Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Úpadku Škody se nelze divit, Číňané dnes prodávají soupeře Karoqu za pouhých 213 tisíc
8.2.2022 | Petr Prokopec
Nejde o zastaralé nebo nezajímavě vyhlížející auto pochybné značky, ale dílo společného podniku jedné z největších světových automobilek s moderním designem, technikou i spoustou výbavy. Přesto jde o až komicky levné auto, místo jedné Škody Karoq v základu byste mohli mít tři taková.
Čínská auta už nejsou tím, čím bývala kdysi. Automobilky z nejlidnatější země světa se poučily ze svých předchozích chyb, jejich auta už nezapáchají po laciném lepidle a ani se nerozpadnou ve chvíli, kdy se na ně jen křivě podíváte. Místo toho se ohání vysokou bezpečností, s níž bodují i v crash testech evropského střihu a uvnitř nabízí ve standardu techniku i výbavu, za kterou je třeba v Evropě připlácet. Přesto stále zůstávají s cenou hodně, hodně nízko.
Důkazů popsaného stavu by se našlo dost, pokud ale máme poukázat na jeden z extrémů, je to tohle auto. Jde o vůz značky Baojun, dílo společného podniku amerického koncernu General Motors a čínské automobilky SAIC Motor, která prodává model RS-3. Jeho jméno voní po Audi, místo sportovního hatchbacku či sedanu se ale jedná o extrémně levné kompaktní SUV.
Baojun RS-3 spoléhá na motory 1,5 atmosférické nebo přeplňované verzi, které produkují 105 koní resp. 147 koní. Ty na přední kola může v prvním případě přenášet buď manuální převodovka nebo automat CVT, v druhém jen CVT. Nějakou závratnou dynamiku od auta skutečně nelze čekat, s hmotností startující na 1 218 kilogramech ale nepůjde ani o žádnou ostudu provozu. Dynamické parametry bohužel Číňané tradičně neuvádí, a to ani v případě akcelerace, ani v případě maximální rychlosti.
Víme však, že s atmosférickou jedna-pětkou a manuálem činí průměrná spotřeba auta a 6,0 l/100 km, zatímco v případě CVT je o pět deci vyšší. Přeplňovaná varianta pak má jezdit v kombinaci za 6,8 litru benzinu. Asi to nejsou ty nejvíc ohromující technické parametry, na poli zajímavosti ale RS-3 mnohé dohání svou cenou a řadou fines.
Mezi ně patří i autonomní řízení úrovně SAE2, za kterým stojí společnost Bosch a jenž může být aktivováno až do rychlosti 130 km/h. Kromě toho tu pak máme pokročilou úroveň konektivity, díky které lze počítat dokonce s modernizací mnohých palubních systémů přes internet. A aby toho nebylo málo, můžeme zmínit také pokročilé hlasové ovládání či možnost transformace vašich pokynů do textových zpráv. K výše zmíněnému lze dále přihodit klimatizaci, sedadlo řidiče ovládané elektricky v šesti směrech, 10,25palcový dotykový středový displej či kůží obšitý volant. A také plejádu bezpečnostních asistentů.
I s takovouto výbavou se ovšem Baojun RS-3 prodává od pouhých 63 800 yuanů, tedy asi 213 tisíc Kč, což je na konkurenci Škody Karoq neskutečně příznivá cena - Karoq u nás dnes začíná na 638 900 Kč a nemá ani čtyři válce. Pokud zatoužíte po turbomotoru a automatu, začínáte s cenou na 87 800 CNY (asi 293 tisíc Kč) a úplně nejvyšší specifikace třeba i s digitálním přístrojovým štítem či výkonnějším audiosystémem přijde na 98 800 yuanů, asi 329 tisíc Kč.
Suma sumárum tu máme výbavou napěchované SUV, které bez problémů sveze pětici cestujících i se slušným motorem pod kapotou. Je to skoro neuvěřitelná nabídka nejlépe vysvětlující rychlý prodejní úpadek Škody v Číně - něčemu takovému se prostě nelze vyrovnat a Baojun není zdaleka jediný, kdo podobně výhodná auta nabízí. Mimo domácí trh se tento vůz zatím nechystá, nicméně bychom se nedivili, kdyby zakrátko již ťukal na brány Evropy a zamířil přinejmenším do Ruska - úspěch by měl při kombinaci jeho designu, výbavy, techniky a ceny zřejmě zaručený.




















Baojun RS-3 zaujme prakticky vším čím je, zvláště pak hodnotou za peníze. Již v základu je napěchován výbavou, přitom stojí méně jak třetinu toho, co základní Škoda Karoq s tříválcem. Foto: SAIC-GM-Wuling Automobile
Zdroje: SAIC-GM-Wuling Automobile, CAAM
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
dnes
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 5 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 7 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 8 hodinami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
před 10 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 20:16 - M.Z.
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
