Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané odhalili nejrychlejší magnetický vlak světa, v komfortu má jezdit 600 km/h
1.6.2019 | Mirek Mazal
Levitující souprava bojuje jen s odporem vzduchu a udržením stability. Při schopnosti pokořit metu 600 km/h může rychlostně konkurovat i menším letadlům.
Asijský kontinent bude v oblasti obou svých geopolitických velmocí časem protkán novými způsoby rychlé osobní dopravy. Úroveň železniční sítě roste v Číně i Rusku, příklady budiž megalomanská trať z Moskvy do Pekingu anebo vnitrostátní vysokorychlostní úsek z Petrohradu směr Moskva.
Budou to velmi rychlé tratě, Číňané ale chystají další akceleraci železniční dopravy prostřednictvím nejrychlejšího magnetického vlaku, který má první pasažéry svézt už v roce 2021. Na svědomí jej má asijská korporace Railway Rolling Stock Corporation (CRRC), která měla předminulý rok zálusk na tuzemskou společnost Škoda Transportation, ale z nákupu sešlo. Plzeňská škodovka tak mohla patřit pod křídla mezinárodní korporace provozující nový vlak dosahující maximální rychlosti 600 km/h.
Cesta z Pekingu do Šanghaje by díky tomu měla být rychlejší než letadlem. Cesta vzduchem trvá dnes i s odbavením 4,5 hodiny, po kolejích mají lidé za dva roky dorazit do cíle o hodinu rychleji. Nikdo jiný na světě zatím nedokázal rozvážet lidi rychlejší soupravou na magnetickém polštáři.
První prototyp sjel z tovární linky CRRC v čínském městě Čching-tao. Typově se jedná o takzvaný maglev (zkratka z magnetic-levitation) čili stroj, který využívá odpudivé síly magnetického pole k pohybu těsně nad kolejemi. Proti vlaku působí pouze aerodynamický odpor, jinak novinku v podstatě nic nebrzdí v rozjezdu. Zdokonalení technických řešení trvalo Číňanům více než tři roky a uvedení do provozu bude předcházet vybudování testovacího areálu a nové továrny.
Technologie magnetické levitace přináší výhodu podobě maximálního využití rychlostního potenciálu. Bez potlačení gravitace se tradiční vlaky typu Šinkanzen mohou pohybovat rychlostí okolo 350 km/h. Japonci chtějí možnosti maglevů též posunout dále a slibují v roce 2027 mezi městy Tokio a Nagoja jezdit tempem až 505 km/h. Číňané chtějí být na 600 km/h ještě o šest let dříve a konstatují, že jejich nový vlak bude nejen mimořádně rychlý, ale i komfortní. Podívejte se zatím na záběry prototypu, od finálního provedení by neměl být příliš vzdálen.
Maglev z Číny má za dva roky jezdit závratnou rychlostí až 600 km/h a konkurovat tak leteckým spojům
Zdroj: CCTV English@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před hodinou - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 2 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 4 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 5 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 11:47 - HondaMan
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23