Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané nelegálně zkopírovali jednu z největších ikon VW, reakce Němců je směšná
23.4.2021 | Petr Prokopec
Situace je o to pikantnější, že nejde jen o slavné auto, ale také vůz, jehož znovuzrození Němci sami chystají. Kdekoli jinde na světě by po autorech bez váhání šli, v Číně „věc prověřují”.
V loňském roce značka Volkswagen prodala po celém světě 5 328 000 nových aut. To je s ohledem na koronavirové patálie a situaci v Evropě obdivuhodné, je ale třeba se podívat, kde největší část těchto vozů našla svůj domov. Šlo o Čínu, kde byla prodána takřka polovina z nich, konkrétně pak 2 609 266 vozů. Je tedy bez debat, že tento trh je pro Němce extrémně důležitý. Stejně jako Tesla jsou proto ve svých reakcích týkajících se dění v této zemi tak opatrní, až je to směšné a tragické zároveň. A to i ve chvílích, kdy by zcela oprávněně mohli vstát, bouchnout pěstí do stolu a říci hlasité „Dost!'.
Nitky aktuálního případu stejně jako u amerického výrobce elektromobilů vedou k právě probíhajícímu autosalonu v Šanghaji. Na tom se představit i vůz zvaný Punk Cat, který skrze svou elektrickou divizi Ora odhalila automobilka Great Wall Motor. Na novince přitom není ani nic punkového, ani nic kočičího. Místo toho jde o jasnou kopii Volkswagenu Beetle ze 60. let, který je s německým originálem téměř shodný zvenčí i zevnitř. Že se vše obešlo bez svolení VW, nemusíme dodávat.
Pokud by takový vůz představil kdokoliv jiný kdekoliv jinde, měl by během 5 minut za zády právníky Volkswagenu s žalobou v ruce. Nicméně tady jde o čínskou značku pohybující se na čínském písečku, což je pro Němce velmi ošemetné. Jejich reakce tedy není ani rázná, ani odsuzující. Místo toho VW bere tento horký brambor do rukou hned v několika rukavicích, aby měl jistotu, že se opravdu nespálí.
„Prověřujeme tuto záležitost s ohledem na možné porušení autorských práv Volkswagenu,“ uvádí automobilka v oficiálním prohlášení. Prověřujeme? Co na tom chce VW prověřovat? Kolem jasné nelegální kopie jednoho z jeho nejslavnějších aut tančí podobně jako někteří politici kolem vrbětické kauzy.
VW by přitom měl reagovat rázněji ve vlastním zájmu. Němci totiž sice v předloňském roce výrobu modelu Beetle ukončili, loni si ale nicméně zaregistrovali označení e-Beetle. Je tedy i s ohledem na další informace velmi pravděpodobné, že jeho elektrické znovuzrození chystají rovněž. Na trh nicméně tím pádem dorazí jako druzí, a to navíc s vyšší cenou. Pokud tedy svůj model nabídnou i v Číně, s velkými registracemi v jeho případě počítat nemohou.
Pochopitelně, pragmaticky je lepší je odepsat jeden okrajový model než 2,5 milionu prodaných aut za rok, na druhou stranu... Kde to jsme? To už si nikdo nechce rozhněvat čínské komunisty tak moc, že budeme zavírat oči před tak flagrantním porušováním autorských práv v době, kdy se v Evropě nebo USA řeší u soudu kdejaká prkotina? To je skutečně absurdní.
Great Wall Motor představil pod značkou Ora svůj nový elektromobil Punk Cat. Nejde přitom o nic jiného než o kopii Volkswagenu Beetle, k porušení duševního vlastnictví se však Němci staví velmi rezervovaně. Odepsat by totiž mohli i 50 procent prodejů celé automobilky. Foto: Auto Sohu
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 55 minutami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 2 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva