Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Corvette motor uprostřed nedostane, alespoň ne v produkční verzi
17.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Tadge Juechter, šéfinženýr Chevy Corvette, popřel motor uprostřed v „jeho” stroji. Je s ním prý spojeno příliš mnoho kompromisů.
Spekulace o tom, že příští Chevrolet Corvette bude mít motor uprostřed, tu s námi jsou už dlouho. Není se co divit, snaha konkurovat evropským supersportům je u Corvette nepopiratelná. Tentokrát ale byly spekulace o radikální změně velmi dobře živeny, asi nejúčinněji se o to postarala testovací mula, která měla příď a záď australského ute, ale prostřední část z Corvette C7.
Tadge Juechter, šéfinženýr Chevroletu Corvette, nicméně tyto řeči rázně utíná oficiálním prohlášením, že nic jako Corvette s motorem uprostřed nebude. Hovořil o tom v online talk show Autoline After Hours, kde rozebral také detaily aerodynamiky nové Corvette C7 Z06 a rozhovořil se i o tom, proč je stroj jako Z06 k mání i s automatickou převodovkou.
Veškeré spekulace o motoru uprostřed však popřel a dodal, že se ho lidi často ptají, proč se brání motoru uprostřed. „Zkoumali jsme motor uprostřed jako alternativu pro sedmou generaci a vždycky jsme říkali, že jakmile bude auto jako celek lepší s motorem uprostřed, postavíme ho,” uvedl na adresu radikální změny koncepce Corvette.
„Motor uprostřed vyžaduje spoustu kompromisů. Když se podíváte na závodní seriály celého světa, všude jsou motory uprostřed. Pokud všechno, o co vám jde, jsou výkony, dává smysl umístit motor za řidiče. Pokud se stále bavíme o autě, které může fungovat i jako auto na každý den, na dlouhé trasy a zároveň excelovat na trati a nabízet sílu skutečně dostupnou, je spousta dalších věcí, které musíte zohlednit, abyste dosáhli optima,” vysvětlil Juechter, proč má Corvette motor vpředu. Ferrari je na tom prý podobně - zatímco 458 a 488 mají motor uprostřed, California, „použitelnější” Ferrari, má motor vpředu.
Moderátor John McElroy později připomněl detroitský autosalon, na kterém se bavil s Bobem Lutzem, bývalým šéfem General Motors, a Donaldem Runklem, bývalým vedoucím pokročilého vývoje u Chevroletu. Oba se podle něj shodli na tom, že vzniknou studie Corvette s motorem uprostřed, prototypy, možná i funkční stroj - proto snad výše zmíněná testovací mula - ale že v sériové výrobě nikdy nic takového nebude.
Podle Juechtera je to také do značné míry otázka financí - na otázku, zda někdy přijdou s konkurentem pro Ford GT, odpověděl - jistě trochu nadneseně - ve smyslu, že pokud týmu někdo pošle miliardy dolarů, klidně udělají cokoliv. Nechtěl však hovořit o Corvette C8 Z06, protože udělat něco takového bez svolení je - zcela pochopitelně - překročení pravomocí, za které by mohl být odejit.
Kompletní, více než hodinu dlouhý díl Autoline After Hours je ke shlédnutí níže. Potřebujete rozumět dobře anglicky, ale v první půlhodině, kdy je přítomen i Tadge Juechter, se o nové Corvette C7 Z06 dozvíte skutečně hodně.

Tadge Juechter, šéfinženýr Chevroletu Corvette...
... detailně hovoří o Corvette C7 Z06
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
včeraPoslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
5.8.2025BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025
Nejnovější články
Stellantis vrací do nabídky osmiválce způsobem, ze kterého se Tavares bude obracet ve svém manažerském hrobě
před 2 hodinamiVW si musí připravit šrajtofli v nejnevhodnější moment, jeho miláček mezi akvizicemi právě prodělal 23 miliard za kvartál
před 3 hodinamiBugatti postavilo pro jednoho ze svých nejlepších zákazníků auto, které už nikomu neprodá, pod kapotou má jinak zaříznutý motor
před 5 hodinamiRodinná tragédie stojí za tímto opuštěným dealerstvím Alfy Romeo. Auta dál stojí uvnitř, jako by se v něm zastavil čas
před 6 hodinamiPrvní test už to říká naplno: Tohle nové Audi je horší než jeho předchůdce
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 08.08. 10:00 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 08.08. 08:03 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.08. 00:48 - Truck Daškam
- Volkswagen obecne 08.07. 21:21 - Snowman000
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.07. 20:53 - řidičBOB
- Onboard videa 08.07. 16:04 - řidičBOB
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.07. 11:08 - pavproch
- Detektory policejních radarů 08.06. 11:58 - pavproch