Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané se až tak nezměnili, za statisíce prodávají drzou kopii luxusního SUV za miliony
21.1.2020 | Petr Prokopec
Ačkoli se mnoho čínských automobilek posunulo směrem k svébytnější nabídce aut, která nelze považovat jen za mizerné kopie existujících vozů, stále existuje dost takových, které dělají právě to.
Poslední dobou přistupujeme k čínským automobilkám s větším respektem než dříve. Dáno je to zejména tím, že nejnovější produkty řady z nich již nelze považovat za pojízdné rakve plné smradlavého lepidla. Místo toho byla moderní auta navržena dle evropských standardů, zvláště co se bezpečnosti týče. V případě pohonných jednotek pak sice Číňané se svými emisními normami lehce zaostávají, to je však ve výsledku jen ku prospěchu zákazníků. Ti přitom mohou počítat s digitálnější kabinou, než jakou nabízí evropské značky, a to za mnohem nižší cenu.
Je tu však ještě jedna okolnost, díky níž jsme postupně měnili na čínské výrobce názor. Řeč je o designu, který v případě výše popsaných aut již není evropskou, americkou či japonskou konkurencí ani pořádně inspirován. Vyveden je sice v zaběhnutém duchu, ovšem jinak si kráčí vlastní cestou, která se umí i zalíbit. Dáno je to totiž tím, že řada značek se k letitému kopírování otočila zády a raději najala renomované designéry. Nezřídka se tak stává, že lidé, jenž jsme měli spjaté třeba s evropskými prémiovkami, jsou nyní placeni čínským mainstreamem.
Této praxe se ovšem momentálně drží pouze někteří čínští výrobci, jiní zůstávají u tradičního schématu, čím si u nás respekt skutečně nezískají. Jednou z těchto automobilek je Hengtian, který byl založen v roce 2011. Produkty této firmy ovšem nejsou na světě jen necelou dekádu, neboť značka před devíti lety pouze převzala společnost Hubei. Následně pak opatřila již nabízená auta svým logem, na jakoukoliv designovou či mechanickou změnu však nedošlo. Továrna v Baodingu tak nadále chrlí neautorizované kopie Volkswagenů Amarok či Tiguan.
Nyní Hengtian přichází s dalším novým vozem, i vlastně až tak nový není. SUV zvané L4600 se poprvé ukázalo ve formě konceptu již v roce 2016, do prodeje však zamíří až letos, což by mohlo naznačovat potíže. A ty nejspíše bylo třeba řešit, neboť firemní novinka je drzou kopií Toyoty Land Cruiser. Je tedy dost možné, že Japonci se pustili do třetího válečného konfliktu s Čínou, jen protentokrát na obou stranách stáli místo vojáků právníci.
Ničeho ale zjevně nedosáhli, a tak Hengtian L4600 jde do prodeje a jeden z jeho prvních exemplářů byl už nafocen v provozu. Zajímavé je, že originál od Toyoty nekopíruje pouze zvenčí, ale také zevnitř, neboť uprostřed palubky a středové konzole trůní obří displej, který je obklopen plejádou moderních tlačítek. Nějak zvlášť moderně či líbivě tato koncepce nepůsobí, nicméně Číňané zjevně nehodlají oproti originálu měnit nic.
O pár let nazpátek se pak vlastně vrací i exteriér, zvláště pak ty detaily, ve kterých se oba vozy liší. Jde o světla či třeba čelní masku, stejně jako o design nárazníku. Vše působí dojmem, jako by šlo o produkt ze začátku milénia, na který někdo zapomněl a náhle i vzpomněl, že je třeba splatit náklady na vývoj. Je tak otázkou, jak moc velkého se 5 239 milimetrů dlouhé, 2 026 mm široké a 1 932 mm vysoké SUV s rozvorem 2 950 mm schopným pobrat pětici či sedm sedadel dočká úspěchu.
Jeho cena ale naznačuje, že pár lidí by oslovit mohl. Hengtian L4600 s cenou startuje na 200 tisících yuanech, tedy asi 655 tisících korunách. To není vyloženě láce, skutečný Land Cruiser ale v Číně stojí od 771 tisíc yuanů, tedy přes 2,5 milionu Kč. To dává dohromady přes 1,8 milionu důvodů k zamyšlení a tušíme, kterému z vozů dá část čínské klientely přednost. O pohon toho zkopírovaného se pochopitelně postará domácí motor, tedy nikoliv jednotka od Toyoty. Hengtian však za ní rovněž není zodpovědný, místo toho 4,6litrový osmiválec produkující nepříliš oslňujících 286 koní nakoupil u firmy Futai Power.






Hengtian L4600 vypadá stejně...
...jako jeho koncept v roce 2016, až teď ale míří do prodeje
Nepokrytě přitom kopíruje Toyotu Land Cruiser, obdobný vůz ale nabídne za asi čtvrtinovou cenu
Zdroj: Drom
Bleskovky
Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
před 7 hodinami„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025
Nejčtenější články
Elektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
14.5.2025Italové odhalili protijed na moderní auta. Má motor V8 bez turba, manuál a dokonce zapalovač s popelníkem
14.5.2025Ford zkouší zachránit svůj elektrický propadák s pomocí kdysi slavného fotbalisty. Ví ale ještě někdo, kdo to vůbec je?
14.5.2025Němcům otrnulo, ve srovnání elektrického a spalovacího VW vyhlásili jasným vítězem benzinové auto. A to nevybrali žádného krasavce
15.5.2025Moskvič začal vyrábět svůj nový vrcholný model. Silné a vybavené auto je větší než Škoda Kodiaq, vyjde ale nesrovnatelně levněji
15.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva