Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Campagna T-Rex 16S 2013: kanadská tříkolka dostala řadovou šestku od BMW
14.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Benzinový třílitr ale nečekejte, Campagna T-Rex si bohatě vystačí se šestnáctistovkou z cestovních modelů K 1600 GT a GTL.
Silnou tradici motorových tříkolek mají vypěstovanou především Britové, nováčkem v segmentu ale není ani kanadská společnost Campagna Motors, vyrábějící své stroje od roku 1996. Dosud zajišťovaly pohon jejich modelu T-Rex řadové čtyřválce Kawasaki o objemu 1,4 litru, případně dvouválec do V od firmy Harley Davidson, nově však lze „tyranosaura“ pořídit rovněž s jednotkou BMW.
Aby firma poněkud změnila charakter novinky ve srovnání se stávající produkcí, namontovala za dvousedadlovou kabinu vodou chlazený motocyklový řadový šestiválec o objemu 1 649 cm3, výkonu 160 koní při 7 750 ot./min a nejvyšším točivém momentu 175 newtonmetrů při 5 250 otáčkách. Síla agregátu je přenášena na řetězem poháněné zadní kolo přes šestistupňovou sekvenční převodovku.
Dynamikou modelu T-Rex 16S se firma dosud nepochlubila, ve srovnání se souběžně nabízeným starším provedením 14R a RR s rovnými 200 koňmi však bude patrně o něco horší. S japonským čtyřválcovým motorem se tříkolka Campagna s délkou 3 500 mm, šířkou 1 981 mm a výškou 1 067 mm dostane z 0 na 60 mil v hodině (97 km/h) za 3,9 sekundy a rozjede se na 230 km/h.
Ačkoli vozítka kanadské firmy svou technikou nebo třeba nepromokavými sedačkami odpovídají spíše motocyklům, firma slibuje „vstřícnost dopravního prostředku na každý den“ a své tvrzení podporuje třeba audio-systémem Alpine o výkonu 180 wattů s rozhraním bluetooth, USB a připojením pro iPod či iPhone.
V ceníku se nový T-Rex 16S prozatím neobjevil, odhaduje se však, že bude poněkud vyšší než 60 tisíc dolarů, které prodejci požadují za modely 14R. Už to není málo, Campagna však garantuje za kvalitu svých strojů poukazováním na úzkou spolupráci s BMW. Mnichov své šestiválce Kanaďanům nejenže prodává, ale kvůli celkovému sladění motoru a elektroniky s platformou vyslalo do firmy i své specialisty. Ani tato skutečnost však dostupnost tříkolek Campagna v Evropě nezvýší.











Campagna mnoho krásy nepobrala, svými výkony však podobné nepodstatné detaily jistě plně vyváží
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nejčtenější články
Číňané začali prodávat luxusní pětimetrové rodinné auto se spotřebou 3,7 litru na 100 km, cena Evropanům předem zacpává ústa
15.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025EU se pro jednou lekla sama sebe, plán zakázat karbonová vlákna v Evropě prý odpíská
16.4.2025Carlosovi málem zkazili Velikonoce, akcionáři Stellantisu ho chtěli připravit o zlatý padák v hodnotě přes 0,5 miliardy Kč
16.4.2025Nepoučitelní: Ford letos zabije Focus ST, ale slibuje, že modely ST a RS se vrátí s tím nejnevhodnějším možným pohonem
16.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva