Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Corvette C8 bude mít motor uprostřed, říká „dokonalý zdroj”
16.5.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Podle Car and Driver se nová Corvette ukáže v lednu 2018 v Detroitu a bude mít motor uprostřed. Další informace ale zní spíše jako konspirační teorie.
Chevrolet Corvette vždycky měl motor vpředu a pohon zadních kol. Je tomu tak už od první generace, jenže skoro stejně dlouho existují názory, že by se měl motor nastěhovat doprostřed. Má to své výhody, není náhodou, že nejlepší supersporty světa mají motory uprostřed, a zastáncem takového řešení byl i Zora Arkus-Duntov, jeden z duchovních otců první Corvette.
Jediné Corvette s motorem uprostřed ale byly experimentální prototypy CERV, produkční auta měla vždycky motor vpředu. O tom, že příští generace už bude mít motor uprostřed, se hovořilo i dříve - a hovoří se o tom i nyní, když tu je C7 a za pár let přijde C8. Spekulace, že bude mít motor uprostřed, není nová, ale byla dementována Tadgem Juechterem, šéfinženýrem Corvette.
Americký web Car and Driver ovšem znovu přichází s tím, že Vette motor uprostřed dostane, a to podle svého „dokonalého zdroje”. Ten přidává i časový rámec - C8 s motorem uprostřed se představí v Detroitu v lednu 2018 a do prodeje vstoupí jako modelový rok 2019 o pár měsíců později. Aktuální kódové označení je prý ZERV, což může být pocta Zorovi Arkusi-Duntovi v kombinaci s písmeny CERV, označujícími experimentální vozy s motorem uprostřed v minulosti.
Také to ale může znamenat Zero Emission Research Vehicle a Corvette může v příští generaci dostat elektrickou verzi, ovšem to zase spekulujeme my. „Dokonalý zdroj” dále hovoří o tom, že C8 bude pohánět vylepšená verze aktuálního osmiválce, která bude mít 450 - 500 koní, a že bude v základu stát okolo 80 tisíc dolarů (1,9 milionu korun).
V lednu 2019 se má představit zásadní vylepšení, kterým bude V8 s čtyřventilovou technikou, rozvodem DOHC a výrazně vyšším výkonem. Takový vůz by měl stát okolo 100 tisíc dolarů, tedy aktuálním kurzem 2,38 milionu korun. Hybridní Corvette C8 má přijít v roce 2020 pod názvem E-Ray Corvette a má mít elektrický pohon předních kol. Byla by to tedy čtyřkolka, asi i s možností jezdit čistě na elektřinu.
Podle Car and Driver jsou prototypy Corvette C8 uskladněny v budově č. 54 na testovacím polygonu General Motors v Milfordu v Michiganu. A zde se dostáváme hodně blízko konspiračním teoriím - budova č. 54 je prý známa také jako Area 54 a prototypy prý vyjíždějí jen v noci od doby, co se na světě objevila letecká fotka jednoho z nich.
Mnohem důvěryhodnější jsou zmínky o labutí písni generace C7, která se má objevit na NAIAS v lednu 2017 ještě s motorem vpředu a má mít ohromný výkon. Možná ponese označení ZR1. Čemu budete věřit a čemu nikoliv, necháme jen na vás, sami jsme ohledně Corvette s motorem uprostřed spíš skeptičtí. Corvette je totiž spíš grand tourer než supersport, třebaže její jízdní kvality jsou nepopiratelné, a na grands tours se pořád hodí lépe motor vpředu a použitelný zavazadelník vzadu.



Ilustrace Corvette s motorem uprostřed, pocházející od Car and Driveru, jsou už staršího data
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před hodinou
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 4 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 13:02 - Stepan
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
