový manuál. V takovém případě však bude směřovat výkon pouze na přední nápravu, neboť nový Haldex 4x4 lze objednat pouze ve verzích Turbo a GS s automatem.
Po kosmetické rovině již novinka tolik změn nenabízí, zvenčí tak můžeme poreferovat jen o zrevidované čelní masce, nových světlometech s LEDkami pro denní svícení nebo přestylizovaném předním a zadním nárazníku. Nová jsou ještě zadní diodová světla nebo chromový pruh mezi nimi, uvnitř se pak veškeré modifikace soustředí na středovou konzoli s menším počtem tlačítek a osmipalcovým dotykovým displejem.
Chybět nemohou ani nové bezpečnostní systémy založené na signálech radaru či kamery, většinu z nich však již Opel v evropské nabídce má. V rámci monitoringu slepého úhlu či jízdních pruhů nás tak již příliš novinek nečeká. Je přitom otázkou, kdy se vlastně faceliftovaná Insignia ukáže prvnímu publiku. Do podzimního zahájení prodeje Buicku Regal totiž zbývá ještě moře času.









Ze změn učiněných pod kapotou nového Buicku Regal bude možná profitovat i Evropa. Na rozdíl od Ameriky se ovšem my de facto dočkáme posílení motorového prostoru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič dostal postupně 78 pokut a přesto se nepolepšil, teď jde na 3 roky za mříže
25.1.2021 - Řidič BMW zcela ztratil kontrolu nad autem na sněhu, neuvěřitelná reakce jiného ho ale zachránila
22.1.2021 - Video zachytilo, jak řidič v plné rychlosti zasáhl autem vrtulník, to se hned tak nevidí
20.1.2021 - Řidič odtahovky názorně ukázal, jak rychle jde „postaru” vykrást i moderní auta
20.1.2021
Nejdiskutovanější články
- Facka do tváře bateriových elektromobilů, novinka Toyoty je levnější než Tesla Model S
5.12.2020 (2) - Patálie s ojetým elektromobilem ukazují, co může jejich majitele potkat už po 7 letech
30.10.2020 (1) - Nový Fiat 500 je zatím propadák, Italové si ale nechali otevřená zadní vrátka
24.11.2020 (1) - K mání je vzácný Mercedes milovaný diktátory, má velmi pozoruhodnou historii
27.11.2020 (1) - Experti popsali, jak mohl pilot nejděsivější nehody F1 posledních let odejít po svých
10.12.2020 (1) - Auta, která jako nová skoro nikdo nechtěl, se dnes pro majitele stávají zlatým dolem
9.1.2021 (1) - Ford zastavil výrobu v jedné ze svých největších továren, 5 000 lidí poslal domů
15.1.2021 (1) - Proč downsizing motorů nepřináší kýženou úsporu paliva? Zůstalo jen u dobré myšlenky
15.1.2021 (1) - Majitel si dal na auto lak, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, výsledek motá hlavu
10.12.2020 - Automobilové antény všeho druhu skončí, do výroby míří jejich revoluční náhrada
27.10.2020
Nové na MotoForum.cz
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04:59 - HondaMan
- Rychlodotazy 01:48 - Zajda
- CNG? PHEV? LPG? co vybrat 23:26 - KrPtKn
- Ecoboost nebo atmosféra 22:08 - M.Z.
- BMW Divize 20:10 - ExFun
- Jaké nové MPV auto v ceně okolo 500 tisíc? 19:57 - Jenyk
- Politický koutek 19:50 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 16:59 - řidičBOB
- Koronavirus 15:30 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 11:22 - Snowman000