Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Camaro Convertible 2016: kabrio je venku, střechu složí do 48 km/h
25.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Nové americké kabrio se pyšní lepší plátěnou střechou i hmotností nižší až o 90 kg. Pod kapotou pak nabízí až 461 benzinových koní.
Včerejší den se nesl ve znamení příchodu nové Alfy Romeo Giulia. Mimo to dorazila také druhá novodobá generace Mini Clubman, veškeré další premiéry se tak staly podružnými. Z toho důvodu si na nový Chevrolet Camaro Convertible posvítíme až dnes. Lehké zpoždění ale není takovou tragédií, přeci jen sada oficiálních snímků unikla již před premiérou. Pravda, šlo sice o nevalnou kvalitu, i přesto jsme si ovšem o novém americkém kabrioletu mohli udělat dostatečný obrázek. Ten pak aktuálně rozšíříme o veškerá data, která značka uvolnila.
Tak tedy, nové Camaro je o 57 milimetrů kratší, 20 mm užší a 28 mm nižší než pátá generace, kterou od jara příštího roku nahradí v showroomech. Postaveno je na platformě GM Alpha, se kterou se váže více než šedesátikilová dieta. Ta je dána především novým hliníkovým rámem palubní desky a novou pětiprvkovou nápravou. Jelikož se navíc v motorovém prostoru objevuje čtyřválcový motor, poklesla hmotnost vůči předchůdci celkově o 90 kg.
Tato fakta však již zazněla v souvislosti s debutem kupé, my se tedy aktuálně můžeme soustředit na hlavní rozdíl mezi oběma sourozenci, tedy na plátěnou střechu. Ta dostala do vínku termální a akustickou membránu, pročež má odolat každému počasí i podmínkám. Rozložit a složit (pod zadní dekl) ji můžete při rychlostech až do 48 km/h, mimo to lze elektro-hydraulický systém ovládat také na dálku za pomoci klíčku.
Jakmile je plátno dole, můžete si naplno prohlédnout přepracovanou středovou konzoli, jejíž vrcholek zdobí osmipalcový displej multimediálního systému MyLink. Další osmipalcová obrazovka je součástí přístrojového štítu, kde jí lemují analogové budíky. Vyjma toho si můžete povšimnout menšího množství tlačítek než u předchůdce, vůbec poprvé se pak Camaro chlubí také elektronickou parkovací brzdou.
Pod kapotou je pro změnu možné poprvé od třetí generace vyráběné v 80. letech minulého století sáhnout po čtyřválcovém motoru. Ten ze dvou litrů objemu dává k dobru 279 koní a 400 Nm, což by podle Chevroletu mělo stačit ke zrychlení z klidu na 97 km/h pod šest sekund. Spotřeba pak nemá přesáhnout 7,8 l/100 km, díky čemuž máme tu čest s nejúspornější generací Camara všech dob.
Kromě základní pohonné jednotky bude k dispozici také 3,6litrový šestiválec naladěný na 340 koní a 385 Nm točivého momentu, zatímco absolutním vrcholem řady se stane osmiválcové provedení. To profituje z 6,2litrové jednotky LT1, která pohání rovněž Corvette Stingray. V tomto případě přitom produkuje 461 koní a 617 Nm, což by mohlo sprint na stovku stlačit někam ke čtyřem sekundám.
Přesná data o jízdní dynamice bohužel Chevrolet nezveřejnil, pouze dodal, že všechny tři agregáty je možné spřáhnout se šestistupňovým manuálem či osmistupňovým automatem. Čtyřválec pak dostal do vínku rovněž zvukový generátor, zatímco u objemnějších pohonných jednotek je k mání duální režim výfuku, kdy si řidič může vybrat mezi tichým módem Stealth a hlasitým Track.
Další volba je spojena s variantou SS, která se již ve standardu pyšní 20palcovými litými koly, brzdami Brembo a zadním spoilerem. V případě základních verzí si za tyto doplňky můžete připlatit, doplňková výbava pro výše zmíněný Super Sport pak zahrnuje vůbec poprvé i adaptivní tlumiče Magnetic Ride Control, jež byly dříve vyhrazeny pouze Chevroletu Camaro ZL1.
To je z dostupných informací vše, na ceny přijde řada blíže k oficiálnímu zahájení prodeje. Dodat tak již můžeme pouze tolik, že nové Camaro Convertible dostane stejně jako kupé do vínku i systém Launch Control či technologii Driver Mode Control, skrze kterou je možné nastavit odezvu plynu nebo řízení.












Nové Camaro Convertible se pyšní plátěnou střechou, kterou lze ovládat na dálku či při rychlostech do 48 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Spalovací verzi dosud jen elektrického fiaska Dodge nachytali při natáčení reklamy, zní úchvatně
24.7.2025Audi dostává na sociálních sítích „kouř” za své novinky. Dealer chtěl ukázat nový vůz jako lepší a nestačil se divit
23.7.2025Špatný den v práci? Tomuto týpkovi spadlo na zem vzácné Porsche za 100 milionů při přepravě po drahé renovaci
22.7.2025
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před 4 hodinamiNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před 4 hodinamiElektromobily i po letech na trhu dál katastroficky ztrácí hodnotu, majitelé čelí už po roce i víc než 40procentním propadům
před 11 hodinamiTechnik Jaguaru a Astonu si splnil sen. Dal v práci výpověď, založil si vlastní automobilku a teď ukázal vlastní sporťák s motorem V12
včeraNadšenec si levně koupil ojetou superlimuzínu exkluzivního Maybachu, po roce říká, že je čas čelit realitě
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 07.25. 14:35 - pavproch
- Jak se správně připojit z vedlejší silnice na silinici hlavní kde je zužení na jeden pruh z důvodu oprav 07.24. 21:25 - Zajda
- VZKAZY 07.24. 15:59 - řidičBOB
- Politický koutek 07.24. 08:40 - jerry
- Jak na spotřebu - OBD2 editio 07.23. 19:43 - Truck Daškam
- Octavia Scout 1.8TSi, 2010, 260kkm 07.23. 15:36 - pavproch
- špinavá kamera například v dešti 07.23. 14:17 - LaDorade
- Rychlodotazy 07.23. 12:37 - pavproch