Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Cadillac CTS-V 2015: nové CTS-V je venku, s 649 koňmi dá stovku za 3,7 s
22.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nejsilnější sedan Cadillacu všech dob dostal motor z Corvette Z06. Jeho hmotnost činí 1 880 kg, přesto se rozjede na 322 km/h.
S blížícím se příchodem Štědrého dne nám Cadillac nadělil nové CTS-V - V jako Vánoční. Ne, tuhle vazbu jsme si vymysleli, jedná se pochopitelně o novou generaci sportovního sedanu z řady V, který se pyšní 6,2litrovým osmiválcovým motorem LT4 známým též z nové Corvette Z06. Díky tomu se stala nejvýkonnějším vozem v rámci historie koncernu General Motors, což je titul, který jí sedan rozhodně nevezme. Jeho pohonná jednotka byla totiž naladěna na výkon jen o 10 koní (a 27 Nm) nižší. I přes tento pokles je ovšem nové CTS-V nejsilnějším modelem, jaký kdy Cadillac pustil na veřejné silnice.
Abychom zbytečně nechodili kolem horké kaše, rovnou uvedeme, že pohonná jednotka produkuje 649 koní a 857 Nm točivého momentu. Tedy opravdu nemalý výkon, kterým Cadillac bez problémů posílá do druhé řady evropskou konkurenci v čele s Audi RS6 Avant, BMW M5 a Mercedesem E 63 AMG. Tato trojice totiž nabízí maximálně 600 koní v podobě limitované edice mnichovského sedanu, jež slaví 30. výročí od příchodu první generace M5.
Vraťme se ale zpátky ke Cadillacu, který s udávaným výkonem pokoří stovku (respektive 96 km/h) za pouhých 3,7 sekundy. Nejvyšší rychlost pak činí 322 km/h, což je meta, o které si evropská liga může nechat pouze zdát i s příplatkovými omezovači. CTS-V ovšem exceluje také v rámci hmotnosti, která dosahuje 1 880 kg, což vůči zmiňovanému BMW představuje 65kilovou výhodu. Automobilka dále dodává, že novinka se pyšní o 25 procent vyšší tuhostí než regulérní CTS.
Mimo to tu máme také širší rozchod přední i zadních kol, přičemž na obou nápravách najdeme 19palcová kovaná kola. Ta obouvají pneumatiky Michelin Pilot Super Sport, přičemž podle tiskové zprávy vůz zvládne až 1 g bočního přetížení. O bezpečné zastavení se pak starají brzdy Brembo, které počítají s 390milimetrovými předními kotouči a šestipístkovými třmeny. Cadillac přitom dodává, že brzdná síla je dostatečná i na okruhu.
S tím souvisí i další prvek výbavy, systém Performance Data Recorder, který může nahrávat videa ve vysokém rozlišení a prakticky okamžitě je odeslat na sociální sítě. I proto CTS-V dostalo do vínku rovněž technologii OnStar s vysokorychlostním připojením k internetu. To jsme ale poněkud odbočili od mechaniky, proto rychle dodáváme, že novinka dostala také elektronický diferenciál a stavitelné tlumiče Magnetic Ride Control.
Přenos výkonu na zadní kola pak dostala na starosti osmistupňová automatická převodovka, přičemž manuál v nabídce figurovat nebude. Místo toho tu máme třeba karbonovou kapotu, lízátko čelního nárazníku, zadní spoiler či difuzor. Uhlíková vlákna pak nechybí ani v interiéru, kde jim společnost dělají sportovní sedadla Recaro. Tím ovšem informace končí, další várka zřejmě dorazí souběžně s debutem v Detroitu.














Nový Cadillac CTS-V dostal patřičně agresivní karoserii, pod kterou se skrývá 649 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 5 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejnovější články
Kruh se uzavírá, VW má v plánu zachránit své elektromobily s pomocí spalovacích motorů
před hodinou
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 3 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 4 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 5 hodinami
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
