Chevrolet Camaro Convertible 2016: kabrio je venku, střechu složí do 48 km/h

(+ videa) Nové americké kabrio se pyšní lepší plátěnou střechou i hmotností nižší až o 90 kg. Pod kapotou pak nabízí až 461 benzinových koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Chevrolet Camaro Convertible 2016: kabrio je venku, střechu složí do 48 km/h

25.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Chevrolet Camaro Convertible 2016: kabrio je venku, střechu složí do 48 km/h

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Nové americké kabrio se pyšní lepší plátěnou střechou i hmotností nižší až o 90 kg. Pod kapotou pak nabízí až 461 benzinových koní.

Včerejší den se nesl ve znamení příchodu nové Alfy Romeo Giulia. Mimo to dorazila také druhá novodobá generace Mini Clubman, veškeré další premiéry se tak staly podružnými. Z toho důvodu si na nový Chevrolet Camaro Convertible posvítíme až dnes. Lehké zpoždění ale není takovou tragédií, přeci jen sada oficiálních snímků unikla již před premiérou. Pravda, šlo sice o nevalnou kvalitu, i přesto jsme si ovšem o novém americkém kabrioletu mohli udělat dostatečný obrázek. Ten pak aktuálně rozšíříme o veškerá data, která značka uvolnila.

Tak tedy, nové Camaro je o 57 milimetrů kratší, 20 mm užší a 28 mm nižší než pátá generace, kterou od jara příštího roku nahradí v showroomech. Postaveno je na platformě GM Alpha, se kterou se váže více než šedesátikilová dieta. Ta je dána především novým hliníkovým rámem palubní desky a novou pětiprvkovou nápravou. Jelikož se navíc v motorovém prostoru objevuje čtyřválcový motor, poklesla hmotnost vůči předchůdci celkově o 90 kg.

Tato fakta však již zazněla v souvislosti s debutem kupé, my se tedy aktuálně můžeme soustředit na hlavní rozdíl mezi oběma sourozenci, tedy na plátěnou střechu. Ta dostala do vínku termální a akustickou membránu, pročež má odolat každému počasí i podmínkám. Rozložit a složit (pod zadní dekl) ji můžete při rychlostech až do 48 km/h, mimo to lze elektro-hydraulický systém ovládat také na dálku za pomoci klíčku.

Jakmile je plátno dole, můžete si naplno prohlédnout přepracovanou středovou konzoli, jejíž vrcholek zdobí osmipalcový displej multimediálního systému MyLink. Další osmipalcová obrazovka je součástí přístrojového štítu, kde jí lemují analogové budíky. Vyjma toho si můžete povšimnout menšího množství tlačítek než u předchůdce, vůbec poprvé se pak Camaro chlubí také elektronickou parkovací brzdou.

Pod kapotou je pro změnu možné poprvé od třetí generace vyráběné v 80. letech minulého století sáhnout po čtyřválcovém motoru. Ten ze dvou litrů objemu dává k dobru 279 koní a 400 Nm, což by podle Chevroletu mělo stačit ke zrychlení z klidu na 97 km/h pod šest sekund. Spotřeba pak nemá přesáhnout 7,8 l/100 km, díky čemuž máme tu čest s nejúspornější generací Camara všech dob.

Kromě základní pohonné jednotky bude k dispozici také 3,6litrový šestiválec naladěný na 340 koní a 385 Nm točivého momentu, zatímco absolutním vrcholem řady se stane osmiválcové provedení. To profituje z 6,2litrové jednotky LT1, která pohání rovněž Corvette Stingray. V tomto případě přitom produkuje 461 koní a 617 Nm, což by mohlo sprint na stovku stlačit někam ke čtyřem sekundám.

Přesná data o jízdní dynamice bohužel Chevrolet nezveřejnil, pouze dodal, že všechny tři agregáty je možné spřáhnout se šestistupňovým manuálem či osmistupňovým automatem. Čtyřválec pak dostal do vínku rovněž zvukový generátor, zatímco u objemnějších pohonných jednotek je k mání duální režim výfuku, kdy si řidič může vybrat mezi tichým módem Stealth a hlasitým Track.

Další volba je spojena s variantou SS, která se již ve standardu pyšní 20palcovými litými koly, brzdami Brembo a zadním spoilerem. V případě základních verzí si za tyto doplňky můžete připlatit, doplňková výbava pro výše zmíněný Super Sport pak zahrnuje vůbec poprvé i adaptivní tlumiče Magnetic Ride Control, jež byly dříve vyhrazeny pouze Chevroletu Camaro ZL1.

To je z dostupných informací vše, na ceny přijde řada blíže k oficiálnímu zahájení prodeje. Dodat tak již můžeme pouze tolik, že nové Camaro Convertible dostane stejně jako kupé do vínku i systém Launch Control či technologii Driver Mode Control, skrze kterou je možné nastavit odezvu plynu nebo řízení.


Chevrolet Camaro Convertible 2016: kabrio je venku, střechu složí do 48 km/h - 1 - Chevrolet Camaro Convertible 2016 prvni oficialni sada 01Chevrolet Camaro Convertible 2016: kabrio je venku, střechu složí do 48 km/h - 2 - Chevrolet Camaro Convertible 2016 prvni oficialni sada 02Chevrolet Camaro Convertible 2016: kabrio je venku, střechu složí do 48 km/h - 3 - Chevrolet Camaro Convertible 2016 prvni oficialni sada 03Chevrolet Camaro Convertible 2016: kabrio je venku, střechu složí do 48 km/h - 4 - Chevrolet Camaro Convertible 2016 prvni oficialni sada 04Chevrolet Camaro Convertible 2016: kabrio je venku, střechu složí do 48 km/h - 5 - Chevrolet Camaro Convertible 2016 prvni oficialni sada 05Chevrolet Camaro Convertible 2016: kabrio je venku, střechu složí do 48 km/h - 6 - Chevrolet Camaro Convertible 2016 prvni oficialni sada 06Chevrolet Camaro Convertible 2016: kabrio je venku, střechu složí do 48 km/h - 7 - Chevrolet Camaro Convertible 2016 prvni oficialni sada 07Chevrolet Camaro Convertible 2016: kabrio je venku, střechu složí do 48 km/h - 8 - Chevrolet Camaro Convertible 2016 prvni oficialni sada 08Chevrolet Camaro Convertible 2016: kabrio je venku, střechu složí do 48 km/h - 9 - Chevrolet Camaro Convertible 2016 prvni oficialni sada 09Chevrolet Camaro Convertible 2016: kabrio je venku, střechu složí do 48 km/h - 10 - Chevrolet Camaro Convertible 2016 prvni oficialni sada 10Chevrolet Camaro Convertible 2016: kabrio je venku, střechu složí do 48 km/h - 11 - Chevrolet Camaro Convertible 2016 prvni oficialni sada 11Chevrolet Camaro Convertible 2016: kabrio je venku, střechu složí do 48 km/h - 12 - Chevrolet Camaro Convertible 2016 prvni oficialni sada 12
Nové Camaro Convertible se pyšní plátěnou střechou, kterou lze ovládat na dálku či při rychlostech do 48 km/h

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše