Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Bolt: elektrický hatchback má zvládnout 320 km na nabití
12.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Čerstvě představený Chevrolet Bolt má jen baterie, není to plug-in hybrid. Jeho váhu snižuje karbon, hliník a hořčík. Zatím to je koncept.
Jak naznačovaly už srpnové spekulace, Chevrolet souběžně s novou generací plug-in hybridu Volt představil menší model, nazvaný Bolt. Oproti nejen našim dřívějším domněnkám však není Voltu zas tak blízko, v nabídce automobilky by se měl zařadit pod Volt. Tedy, pokud skutečně dojde až na jeho výrobu; díváme se na koncept a produkce je v současnosti přinejmenším nejistá.
Technicky je to podle dřívějších předpokladů elektromobil s bateriemi, nemá tedy na palubě spalovací motor, který by pomohl, když „šťáva” dojde. Víme jen o dojezdu, který by měl přesáhnout 320 kilometrů; zbytek technických údajů si Chevrolet nechal pro sebe, a to včetně hmotnosti. Ta bývá jedním z problémů elektromobilů, koncept Boltu proti vysoké váze bojuje karoserií z karbonu, hořčíku a hliníku.
Lehkost je hlavním tématem i uvnitř, a to i opticky. Vidíme tu tenké sedačky umístěné na hliníkových podstavcích, palubní desku v podstatě bez středové konzole a spoustu bílého čalounění. A také skutečně bohaté prosklení, které má interiér opticky provzdušnit. Karoserie pětidveřového hatchbacku je navržena velmi kompaktně a s krátkými převisy a i spousta světla uvnitř má vytvořit dojem většího, otevřenějšího prostoru.
K dalším cestám pro snížení spotřeby elektřiny a tím i delší dojezd patří mimo jiné LEDková světla vpředu i vzadu a také nízký aerodynamický odpor. Tomu pomáhají například i otvory v zadních podbězích kol, odvádějící vzduch, který se tu hromadí. To není žádná novinka, ale většinou takováto řešení vidíme na supersportech, nikoliv na malých hatchbacích.
Pokud Chevrolet bude Bolt skutečně vyrábět, jen stěží spustí produkci dříve za rok či za dva, protože na konceptu je skutečně hodně vidět, že to je koncept. O úpravy by si však žádal spíš interiér, zvenčí by asi stačilo jen nazout reálné pneumatiky. Pokud by se Bolt dostal do prodeje, dala by se podle dostupných zpráv očekávat cena okolo 30 tisíc dolarů, tedy asi 705 tisíc korun.








Chevrolet zvolil pro Bolt kompaktní karoserii a skutečně bohaté prosklení. Klimatizace bude mít co dělat
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejčtenější články
Majitelé Ferrari se skutečně potýkají s nebývalými ztrátami, tohle auto jednoho připravilo o víc jak 3 miliony Kč během 2 250 km
10.6.2025Autor motorů mistrů světa F1 vzkazuje EU: Spalovací motor není váš nepřítel, přechod jen na elektřinu stejně není možný
10.6.2025Čínská napodobenina Rolls-Royců a Maybachů slaví obrovský úspěch, za týden si ji koupilo víc lidí než všechny Rollsy za rok
10.6.2025Mercedes, který přežije i apokalypsu, je k mání sotva jetý po 1. majitelce ročník 1940. Není nic, co by se na něm mohlo pokazit
10.6.2025Základní verze nového Renaultu 5 je nejtragičtější vizitkou dnešních elektromobilů, chce spoustu peněz téměř za nic
10.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva