Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Volt 2016 odhalen na veletrhu CES 2015, je hezčí i lehčí
5.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Druhá generace plug-in hybridu má rovněž nabídnout delší dojezd, a to jak celkový, tak ryze na elektřinu. Vylepšeno bylo také řízení nebo odhlučnění.
Začátek roku není spojen pouze s kocovinou či detroitským autosalonem, ale také s veletrhem elektroniky CES (Consumer Electronics Show), který se koná v Las Vegas. Letošek samozřejmě není výjimkou, oproti minulosti však do města hříchu dorazilo mnohem více automobilek. Mezi ně patří i Chevrolet, který zde odhalil druhou generaci plug-in hybridu Volt.
Mnoho informací ovšem v Las Vegas nezaznělo, neboť automobilka spustila oponu zhruba jen na minutu. Spíše než na techniku se proto nyní zadíváme na vzhled, který již rozhodně není tak nevyrovnaný jako v případě první generace. Vpředu tedy máme agresivněji stylizovanou čelní masku a nárazník, jimž společnost dělají nové světlomety a LEDky určené k dennímu svícení.
Bočnímu profilu dominuje výrazněji skloněná střecha, která, doufejme, neovlivní prostor na zadních sedadlech. Chybí také černě lakovaný panel pod okny, jenž vozu nedodával zrovna na přitažlivosti. Otázkou ovšem je, zda Chevrolet tento prvek nenabídne jakožto součást příplatkové výbavy. Ve hvězdách je pak i vzhled zádě, na jehož odhalení zjevně dojde až v Detroitu.
Vzhled tak můžeme opustit a přesuneme se k těm několika málo informacím, které jsou aktuálně známy. V prvé řadě víme, že nové baterie byly vyvinuty společně s firmou LG Chem a nabízejí o 20 procent vyšší kapacitu při hmotnosti nižší o 13 kilogramů. Počítat tedy lze s delším dojezdem, přičemž kromě celkového byl navýšen i ten ryze elektrický.
Žádná konkrétní čísla nepadla, což se týká také nového 1,5litrového čtyřválcového motoru, který dostane přímé vstřikování, specifické chlazení recirkulace výfukových plynů, variabilní olejovou pumpu nebo kompresní poměr 12,5:1. Celé ústrojí zahrnující i elektromotor by přitom mělo být o 45 kg lehčí než předchůdce a zároveň o 5 až 12 procent efektivnější.
Uvnitř pak máme očekávat vylepšené odhlučnění, kterému dělá společnost lepší řízení. Na volantu přibylo tlačítko ovládající nezávislou rekuperaci brzdné energie, kromě toho mohou potenciální majitelé počítat s mnohem delším dobíjecím kabelem. Tím ale aktuálně známé informace končí, na další si budeme muset nějaké dva týdny počkat.
Nový Chevrolet Volt se krátce ukázal na lasvegaském veletrhu elektroniky CES
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 24 minutami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před hodinou - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 3 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 4 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 11:12 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz