Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Camaro 1LE 2012: více než SS, méně než ZL1
28.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
GM se zdá propast mezi nejsilnějším atmosférickým a vůbec nejsilnějším Camarem s kompresorem příliš velká a napěchuje do ní novou verzi 1LE.
V posledním roce jsme se na našich stránkách věnovali hlavně novému Camaru ZL1, které nabízí úžasný poměr rychlosti a ceny. Nordschleife zdolá v čase 7:41 a přitom v Americe stojí méně než milion korun. U nás, pokud se zde tedy někdy oficiálně objeví, sice bude dražší, pořád to ale bude o mnoho méně, než kolik stojí jiné vozy, jenž něco podobného dovedou.
Když už jsme u české nabídky Chevroletu Camaro, jejím vrcholem je v tuto chvíli provedení SS, které oficiálně vyjde rovněž na milion. Je to bezesporu rychlé auto, ale má o 150 koní méně než ZL1 a dynamický rozdíl mezi těmito dvěma verzemi je pro výrobce příliš velký na to, aby jej nechal bez povšimnutí. A tak dal za vznik ještě jednomu provedení, které se má zařadit mezi ně.
Říká mu 1LE a je zjevné, že s ním zamíří přímo proti konkurenčnímu Fordu Mustang Boss 302. Atmosféricky plněný osmiválec verze SS tak zůstává beze změny a pozornost se soustředí na zpřevodování, podvozek nebo pneumatiky, které mají vozu zajistit citelně lepší chování při ostré jízdě a pochopitelně i lepší dynamiku. Vezměme to ale pěkně popořádku.
Jak už to u Camara bývá, jméno 1LE je inspirováno jeho minulostí - paket stejného jména byl pro vůz nabízen již v roce 1988. To nás ale příliš zajímat nemusí, zato motor vozu ano - tím je již zmíněný osmiválec LS3 o objemu 6,2 litru s výkonem nejvýše 318 kW (432 koní) a točivým momentem až 569 Nm. To jsou stejné hodnoty jako u SS, jejich projev je ale umocněn manuální šestistupňovou převodovkou Tremec TR6060-MM6, která je „kratší” než původní Tremec TR6060-M10. Disponuje dodatečným chlazením oleje a její stálý převod má hodnotu 3,91, je tedy stejný jako u ZL1. Možnosti motoru má navíc dále zlepšit výkonnější palivové čerpadlo opět z nejrychlejšího Camara.
Výrobce si pohrál též s podvozkem, který dostal dvojité tlumiče zadních kol a tužší, 27 mm a 28 mm stabilizátory pro přední resp. zadní osu. Drobnějších vylepšení je pak celá řada - Chevolet zmiňuje třeba ložiska kol nebo některé silentbloky z modelu ZL1 - všechny by se měly postarat o lepší jízdní vlastnosti a odezvu vozu na pokyny vydávané v tomto případě zejména řízením (bohužel již s elektrickým posilovačem). Se stejným cílem byl vůz osazen 20" koly obutými do pneumatik Goodyear Eagle Supercar G:2 v rozměru 285/35 ZR20, hádejte s jakým původem.
To všechno by se mělo postarat o to, že vůz zvládne boční přetížení přesahující 1 g a tzv. Grand Course na Virginia International Raceway absolvuje v čase kratším než 3 minuty. To Evropanům asi mnoho nenapoví, ale je to zkrátka dobrý čas.
Aby 1LE nevypadalo tuctové, dostalo krom faktických vylepšení také pár vzhledových novinek. Tou nejvýraznější je bezesporu kapota motoru lakovaná matnou černí, stejné ladění pak dostalo i lízátko pod předním nárazníkem, zadní spojler a již probíraná 20" kola s 10 paprsky. Uvnitř se 1LE odlišuje volantem s lehce zploštělou spodní částí, zkrácenou řadičkou a obšitím částí palubní desky mikroplyšem.
To vše může být vaše... zatím nevíme za kolik, očekávána je ale cena pod 40 000 dolarů, tedy méně než 750 tisíc Kč. Tomu se říká hodně za málo. Do prodeje by se vůz měl dostat na sklonku letošního léta a premiéru si odbude příští týden v New Yorku. V souvislosti s tímto autosalonem u nás bude v následujících dnech amerických novinek poněkud přibývat, snad to s námi vydržíte...




Camaro 1LE vypadá na vcelku seriozní sportovní náčiní s cenou pod tři čtvrtě milionu Kč. Kéž by tak byl za podobné peníze k mání i u nás (nebude...).
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
včeraBMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025
Nejnovější články
Donald Trump se veřejně vysmál ostudné změně image Jaguaru, otevřeně řekl to, co si myslí asi 99 procent lidí
před hodinouPodoba nového VW T-Roc kompletně unikla ještě před oficiální premiérou, fešácký zevnějšek doplňuje hodně laciný interiér
před 2 hodinamiOjetá Škoda Fabia nestojí moc a levné jsou i její opravy. Navíc nabízí motory, o kterých se té současné ani nezdá
včeraNěmecké automobilky s brutálním propadem zisků čelí hororovému scénáři. Sami Němci shrnuli, co rozhodne o jejich osudu
včeraProdejce Fordu ztratil zábrany a řekl, proč byste systém start-stop měli vypnout před každou jízdou
včera
Živá témata na fóru
- Mercedes - auto pro masy 08.05. 20:38 - řidičBOB
- Octavia Scout 1.8TSi, 2010, 260kkm 08.05. 15:14 - pavproch
- Rychlodotazy 08.05. 14:59 - řidičBOB
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 08.05. 09:07 - řidičBOB
- Politický koutek 08.04. 19:59 - M.Z.
- Onboard videa 08.04. 19:44 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 08.04. 18:16 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 08.04. 15:36 - jerry