Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Camaro ZL1 2012: návrat monstra
31.5.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
V roce 1969 spatřilo světlo světa jedno z nejvýkonnějších aut tehdejší doby. Po více než 40 letech se legendární Chevrolet Camaro ZL1 vrátí na silnice.
Novodobé Camaro ZL1 není zrovna nejžhavější novinkou, ale protože jsme se mu svého času nevěnovali a současné dění ve světě čtyř kol aktualitami nehýří, podíváme se na něj alespoň s menším časovým odstupem. A nezůstaneme jen u něj, v dalších dnech si představíme i další novinky týkající se Camara pro modelový rok 2012. Nyní se ale vraťme zpět k ZL1.
Původní Chevrolet Camaro ZL1 z roku 1969 byl opravdovým monstrem. Se svým výkonem 321 kW, který byl vydolován z obřího „big-blocku” V8 o objemu 7 litrů, rozmetal na prach naprostou většinu tehdejší produkce. Maximálního výkonu dosahoval v 5 200 otáčkách a maximální porce točivého momentu 610 Nm byla k dispozici ve 4 400 otáčkách. Tohoto skvostu však bylo vyrobeno pouze 69 kusů.
Chevrolet se rozhodl oprášit legendární označení Camaro ZL1 a tentokrát využije k tomu „small-block“ LSA V8 s kompresorem a objemem 6,2 litru. Výkon 550 koní (410 kW) a 750 Nm točivého momentu bude na zadní kola přenášet šestirychlostní manuální převodovka a dvoudiskovou spojku, což je ten správný tandem pro skvělou zábavu. Stejný základ je mimochodem použitý v Cadillacu CTS-V, kde dosahuje výkonu 564 koní. Je ovšem otázkou, zda se s konečnými specifikacemi nebude před uvedením vozu na trh ještě hýbat.
Chevrolet Camaro ZL1 je postaven tak, aby dosahoval skvělých časů na závodních okruzích a měl zároveň skvělou dynamiku na běžných silnicích. Celkový dojem prozatím poněkud kazí využití elektrického posilovače řízení, snad ale neokrade Camaro o veškeré informace o dění pod předními koly. Podvozek bude vybaven technologií Magnetic Ride Control s proměnnou charakteristikou pro sportovní I komfortní jízdu. O krocení výkonu se budou starat šesti-pístové brzdy Brembo o průměru 370 mm vepředu a čtyř-pístové brzdy s kotouči o průměru 365 mm vzadu.
Krom technických novinek a skvělých výkonů nám nové Camaro ZL1 přinese také dramatičtější bodykit, který tento model odliší od slabších a levnějších verzí. Vedle designových prvků se Camaro ZL1 dočká také upraveného sání a hliníkové kapoty s funkčními úpravami z uhlíkových vláken pro zvýšení aerodynamického přítlaku. O pořádnou show se postarají také 20" hliníková kola se speciálními pneumatikami Goodyear Supercar F2.
Zatímco karoserie vozu bude moci být vyvedena ve všech běžně dostupných barevných odstínech, uvnitř bude ZL1 oděno výlučně do černé. Interiér se bude dále vyznačovat použitím sportovních sedadel s čalouněním kombinujícím kůži a semiš, zploštělým volantem opět potaženým semišem. Vše pak doplní nové možnosti obložení palubní desky a výplní dveří.
Jak jste si jistě všimli, o ZL1 hovoříme v budoucím čase i přesto, že se světu představil již před nějakým tím pátkem. Nová verze Camara se totiž u amerických dealerů objeví až na začátku roku 2012. K nám se tento model dostane jistě také, ale nejspíše pouze skrze individuální dovoz. Cena tohoto amerického skvostu zatím není známa, ale troufám si říci, že bez ohledu na ni má své zákazníky dnes již jisté.
Oficiální fotografie nového Camara ZL1



















Oficiální video Chevroletu a záznam zvuku motoru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
USA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 40 minutamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
včeraŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil v momentě, kdy Jaguar nevyrábí vůbec nic. Že by to byl důvod?
včeraMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
včeraNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub