Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Volt 2016 odhalen na veletrhu CES 2015, je hezčí i lehčí
5.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Druhá generace plug-in hybridu má rovněž nabídnout delší dojezd, a to jak celkový, tak ryze na elektřinu. Vylepšeno bylo také řízení nebo odhlučnění.
Začátek roku není spojen pouze s kocovinou či detroitským autosalonem, ale také s veletrhem elektroniky CES (Consumer Electronics Show), který se koná v Las Vegas. Letošek samozřejmě není výjimkou, oproti minulosti však do města hříchu dorazilo mnohem více automobilek. Mezi ně patří i Chevrolet, který zde odhalil druhou generaci plug-in hybridu Volt.
Mnoho informací ovšem v Las Vegas nezaznělo, neboť automobilka spustila oponu zhruba jen na minutu. Spíše než na techniku se proto nyní zadíváme na vzhled, který již rozhodně není tak nevyrovnaný jako v případě první generace. Vpředu tedy máme agresivněji stylizovanou čelní masku a nárazník, jimž společnost dělají nové světlomety a LEDky určené k dennímu svícení.
Bočnímu profilu dominuje výrazněji skloněná střecha, která, doufejme, neovlivní prostor na zadních sedadlech. Chybí také černě lakovaný panel pod okny, jenž vozu nedodával zrovna na přitažlivosti. Otázkou ovšem je, zda Chevrolet tento prvek nenabídne jakožto součást příplatkové výbavy. Ve hvězdách je pak i vzhled zádě, na jehož odhalení zjevně dojde až v Detroitu.
Vzhled tak můžeme opustit a přesuneme se k těm několika málo informacím, které jsou aktuálně známy. V prvé řadě víme, že nové baterie byly vyvinuty společně s firmou LG Chem a nabízejí o 20 procent vyšší kapacitu při hmotnosti nižší o 13 kilogramů. Počítat tedy lze s delším dojezdem, přičemž kromě celkového byl navýšen i ten ryze elektrický.
Žádná konkrétní čísla nepadla, což se týká také nového 1,5litrového čtyřválcového motoru, který dostane přímé vstřikování, specifické chlazení recirkulace výfukových plynů, variabilní olejovou pumpu nebo kompresní poměr 12,5:1. Celé ústrojí zahrnující i elektromotor by přitom mělo být o 45 kg lehčí než předchůdce a zároveň o 5 až 12 procent efektivnější.
Uvnitř pak máme očekávat vylepšené odhlučnění, kterému dělá společnost lepší řízení. Na volantu přibylo tlačítko ovládající nezávislou rekuperaci brzdné energie, kromě toho mohou potenciální majitelé počítat s mnohem delším dobíjecím kabelem. Tím ale aktuálně známé informace končí, na další si budeme muset nějaké dva týdny počkat.






Nový Chevrolet Volt se krátce ukázal na lasvegaském veletrhu elektroniky CES
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejčtenější články
Majitelé Ferrari se skutečně potýkají s nebývalými ztrátami, tohle auto jednoho připravilo o víc jak 3 miliony Kč během 2 250 km
10.6.2025Autor motorů mistrů světa F1 vzkazuje EU: Spalovací motor není váš nepřítel, přechod jen na elektřinu stejně není možný
10.6.2025Čínská napodobenina Rolls-Royců a Maybachů slaví obrovský úspěch, za týden si ji koupilo víc lidí než všechny Rollsy za rok
10.6.2025Mercedes, který přežije i apokalypsu, je k mání sotva jetý po 1. majitelce ročník 1940. Není nic, co by se na něm mohlo pokazit
10.6.2025Základní verze nového Renaultu 5 je nejtragičtější vizitkou dnešních elektromobilů, chce spoustu peněz téměř za nic
10.6.2025
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.08. 11:25 - Eda
- Rychlodotazy 07.08. 10:26 - pavproch
- Video a Nordschleife, the best of 07.08. 08:30 - Vrooom
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan