Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané ukázali SUV s novým typem dveří, ještě více usnadňují nastupování
1.8.2019 | Petr Prokopec
Už jsme tu měli dveře racčí, sokolí nebo sebevražedné, ale toto? S tím museli přijít až Číňané, které chtějí podpořit obecně snazší nastupování do SUV jako takových.
Neuplyne pomalu ani týden, aby o sobě nedal vědět nějaký nový automobilový start-up. Jejich rodištěm je především Čína, kde rostou jako houby po dešti. Stejně tak rychle ovšem i zanikají, přestože země podporuje elektromobilitu jako málokterá jiná. Vyrukovat s přelomovým výrobkem i mimo papír totiž stále není tak jednoduché, ještě náročnější je pak udržitelnost výroby. Je tak vskutku otázkou, jaká budoucnost čeká automobilku Human Horizons. Ta o sobě totiž momentálně dala poprvé pořádně vědět, rovnou přitom představila i svou prvotinu nazvanou HiPhi1.
Čínská novinka byla inspirována leteckým průmyslem, nepřekvapí proto velmi nízký koeficient odporu vzduchu Cd 0,28. Ten je pro elektromobily nadmíru důležitý, neboť prodlužuje dojezd. Značka přitom uvádí, že ten bude činit až 640 kilometrů. Dosáhnout jej přitom má provedení s pohonem zadních kol, vyjma něj však má do prodeje zamířit také čtyřkolka. Je však nutné dodat, že tento údaj byl pouze vycucán z laboratorního prstu, neboť odpovídá metodice NEDC. Realita tak bude daleko nižší.
Zároveň musíme podotknout, že výše zmíněný dojezd je vyhrazen pouze verzi osazené vrcholným paketem baterií o kapacitě 96 kWh. Mimo to se ovšem HiPhi1 má prodávat také s menšími akumulátory, jejich velikost ale prozatím nebyla prozrazena. Tajemstvím ovšem rozhodně není jízdní dynamika vrcholu řady, stovku by totiž čínský crossover měl zdolat za zhruba 3,9 sekundy. Nápomocny mu k tomu budou dva elektromotory, z nichž každý produkuje 272 koní. Usazeny jsou přitom pouze vzadu.
Tím můžeme hnací ústrojí opustit, pročež se přesuneme k dalším technickým zajímavostem. Mezi ně patří hlavně elektrické ovládání dveří, z nichž ty zadní dostaly do vínku unikátní koncepci. Jsou jakoby zlomené vedví, proto je automobilka na prezentaci i tak neformálně nazvala. Velká spodní část se otevírá proti směru jízdy, zatímco menší vršek míří nahoru, což umožní z auta vystoupit v podstatě chůzí vestoje - něco takového nedovolí větším posta Cestující přitom budou mít k dispozici i několik režimů, kdy kupříkladu mód Superstar automaticky otevře celou kabinu, zatímco Parade slouží k pomalé jízdě s oněmi vztyčenými „klapkami“ zadních dveří.
Aby toho nebylo málo, je novinka osazena 562 senzory. Ty mají zajišťovat hlavně autonomní jízdu, zároveň se však starají o maximální komfort cestujících. Vůz tak dokáže rozpoznat jejich tváře a otevřít se jim, stejně jako dokáže zachytit nežádoucí pachy mířící do kabiny. Automobilka kromě toho slibuje bezprecedentní míru v oblasti komfortu, a to ve spojitosti se všemi šesti sedadly, které jsou usazené ve třech řadách na poměrně velkorysém rozvoru.
Dodat již jen můžeme, že HiPhi1 měří 5,2 metru na délku. Kromě výše zmíněného dostal do vínku třeba kamery namísto zpětných zrcátek, s těmi však sériová verze, která se má objevit za dva roky, počítat nemůže - daný systém je totiž v Číně nelegální. Právě v této zemi se přitom vůz bude prodávat i vyrábět, a to v jedné z továren opuštěných Kiou. Šance, že tedy HiPhi1 zamíří i na reálné silnice, tu je, zvláště když technologický vývoj má na starosti Mark Stenton, bývalý šéf divize SVO u Jaguaru.
Human Horizons HiPhi1 se ukázal naživo...
Zdroj: Human Horizons
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 9 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 11 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva