Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Carlos Tavares přebírá otěže PSA, chce přepracovat celou nabídku modelů
25.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nový šéf Peugetu a Citroënu se svěřil s plány na posun PSA směrem k výšinám. Chce rozvíjet DS od Citroënu, nebo osekat modelové řady Peugeotu.
Bývalý manažer Renaultu Carlos Tavares se ještě ani neohřál na své nové židli a už jsou na stole jeho plány, jak hodlá s PSA naložit. Nově nastupující generální ředitel Peugeotu a Citroënu totiž oznámil další plány, jak by po svém nástupu (k 31. březnu 2014) chtěl firmu vyvést ze ztrát. Finančním prostředkem k tomu se stane částka 5,27 miliardy Eur (přes 144 miliard Kč) nastřádaná od investorů. S jejich pomocí se prý chystá výrazně přepracovat stávající portfolio modelů a posunout tak PSA na vyšší úroveň.
Francouzská automobilka podle Tavarese potřebuje zvýšit financování výzkumu a vývoje a zaměřit se na nejziskovější modely, aby mohla konečně naplno využít svého potenciálu a stát se konkurenceschopným globálním výrobcem aut. Tvrzení Tavarese napovídá ledacos o tom, co se dá očekávat. Například, že PSA bude do budoucna vyrábět méně modelů a zastrašovat v následujících letech konkurenci zcela novými automobily.
Další podrobnosti o plánech PSA se prý dozvíme v polovině dubna, kdy bude chtít Tavares zveřejnit plán, jak by měla automobilka Peugeot dohnat ztrátu na největší automobilku v Evropě, kterou je v současné době Volkswagen. Jen připomeňme, že německá značka měla v loňském roce v západní Evropě podíl na trhu ve velikosti 24,8 procenta, zatímco francouzský Peugeot se pohyboval na necelé polovině (11,1 %).
Součástí Tavaresovy strategie je také přerod podznačky Citroënu zastřešující modely DS na plnohodnotného výrobce. Tady si však ambiciózní Portugalec je vědom toho, že to může trvat klidně dvě desetiletí. Rád by však alespoň zavčasu osekal sestavu modelů Peugeotu v zemích, jako je například Rusko. Tam prý v současné době automobilka sice prodává 27 modelů, ale právě kvůli tomu přichází o peníze.
Důležitá část této strategie je spojena s Čínou, kde by rád Peugeot rozšířil své aktivity s pomocí tamního partnera Dongfeng. Obě společnosti chtějí zvýšit společnou výrobu o dvě třetiny na 750 tisíc vozidel, a to do konce roku 2015. Do roku 2020 pak Dongfeng plánuje navýšit výrobu na souhrnný jeden a půl milion ročních dodávek vozů se šítkem vlastním i značek Peugeot a Citroën.



Zdá se, že se ledy začínají hýbat. Situace v PSA by se měla pod vedením Tavarese změnit k lepšímu
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Padlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 11 hodinamiElektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
včeraHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
včeraBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
včeraPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub