Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Camaro ZL1 1LE je levný bijec okruhových hvězd, na druhou
27.2.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Okruhový paket 1LE pro 659koňové Camaro ZL1 nepřidává žádný výkon, ale vylepšuje aerodynamiku a přilnavost. A shazuje 60 kilogramů.
Na Chevrolet Camaro Z/28, okruhově zaměřenou verzi šesté generace legendárního amerického pony caru, zatím čekáme. Pokud ale chcete jezdit po okruzích skoro víc než po silnici, je tu paket 1LE, který z už tak pozoruhodně schopného sporťáku udělá lepší okruhové náčiní.
Nedávno se prezentoval pro šestiválec a SS, dnes ho tu máme pro verzi ZL1. Ta je vzhledem ke své ceně až neuvěřitelně rychlá - je to nejlevnější auto schopné atakovat 320 km/h a rychlý není jen v přímce - Nordschleife objel v úžasném čase. Přesto jej lze ale právě v tomto ohledu vylepšit paketem 1LE, třebaže stejně jako u atmosférických variant, ani kompresorovému osmiválci LT4 nepřidává žádný výkon. Ten tedy zůstává na 659 koních a 880 Nm, vůz je ale po úpravách o 60 kg lehčí, takže prý zvládne kolo testovací trati GM v Milfordu o tři vteřiny rychleji.
Na Nordschleife to snadno může být dvouciferná hodnota a pokud ve své standardní podobě konkuruje Camaro ZL1 extrémnímu BMW M4 GTS, komu se asi postaví v provedení 1LE - to už budou muset být kované okruhové verze seriozních sporťáků nejprestižnějších značek.
Paket 1LE vylepšuje aerodynamiku - zejména vidíme obrovské zadní křídlo vyrobené z karbonu, křidélka po stranách předního nárazníku a slušně velké přední lízátko. Přední i zadní náprava dostala nové nastavitelné a adaptivní tlumiče Multimatic DSSV (Dynamic Suspension Spool Valve) a vpředu je možno i měnit světlou výšku.
Podstatná jsou také nová kola - jsou o palec širši vpředu i vzadu, ale také o palec menší v průměru oproti "standardnímu" ZL1. Jsou obuta do pneumatik Goodyear Eagle F1 Supercar 3R, které mají vzadu šířku úctyhodných 325 mm. Přilnavosti je dost na maximální příčné přetížení 1,1 g.
Nové Camaro ZL1 1LE se odhalilo ve floridské Daytoně, před závodem 500 mil Daytona. Pokud už hledáte šekovou knížku, musíme vás nicméně zpomalit - verze ZL1 1LE má být v prodeji až s modelovým rokem 2018, tedy někdy v létě tohoto roku. Ceny zatím nebyly stanoveny, ale odhadovali bychom něco v okolí 70 tisíc dolarů.









Camaro ZL1 1LE není silnější, ale je lehčí a má lepší podvozek a aerodynamiku
Takhle se Camaro ZL1 1LE představilo v Daytoně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
dnesNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nejnovější články
VW Touareg se nakonec vrátí, na povahu nástupce se ale radši ani neptejte, to nechcete slyšet
před 5 hodinamiLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před 8 hodinamiJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
před 10 hodinamiMercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
před 11 hodinamiPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva