Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Bolt: elektrický hatchback má zvládnout 320 km na nabití
12.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Čerstvě představený Chevrolet Bolt má jen baterie, není to plug-in hybrid. Jeho váhu snižuje karbon, hliník a hořčík. Zatím to je koncept.
Jak naznačovaly už srpnové spekulace, Chevrolet souběžně s novou generací plug-in hybridu Volt představil menší model, nazvaný Bolt. Oproti nejen našim dřívějším domněnkám však není Voltu zas tak blízko, v nabídce automobilky by se měl zařadit pod Volt. Tedy, pokud skutečně dojde až na jeho výrobu; díváme se na koncept a produkce je v současnosti přinejmenším nejistá.
Technicky je to podle dřívějších předpokladů elektromobil s bateriemi, nemá tedy na palubě spalovací motor, který by pomohl, když „šťáva” dojde. Víme jen o dojezdu, který by měl přesáhnout 320 kilometrů; zbytek technických údajů si Chevrolet nechal pro sebe, a to včetně hmotnosti. Ta bývá jedním z problémů elektromobilů, koncept Boltu proti vysoké váze bojuje karoserií z karbonu, hořčíku a hliníku.
Lehkost je hlavním tématem i uvnitř, a to i opticky. Vidíme tu tenké sedačky umístěné na hliníkových podstavcích, palubní desku v podstatě bez středové konzole a spoustu bílého čalounění. A také skutečně bohaté prosklení, které má interiér opticky provzdušnit. Karoserie pětidveřového hatchbacku je navržena velmi kompaktně a s krátkými převisy a i spousta světla uvnitř má vytvořit dojem většího, otevřenějšího prostoru.
K dalším cestám pro snížení spotřeby elektřiny a tím i delší dojezd patří mimo jiné LEDková světla vpředu i vzadu a také nízký aerodynamický odpor. Tomu pomáhají například i otvory v zadních podbězích kol, odvádějící vzduch, který se tu hromadí. To není žádná novinka, ale většinou takováto řešení vidíme na supersportech, nikoliv na malých hatchbacích.
Pokud Chevrolet bude Bolt skutečně vyrábět, jen stěží spustí produkci dříve za rok či za dva, protože na konceptu je skutečně hodně vidět, že to je koncept. O úpravy by si však žádal spíš interiér, zvenčí by asi stačilo jen nazout reálné pneumatiky. Pokud by se Bolt dostal do prodeje, dala by se podle dostupných zpráv očekávat cena okolo 30 tisíc dolarů, tedy asi 705 tisíc korun.








Chevrolet zvolil pro Bolt kompaktní karoserii a skutečně bohaté prosklení. Klimatizace bude mít co dělat
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejčtenější články
Zájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
4.4.2025Vracející se Honda Prelude poprvé ukázala svůj interiér. Od pohledu je to zklamání, detaily ale potěší
4.4.2025Porsche je na tom tak zle, že může prodat zbytek Bugatti prťavému Rimacu, i když dřív chtělo udělat pravý opak
5.4.2025Lada Niva Travel dostane masku chladiče ve stylu Audi. Je to jedna z řady dalších novinek, které ji stihnou
5.4.2025K mání je spása českých staromilců, úplně poslední Škoda Octavia s motorem bez turba se dá koupit nejetá
5.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva