Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Číňané prodávají v Evropě levné SUV s moderní technikou, má 347 koní
1.7.2020 | Petr Prokopec
Na nízké ceny jsme u čínských aut už zvyklí, na vysoké výkony ani ne. Citelně modernizovaný Changan CS75FL nabízí i to, přesto nestojí moc - v Rusku je k mání za 543 tisíc korun.
Není žádným tajemstvím, že čínské automobilky odstartovaly svůj druhý útok na Evropu, oproti tomu prvnímu ale k celé záležitosti přistupují o poznání chytřeji. Kvůli stylizaci svých aut totiž najali přední světové designéry, kteří mají vkus publika na starém kontinentu v malíčku. Zároveň mnohé technologické vychytávky, za které je u vozů zavedených značek potřeba tvrdě připlácet, máte v tomto případě již ve standardu. A aby toho nebylo málo, Číňané nezaútočili na Evropu přímo, ale berou to „zkratkou“ přes Rusko, tedy přes trh s méně přísnými emisními regulemi.
Je samozřejmě otázkou, nakolik se tato praktika vyplatí a zda ve výsledku jen nejde o to, aby čínské značky spíše jen přesunuly některé továrny blíže starému kontinentu. Všeobecně je totiž druhý útok na Evropu spojen s elektrifikací. Pro řadu automobilek se tak stane stěžejním příští rok, kdy má být Evropskou unií již plně vymáhán limit 95 gramů CO2 na kilometr. A kdo jej nedosáhne, ten bude muset platit. To bude ta pravá voda na čínský mlýn, který dorazí s elektrickým ústrojím a přitom bude levnější než konkurence.
Momentálně tedy vlastně veškeré výboje můžeme považovat za snahu o vytvoření živné půdy. Tím zatím posledním je příchod SUV Changan CS75FL právě na ruský trh. Jak přitom naznačuje již zkratka v samotném názvu, jde o faceliftované provedení vozu, jenž je ve své domovině k mání už od roku 2016. V Rusku se dostává do prodeje už faceliftovaná varianta, která měla původně dorazit v únoru, a to s cenou startující od 1 399 900 RUB (cca 467 tisíc Kč). Koronavirus ale plány částečně změnil.
SUV je tedy k mání až nyní, přičemž začíná o 50 tisíc rublů (16 tisíc Kč) výše, než se předpokládalo. Z českého úhlu pohledu je samozřejmě takový posun v zásadě nepodstatný, pro Rusko ale již váhu mít může. Na druhou stranu, značka Changan se na tomto trhu od počátku profiluje spíše jako prémiovější. Přesto se však dealerům povedlo za první kvartál prodat 1 245 aut, jenž odpovídají 535procentnímu nárůstu.
O čínské vozy tedy v Rusku začíná být stále větší zájem a faceliftovaný Changan CS75FL by tuto tezi mohl jen potvrdit. Oproti originálu se totiž dočkal nových nárazníků a světlometů, jenž vypadají o poznání lépe. Kromě toho je možné počítat s vyšší bezpečností, neboť použita byla technologie LED. Nová je pak i maska chladiče, zatímco dovnitř se nastěhoval nový 10,25palcový displej multimédií, jenž navazuje na digitální přístrojový štít. To je v rámci modernizace vše, v případě výbavy ale můžeme pokračovat.
Čínské SUV totiž již standardně počítá rovněž se sedadlem řidiče s elektrickým ovládáním šesti směry a s pamětí. Loketní opěrka je přitom navázána na klimatizaci a může být vyhřívána i chlazena. Dále tu máme plejádu bezpečnostních systémů v čele s autonomním řízením, nechybí ani parkovací senzory a zpětná kamera. Za příplatek je pak možné vůz osadit i automatickým parkingem, stejně jako může umělou kůži s červenými švy nahradit přírodní useň.
Přesunout se můžeme pod kapotu, kde je k dispozici dvojí ústrojí. Přeplňovaná jedna-osma se 150 koňmi přitom veškerý výkon počítá skrze šestistupňový automat pouze na přední kola, jenž mají v takové chvíli 17palcový rozměr. Mimo to je ovšem k mání i plug-in hybrid, jenž disponuje jedna-pětkou a předním i zadním elektromotorem. Výkon tak činí neskutečných 347 koní a na stovku se vůz dostane za 8,6 sekundy.
Hybridní provedení pak vychází v kontextu se základem velmi levně, v Rusku za něj zaplatíte 1 629 000 RUB (543 tisíc Kč). To je na SUV s osmnáctkami v základu a se zavazadelníkem o objemu 520 až 1 490 litrů vlastně neskutečné. Zájmu publika se tedy nemůžeme divit, podstatně menší Škoda Karoq totiž na podobné sumě startuje, a to s nepříliš výkonným litrovým tříválcem.

















Čínský Changan CS75FL se dostal i na ruský trh. Zaujmout dokáže hlavně hybridní technikou, kdy nabízí jedna-pětku, dva elektromotory a 347 koní již za 543 tisíc korun
Zdroj: Changan
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včera
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB