Campagna T-Rex 16S 2013: kanadská tříkolka dostala řadovou šestku od BMW

(+ video) Benzinový třílitr ale nečekejte, Campagna T-Rex si bohatě vystačí se šestnáctistovkou z cestovních modelů K 1600 GT a GTL.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Campagna T-Rex 16S 2013: kanadská tříkolka dostala řadovou šestku od BMW

14.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Campagna T-Rex 16S 2013: kanadská tříkolka dostala řadovou šestku od BMW

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Benzinový třílitr ale nečekejte, Campagna T-Rex si bohatě vystačí se šestnáctistovkou z cestovních modelů K 1600 GT a GTL.

Silnou tradici motorových tříkolek mají vypěstovanou především Britové, nováčkem v segmentu ale není ani kanadská společnost Campagna Motors, vyrábějící své stroje od roku 1996. Dosud zajišťovaly pohon jejich modelu T-Rex řadové čtyřválce Kawasaki o objemu 1,4 litru, případně dvouválec do V od firmy Harley Davidson, nově však lze „tyranosaura“ pořídit rovněž s jednotkou BMW.

Aby firma poněkud změnila charakter novinky ve srovnání se stávající produkcí, namontovala za dvousedadlovou kabinu vodou chlazený motocyklový řadový šestiválec o objemu 1 649 cm3, výkonu 160 koní při 7 750 ot./min a nejvyšším točivém momentu 175 newtonmetrů při 5 250 otáčkách. Síla agregátu je přenášena na řetězem poháněné zadní kolo přes šestistupňovou sekvenční převodovku.

Dynamikou modelu T-Rex 16S se firma dosud nepochlubila, ve srovnání se souběžně nabízeným starším provedením 14R a RR s rovnými 200 koňmi však bude patrně o něco horší. S japonským čtyřválcovým motorem se tříkolka Campagna s délkou 3 500 mm, šířkou 1 981 mm a výškou 1 067 mm dostane z 0 na 60 mil v hodině (97 km/h) za 3,9 sekundy a rozjede se na 230 km/h.

Ačkoli vozítka kanadské firmy svou technikou nebo třeba nepromokavými sedačkami odpovídají spíše motocyklům, firma slibuje „vstřícnost dopravního prostředku na každý den“ a své tvrzení podporuje třeba audio-systémem Alpine o výkonu 180 wattů s rozhraním bluetooth, USB a připojením pro iPod či iPhone.

V ceníku se nový T-Rex 16S prozatím neobjevil, odhaduje se však, že bude poněkud vyšší než 60 tisíc dolarů, které prodejci požadují za modely 14R. Už to není málo, Campagna však garantuje za kvalitu svých strojů poukazováním na úzkou spolupráci s BMW. Mnichov své šestiválce Kanaďanům nejenže prodává, ale kvůli celkovému sladění motoru a elektroniky s platformou vyslalo do firmy i své specialisty. Ani tato skutečnost však dostupnost tříkolek Campagna v Evropě nezvýší.


Campagna T-Rex 16S 2013: kanadská tříkolka dostala řadovou šestku od BMW - 1 - Campagna T-Rex 16S 2013 01Campagna T-Rex 16S 2013: kanadská tříkolka dostala řadovou šestku od BMW - 2 - Campagna T-Rex 16S 2013 02Campagna T-Rex 16S 2013: kanadská tříkolka dostala řadovou šestku od BMW - 3 - Campagna T-Rex 16S 2013 03Campagna T-Rex 16S 2013: kanadská tříkolka dostala řadovou šestku od BMW - 4 - Campagna T-Rex 16S 2013 04Campagna T-Rex 16S 2013: kanadská tříkolka dostala řadovou šestku od BMW - 5 - Campagna T-Rex 16S 2013 05Campagna T-Rex 16S 2013: kanadská tříkolka dostala řadovou šestku od BMW - 6 - Campagna T-Rex 16S 2013 06Campagna T-Rex 16S 2013: kanadská tříkolka dostala řadovou šestku od BMW - 7 - Campagna T-Rex 16S 2013 07Campagna T-Rex 16S 2013: kanadská tříkolka dostala řadovou šestku od BMW - 8 - Campagna T-Rex 16S 2013 08Campagna T-Rex 16S 2013: kanadská tříkolka dostala řadovou šestku od BMW - 9 - Campagna T-Rex 16S 2013 09Campagna T-Rex 16S 2013: kanadská tříkolka dostala řadovou šestku od BMW - 10 - Campagna T-Rex 16S 2013 10Campagna T-Rex 16S 2013: kanadská tříkolka dostala řadovou šestku od BMW - 11 - Campagna T-Rex 16S 2013 11
Campagna mnoho krásy nepobrala, svými výkony však podobné nepodstatné detaily jistě plně vyváží

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.