Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané ovládli ruský trh s auty, jejich nejúspěšnější model už se prodává lépe než Lada
22.8.2022 | Petr Miler
Co je pro jedny katastrofa, to je pro jiné zjevně cesta k úspěchu. Po léta jeden z největších automobilových trhů v Evropě stále více ovládají čínské značky. Lépe jsou na tom už jen ty ruské, při současném vývoji ale ani to nemusí trvat věčně.
Čas letí rychle, a tak brzy uplyne už rovný půlrok od chvíle, kdy ruská vojska vstoupila na území Ukrajiny. Už tak trápený automobilový průmysl to dostalo pod další tlak, neboť samotný konflikt znamená nové výpadky dodávek kde čeho, sankce proti Rusku zdražily mnohé vstupy a prakticky znemožnily působení západních značek na jednom z největších trhů Evropy. Současně je ale třeba dodat, že ne pro každého jde o špatné zprávy.
Avtostat informuje o prodejích nových aut v Rusku za uplynulý týden, který znamená další zlom v rozšiřování držav čínských značek v zemi. Zatímco většina konkurence vyklízí pole, Číňané právě naopak. V období od 15. do 21. srpna Rusové dle registrací nových aut do provozu koupili 2 590 nových vozů čínského původu, což je nový rekord - znamená to tržní podíl 26,4 %, už na dostřel ruským značkám (39 %) a jasné překonání v zemi stále působících Korejců (16,1 %).
Nejlépe je na tom aktuálně Haval, který se dokázal s prodeji vyšvihnout k 723 prodaným vozům, další je Geely s 719 prodeji a Chery s 672 dodanými auty. Všechny tyto tři čínské značky nyní spadají do nejlepší pětky z hlediska prodejů, dříve byli Číňané rádi, pokud se jedna dvě automobilky dostaly do nejlepší pětadvacítky. Vyspělé se tedy dokázali konkurenci blížit už dříve, nyní ale bez většiny soupeřů míří rovnou ke hvězdám - Čína Rusko nijak nesankcionuje, a tedy své automobilky v rozletu v Rusku ani nijak neomezuje.
Haval za své výsledky vděčí hlavně modelu Jolion, který se v této zemi dokonce i vyrábí a pouze tam je k dispozici s pohonem všech čtyř kol. Toto SUV je v Rusku k mání se dvěma zcela odlišnými motory, třebaže v obou případech mají objem 1,5 litru. Agregát GW4G15K disponuje 147 koňmi, které míří pouze na přední nápravu, přičemž zákazníci mohou volit mezi šestistupňovým manuálem a sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Druhá zmíněná převodovka je pak jedinou volbou pro jednotku GW4B15, která dává 150 koní a je určena právě pro verze s pohonem 4x4.
Právě tento typ je nejen nejúspěšnějším čínským modelem v Rusku, ale i nejúspěšnějším autem z dovozu. Za zmíněné období se jej prodalo 546 kusů, čímž překonal dokonce i domácí Ladu Vesta (486 aut), jen Granta zůstala před ním. A při jeho cenách ani není divu, že se mu daří. Kurs rublu je uměle vysoký, a tak základní suma 2 029 000 RUB nepůsobí v českých korunách nijak zvlášť atraktivně, je to v přepočtu asi 835 tisíc Kč. Jenže přímo konkurenční Škoda Karoq, která je v Rusku ze zásob stále místy k dostání, stojí od 2 716 000 RUB, tedy o 35 % víc a přes 1,1 milionu korun v přepočtu.
Dodejme, že s 4 472 mm délky, 1 841 mm šířky a 1 619 mm výšky při rozvoru 2 700 mm je Jolion dokonce větší auto než Škoda Karoq, které navíc nemá pod kapotou tříválcový litr a nešetří ani výbavou. Již ve standardu najdete třeba klimatizaci, parkovací asistent nebo 17palcová kola. V případě čtyřkolky je třeba připlatit i za výbavu Elite, ve které dostanete mj. i plně LEDková světla, vyhřívaná přední a zadní sedadla, vyhřívaný volant, čelní sklo a jeho ostřikovače, parkovací kameru, bezklíčový vstup i start nebo 10" dotykový displej infotainmentu, tedy už opravdu hodně věcí. I takové auto (nakonec i plně vybavená čtyřkolka...) začíná výrazně pod základní cenou Karoqu, to se pak úspěchu skutečně nelze divit.
Haval Chulian alias First Love dorazil do Evropy pod stále podivným jménem Jolion. Obchodnímu úspěchu to ale zjevně nebrání, v Rusku se stal nejprodávanějším zahraničním modelem, který válcuje i druhou nejpopulárnější Ladu. A celou automobilku posunul na třetí místo v prodejích dle značek. Foto: Haval
Zdroje: Avtostat, Haval
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 2 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 5 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva