Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Camaro 2016 odhalil kompletní technická data, stovku zdolá už za 4 s
14.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nové Camaro oproti předchůdci zhublo a má i víc výkonu, V8 z Corvette C7 nabídne 461 koní. Ford Mustang GT je slabší a těžší, ale také levnější.
Chevrolet Camaro šesté generace je na světě už docela dlouho, takže můžeme obdivovat jeho tvary nebo se podivovat nad nedostatkem invence, protože zvenčí tohle auto vypadá jen jako velký facelift páté generace. Vůz je ale kompletně nový od podvozkové platformy až po střechu - samozřejmě včetně motorů, alespoň do jisté míry.
V době představení jsme věděli jen zhruba to, že pod přední kapotou bude V8 LT1 z Corvette, 3,6litrový šestiválec a přeplňovaný dvoulitr z Cadillacu ATS. Znali jsme zhruba výkony, protože tyhle motory v jiných autech GM už pracují, ale to bylo v podstatě všechno. Nyní se k nám ale dostaly další detaily techniky, takže si na ně můžeme posvítit.
Začneme od plnotučného Camara SS, vybaveného 6,2litrovým osmiválcem LT1 z Corvette C7. Tenhle motor bude v Camaru nabízet 461 koní a pošle je na kola přes šestistupňový manuál nebo osmistupňový automat. Ten je rychlejší, na 60 mph (96,6 km/h) s ním Camaro SS zrychlí za rovných 4,0 sekundy a čtvrtmíli zvládne za 12,3 s s cílovou rychlostí 187 km/h. Pokud si vyberete manuál, na 60 mph budete za 4,3 s a čtvrtmílí zdoláte o 0,2 vteřiny pomaleji. Určitě není náhodou, že Camaro SS je na papíře silnější a rychlejší než Ford Mustang GT.
V nabídce bude také 3,6litrový šestiválec, který zde na kola přes stejné převodovky pošle 339 koní. S automatem bude na 60 mph za 5,1 vteřiny a čtvrtmíle zabere 13,5 s s cílovou rychlostí 166 km/h. Na rozdíl od nabídky Mustangu bude tenhle motor dost možná stát uprostřed, protože na to má výkon - čtyřválec je o poznání slabší.
Ten bude mít objem dvou litrů a nabídne 279 koní. Je jediným motorem, který je papírově rychlejší s manuální převodovkou, a 60 mph zvládne za 5,4 vteřiny - což je více než slušná hodnota. Čtvrtmíle bude mít výsledek rovných 14 vteřin. Čtyřválcové Camaro se nicméně nevyhne srovnání se čtyřválcovým Mustangem, který nabídne 314 koní a 434 Nm, což znamená i lepší zrychlení na 60 mph, konkrétně 5,1 vteřiny.
Aby motory měly s auty méně práce, inženýři Chevroletu se vážně snažili snížit hmotnost nového auta. To se podařilo i díky menším rozměrům, i když novinka není zas tak zásadně menší. Autoři šli ale až tak daleko, že řešili hmotnost šroubů, držících tlumiče na svém místě, takže opravdu nezanedbali snad vůbec nic. A výsledky se dostavily - Camaro SS shodilo 101 kilogramů, základní model je lehčí dokonce o 177 kg. Také ale má o dva válce méně než v předchozí generaci.
Poměr výkonu ku hmotnosti u Camara SS je 275,8 koně na tunu, což znamená hmotnost asi 1 672 kilogramů. To není vůbec málo, je to ale lepší než v minulosti - a je to také lepší než u Mustangu GT, který váží 1 680 kg s manuálem. Kromě toho je podle Chevroletu šasi Camara o 28 % tužší než v předchozí generaci.
Kde ke snížení nedošlo, jsou ceny. Základní Camaro přijde v USA na 26 625 dolarů (cca 627 tisíc korun), tedy o 1 995 dolarů (47 tisíc korun) více než předchůdce. Také ale dostanete více výbavy. Vyberete-li si osmiválec, bude potřeba zaplatit nejméně 37 295 dolarů (878 tisíc korun), tedy o 2 795 dolarů (66 tisíc korun) více než za minulou generaci a hlavně o rovných 5 tisíc dolarů (118 tisíc korun) více než za osmiválcový Mustang GT. Zda, jakým způsobem, s jakými motory a s jakými cenami se nové Camaro dostane do Evropy, zatím není známo.









Chevrolet Camaro SS bude mít v nové generaci víc výkonu a méně hmotnosti
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 2 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 10 minutami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před hodinou
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 2 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 3 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
