Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Cadillac XTS: vlajkovou lodí GM je Insignia na kypřícím prášku
16.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Po květnovém ukončení výroby modelu DTS zůstala nejluxusnější značka GM bez vlajkové lodi. Ne na dlouho, nahrazuje ji Cadillac XTS.
Příběh GM skončil jinak, než byl původně psán. Kdyby, kdyby... Cadillac XTS měl být výkladní skříní General Motorsu a rozhodně tak bude prezentován i nyní, jen jinak. V nejskvělejších vizích to měla být luxusní limuzína, opět s pohonem zadních kol a novým velkým osmiválcem DOHC s interním označením Ultra V8, který měl být náhradou za původní Northstar 4,6 V8. Dějiny se ale vyvíjely jinak, než hrdý plánovač předpokládal a vývoj musel být zastaven. Místo toho zde máme předokolku se šestiválcem.
Omezování velikosti motoru a počtu jeho válců není to samé, co zmenšování rozměrů karoserie, nicméně jedna podivnost při srovnání XTS s jiným vozy na povrch vyplave. Nový Cadillac měří 5 131 mm a rozvor činí 2 837 mm. Ačkoli jsou „ameriky“ známé svými dlouhými převisy, na nový vůz je to dost výrazný nepoměr, že? XTS je totiž delší než BMW řady 7, ale svým rozvorem jen o 27 mm překonává novou trojku typové řady F30. Jak je to možné? Samozřejmě řada 3 také nebývale narostla, ale v tomto případě za to může i ta skutečnost, že GM vlastně jen o kousek prodloužilo platformu společnou pro Buick Regal a Opel Insignia. Také proto bude model XTS k dispozici s pohonem všech kol vybaveným systémem Haldex, a proto mohl Cadillac uvést, že vpředu pracují vzpěry HiPer Strut. Technici ovšem tento celek vzadu doplnili vzduchovým odpružením a standardně dodávanými magneto-reologickými tlumiči.
Ze stejného důvodu je pak XTS v oficiální tiskové zprávě srovnáván s automobily odlišných segmentu. Cadillac kupříkladu tvrdí, že jejich novinka nabízí na zadních sedadlech více místa než Audi A6 a BMW řady 5, ale kufr o objemu 509 litrů „hraje svou vlastní ligu a překonává i Audi A8“. Což ale není pravda, protože zavazadelník A8 má 510 litrů. V americké specifikaci to sice může být jinak, nicméně svou vlastní ligu tím pádem asi nehraje.
Cadillac XTS může být v této chvíli vybaven pouze jediným motorem. Jde o přímovstřikový vidlicový šestiválec o objemu 3,6 litru, standardně spojený se šestistupňovou automatickou převodovkou Hydra-Matic 6T70. Agregát produkuje 305 koní při 6 800 ot./min. (čímž o pár koní překonává bývalý Northstar) a maximální točivý moment 358 newtonmetrů při 5 300 ot./min., což na starý V8 zase nestačí. A to podle uváděných otáček také znamená, že na svižnější jízdu už asi nebude stačit jen drobné polechtání plynu. GM slibuje ve městě docela vysokou spotřebu 13,8 litru na sto, na dálnici se to pak zlepší na 8,4 l/100 km. Pro čtyřkolku platí 13,8 a 8,7 l.
Design auta vychází z dlouhodoběji prosazovaného stylistického jazyku Art & Science, a pokud máte dojem, že jste tento vůz už někde viděli, patrně máte v hlavě vzpomínku na loňský detroitský koncept XTS Platinum. Vůz bude dodáván na 19" kolech, za příplatek budou k mání dvacítky a s jeho prodejem se počítá od jara 2012, nejdříve ve Spojených státech a Kanadě. V Evropě XTS asi moc šancí nemá. Ani ne tak tím, že vznětové jednotky zde budou patrně tabu, ale Cadillac tady prostě nemá ten zvuk a váhu co v USA. Rozhodně ne tak velkou, aby jí zastínil svou ne zrovna úchvatnou techniku...










Nový model XTS bude k mání s pohonem všech nebo předních kol, ale na začátku jen s jedním motorem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 9 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 10 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
dnes
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
dnes
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
dnes
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
