Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ceny nových Ferrari v základu a se všemi příplatky ukazují, jak moc jiný svět to je
2.8.2019 | Mirek Mazal
Že Ferrari není pro skromné a nemajetné lidi, není třeba zdůrazňovat. Přesto zaskočí, kolik některé modely skutečně stojí a jak moc jejich cenovku mohou vykrmit příplatky.
O schopnosti stavět ta nejvyhledávanější sportovní auta světa není u Ferrari nutné pochybovat. Zakladatel Enzo Ferrari začal svou kariéru v automobilovém průmyslu v roce 1920 jako testovací jezdec, v roce 1929 pod hlavičkou Alfy založil závodní tým Scuderia Ferrari a později se zasadil o vznik nejvěhlasnější značky motoristické historie se sídlem v severoitalském Maranellu.
Ferrari těží z dlouhé tradice zabalené do stylu vyzařujícího auru uměleckého díla. Excelentní motory a výjimečné jízdní vlastnosti v neotřelém balení doprovází cenovky podobné těm nejcennějším uměleckým exponátům, vždyť nejlevnější nový model stojí snadno přes čtyři a půl milionu korun ještě před přidáním jediného příplatku.
Doplňková výbava je sama o sobě velkorysá a astronomicky drahá. Kupujícím ovšem dává široké pole působnosti - automobilka nabízí nevšední barevné kombinace, stylingové detaily i funkční dodatky doplňky usnadňující použití Ferrari na závodním okruhu.
O cenách Italové hovoří obecně neradi, našim americkým kolegům se ale podařilo získat ceníky nebo alespoň výchozí ceny hned několika modelů. A protože tyto částky se po světě liší jen minimálně, přiblížíme je i vám. Cifry za základní provedení jednotlivých modelů se pohybují proklatě vysoko, do teprve astronomických hodnot je ale dostane až zaškrtnutí všech příplatkových prvků.
1. Ferrari 488 GTB
Základní cena: 252 800 $ (5,8 milionu Kč)
Cena plně vybaveného modelu: 409 633 $ (9,4 milionu Kč)
Dnes už loučící se Ferrari 488 GTB bylo k dispozici ve dvou verzích. Jen nejnutnějšími prvky vybavené kupé vyjde na 252 800 USD (5,8 milionu CZK), ale se všemi doplňky se cena vyšplhá až na 409 633 USD (9,4 milionu CZK). Podobný skok je u otevřeného Spideru v základu za 280 900 USD (6,4 milionu CZK), kterého si zájemce může dovybavit na cenu 475 304 USD (11 milionů CZK), což je rozdíl 4,6 milionu korun.



2. Ferrari 488 Pista
Základní cena: 349 050 $ (8 milionu Kč)
Cena plně vybaveného modelu: 619 205 $ (14,2 milionu Kč)
Výkonnější verze 488 opět předvádí závratné rozdíly mezi konečnou podobou faktury za úplně klasické provedení a maximálně možnou konfigurací. Rozdíl 6,2 milionu se skrývá například v doplňcích z karbonových vláken, dost stojí také individualizační balíček Personalization Pack za 800 tisíc korun.
3. Ferrari 812 Superfast
Základní cena: 363 730 $ (8,3 milionu Kč)
Cena plně vybaveného modelu: 655 210 $ (15 milionu Kč)
Svůdné kupé rozměrově blízké velkým cestovním vozům je drahé samo o sobě. Firemní strategie Ferrari touží vymámit další miliony prostřednictvím karbonu nebo drobnějších prvků výbavy. Běžně zaopatřeného smrtelníka může rozhodit příplatek 4 219 USD (97 tisíc CZK) za Apple CarPlay nebo 10 968 CZK (252 tisíc CZK) za golfový vak.
4. Ferrari GTC4Lusso
Základní cena: 298 900 $ (6,9 milionu Kč)
Cena plně vybaveného modelu: 630 530 $ (14,5 milionu Kč)
Ferrari GTC4Lusso může lákat ve výloze na tradiční nápis cena od 6,9 milionu Kč, ale tento 4místný model lze doplnit o drahé součásti v ceně dalšího nového kusu. Katalogová nabídka příslušenství za 7,6 milionu je opravdu rozmařilá cesta, jak utratit další peníze. Například výhled panoramatickým střešním oknem je otázkou 20 249 dolarů (465 tisíc Kč).
5. Ferrari GTC4Lusso T
Základní cena: 260 750 $ (6 milionu Kč)
Cena plně vybaveného modelu: není k dispozici
Levnější varianta je omezena menším turbomotorem a střízlivější nabídkou volitelných prvků z kategorie nadstandardu. Cena plně vybaveného modelu není známá, přesto pár milionů jistě nebude problém přihodit.
6. Ferrari Portofino
Základní cena: 214 533 $ (4,9 milionu Kč)
Cena plně vybaveného modelu: není k dispozici
Základní Portofino figuruje na postu nejmenšího a nejlevnějšího Ferrari. V Maranellu vnímají úplné minimum na hodnotě skoro pěti milionů korun, cena po zaškrtnutí všech položek výbavy opět známa není. Hořce vtipné je platit 844 dolarů (19 400 Kč) za popelník nebo 1 097 dolarů (25 200 Kč) za hasicí přístroj.
Zdroj: Motor 1
Bleskovky
Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025
Nejnovější články
Dědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
včeraNěmci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Mercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
včeraBizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.10. 19:29 - Zajda
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.10. 07:08 - Brus
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch