Češi předělali drsný ruský offroad na elektrický pohon, místo Lovec si říká Sparťan

Jedna z ruských terénních legend přišla o benzinový agregát a jako MWM Spartan je nově nabízena se 163 elektrickými koňmi. Zákazníci mohou volit mezi bateriemi o kapacitě 55 až 90 kWh.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Češi předělali drsný ruský offroad na elektrický pohon, místo Lovec si říká Sparťan

9.5.2020 | Petr Prokopec

Češi předělali drsný ruský offroad na elektrický pohon, místo Lovec si říká Sparťan

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jedna z ruských terénních legend přišla o benzinový agregát a jako MWM Spartan je nově nabízena se 163 elektrickými koňmi. Zákazníci mohou volit mezi bateriemi o kapacitě 55 až 90 kWh.

Tesla se bezesporu stala symbolem elektromobility a díky až absurdní ceně svých akcií se stala jednou z nejhodnotnějších firem světa. Kalifornskou automobilkou byla převálcována řada tradičních výrobců, přičemž je samozřejmě otázkou, jak dlouho takový stav vydrží. Novodobé závody ve zbrojení totiž probíhají na všech frontách. A není jich skutečně málo, neboť alternativní pohon, s ním spojené dotace a zhodnocení zkrátka lákají zavedené značky i naprosté nováčky v oboru.

Ve stále rozsáhlejším seznamu výrobců elektromobilů přitom můžeme najít i českou stopu. Ta dnešní nevede do Mladé Boleslavi ke Škodě, nýbrž Štenovic, kde se nachází sídlo společnosti MW Motors. Firma přitom již poměrně zazářila s modelem Luka, který páruje moderní techniku s klasickým designem. Dvoumístný vůz zvládá na jedno nabití urazit 300 km, jeho pohon pak mají na starosti čtyři elektromotory integrované v kolech. Na celkový výkon 66 koní pak připadá pouze 815 kilogramů.

Nyní česká firma přichází s novým modelem, který se od firemní prvotiny nemůže více lišit. Jde totiž o elektrickou konverzi ruského off-roadu UAZ Hunter, která byla pojmenována MWM Spartan. Toto označení je přitom více než odpovídající, neboť prioritou byl minimalismus, cenová dostupnost a snadné opravy. Řada originálních komponentů včetně pětistupňového manuálu tak zůstala zachována a nahrazen byl víceméně jen agregát, kdy s elektromotory navíc dorazily baterie.

MW Motors hodlá nabídnout hned několik variant, jenž se navzájem budou lišit dojezdem. Základní model totiž počítá s bateriemi o kapacitě 55 kWh, s nimiž zvládne zhruba 200 kilometrů bez dobíjení. Tento paket by měl navýšit hmotnost vozu o zhruba 120 kilo na 1 966 kg, kromě něj ovšem zákazníci budou moci sáhnout také po alternativách s vyšší kapacitou. Na vrcholu pak bude balení s 90 kWh, jeho hmotnost či dojezd však zatím nebyly zveřejněny.

Víme nicméně, že vůz dostal namísto 2,7litrového benzinového čtyřválce do vínku elektromotor naladěný na 163 koní a 600 Nm točivého momentu. Ten bude roztáčet všechna čtyři kola, přičemž počítat lze nadále také s redukcí. Jinými slovy tu máme zachování pravověrné off-roadové koncepce, pročež není překvapivé, že Spartan se má zpočátku nabízet pouze s pravostranným řízením. Firma totiž věří, že v Británii po konci klasického Land Roveru Defender vznikla mezera na trhu. Jinými slovy - českým zákazníkům česká firma své dílo zatím neprodá.

Verze s volantem na opačné straně, než na jakou jsme zvyklí, má dorazit ještě letos. Na kontinentální Evropu pak řada přijde v roce příštím, cena obou variant ovšem zůstane stejná a startuje na 40 tisících Eur (cca 1,08 milionu korun). To není zrovna málo, zvláště když se jedná o sumu bez daně, za kterou navíc dostanete pouze onen nejmenší dojezd. Na druhou stranu lze ale počítat s takovou jízdou v terénu, jakou vám Tesla nikdy nenabídne.


Češi předělali drsný ruský offroad na elektrický pohon, místo Lovec si říká Sparťan - 1 - MWM Spartan 2020 prvni sada 01Češi předělali drsný ruský offroad na elektrický pohon, místo Lovec si říká Sparťan - 2 - MWM Spartan 2020 prvni sada 02Češi předělali drsný ruský offroad na elektrický pohon, místo Lovec si říká Sparťan - 3 - MWM Spartan 2020 prvni sada 03Češi předělali drsný ruský offroad na elektrický pohon, místo Lovec si říká Sparťan - 4 - MWM Spartan 2020 prvni sada 04Češi předělali drsný ruský offroad na elektrický pohon, místo Lovec si říká Sparťan - 5 - MWM Spartan 2020 prvni sada 05Češi předělali drsný ruský offroad na elektrický pohon, místo Lovec si říká Sparťan - 6 - MWM Spartan 2020 prvni sada 06Češi předělali drsný ruský offroad na elektrický pohon, místo Lovec si říká Sparťan - 7 - MWM Spartan 2020 prvni sada 07Češi předělali drsný ruský offroad na elektrický pohon, místo Lovec si říká Sparťan - 8 - MWM Spartan 2020 prvni sada 08
UAZ Hunter byl českou firmou přejmenován na MWM Motors, místo benzinového motoru počítá s elektrickým pohonem

Zdroj: MW Motors

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše