Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso je F12 znuděného zákazníka Ferrari
28.2.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Italská karosárna si vzala do parády Ferrari F12 a udělala z něj z svou Berlinettu Lusso. Výsledek není až tak jiný, z původní karoserie ale nezůstalo nic.
Jak asi tušíte, i tento článek bude pojednávat o novince ženevského autosalonu 2015 a ano, ani tentokrát nejde o zcela oficiální odhalení. To bylo po několika předchozích upoutávkách plánováno až na některý z dalších dnů, italský deník Corriere della Sera ale z nějakého důvodu vypustil informace a snímky Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso už nyní. Zlobit se nebudeme, alespoň si můžeme odpustit ony upoutávky a hotové dílo vám představíme rovnou.
Jméno autora vám snad nebude neznámé, Carrozzeria Touring Superleggera s nějakou tou novinkou na některý z velkých evropských autosalonů čas od času přispěchá. Těžko říci, kam si tuto firmu zařadit - ráda by byla něčím jako Bertone (bez krachu na závěr, pochopitelně...), pojetím pravidelně představovaných aut ale dnes spíše lavíruje někde mezi tím a pozicí prestižního úpravce. Ani Berlinetta Lusso se tomuto schématu nevzdaluje, neboť jde ve své podstatě jen o přepracované Ferrari F12 Berlinetta.
Ačkoli zatím neznáme veškeré detaily, je zjevné, že prakticky vůbec nebylo sáhnuto na interiér a upravena nebyla ani technika. Jedinou podstatnou změnou v tomto ohledu je, že celá nová karoserie vozu je vyrobena z plastu vyztuženého karbonovými vlákny a to citelně zahýbalo s hmotností - vůz je o 100 kg lehčí než standardní F12 Berlinetta a na váze ukáže 1 525 kg. To jistě muselo změnit dynamiku vozu jinak definovanou akcelerací na stovku za 3,1 sekundy a maximální rychlostí 341 km/h. Jak přesně, to bohužel nevíme.
Ovšem to, oč zde běží, je hlavně vzhled, se kterým si ovšem Italové vyhráli dosyta. Říkají, že na karoserii nezůstalo původní prakticky nic a museli obětovat 5 000 „člověkohodin”, aby toto dílo dali dohromady. Nám ve výsledku až tak specifické nepřijde, sami ale posuďte, jak se vám zamlouvá. Podle karosárny se má svým designem klanět Ferrari 166 MM Touring z roku 1966 a nemůžeme mu upřít, že podobný dojem vytváří. Přesto musíme jedním dechem dodat, že z Berlinetty Lusso od pohledu čiší F12, možná až příliš.
Mnoha dalšími detaily zatím nemůžeme posloužit a je otázkou, zda jimi ještě posloužit moci budeme. Carrozzeria Touring Superleggera konstatuje, že dílo vzniklo na popud soukromého sběratele Ferrari, kterého už standardní produkce firmy nudí a pro nějž vyrobí ne více než pět kusů tohoto stroje. Cena? O tom se přece nemluví, s ohledem na zmíněné změny ale můžeme najisto počítat s tím, že o méně než desítky milionů Kč za kus (včetně původního Ferrari, pochopitelně) tady nepůjde...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.













Carrozzeria Touring Superleggera je šik, až tak zvláštní ale není
Zdroj: Carrozzeria Touring Superleggera přes Corriere della Serra
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Jediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot
včeraRusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
23.5.2025Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Sprintu opět Marquez, ale Alex včera 22:51
- V Moto2 získal PP Canet; 16. Salač včera 22:32
- Pole Position Moto3 v sobotu pro Ruedu včera 14:00
- Polesetter se jmenuje Fabio Quartararo včera 13:42
- Most prosím znovu v létě! včera 10:00
Nejnovější články
Nekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před 2 hodinamiNejprodávanější Dacia se jako ojetá podle detailních dat TÜV vyplatí jen někdy, i tady je nad koupí třeba přemýšlet
včeraAlespoň v něčem je nové BMW M5 dobré: Ceny předchůdce posílá výš a výš, zůstane zřejmě nepřekonatelným vrcholem
včeraZkrachovalou největší továrnu na baterky v Evropě nikdo nechce. Firma končí s výrobou a propustí zbytek lidí, likvidace je na spadnutí
včeraStellantis ukázal nové auto pro čtyři s výkonem 679 koní. A není to SUV, to je v dnešní době třeba pochválit
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva