Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
5. nejprodávanější auto světa svého druhu už je z Číny. Při jeho cenách ani není divu
28.6.2021 | Petr Miler
Čínské automobilky se zdají být k nezastavení. Dominantní silou už nejsou jen v Číně či někde, ale globálně. Jen čtyři světové superhity jsou žádanější mezi SUV a na 6. místě je opět Číňan.
Pomalu není dne, aby se některá z nepříliš známých čínských automobilek nevytasila s novým SUV, které minimálně na papíře kombinuje zajímavou techniku, bohatou výbavu a vskutku nízké ceny. Jakkoli takové auto může působit atraktivně, obchodní úspěch to automaticky neimplikuje - o spoustě takových vozů už později není vidu ani slechu.
To ale není případ čínského Havalu, který loni v červenci vytáhl třetí generaci svého modelu H6. A boduje s ním vskutku mohutně - čerstvě zveřejněná data focus2move sumarizující prodeje aut z celého světa za první letošní čtvrtletí uvádí, že H6 je globálně pátým nejžádanějším SUV. Jen Toyota RAV4, Honda CR-V, VW Tiguan a Hyundai Tucson - čtyři skutečné bomby této třídy - si nachází ve světě více kupců. A ne zase o tolik. H6 si vybralo 115 703 lidí, čtvrtý Tucson 129 055 lidí, třetí Tiguan něco málo přes 140 tisíc lidí. To už nejsou propastné rozdíly, navíc na šestém místě najdeme znovu čínský vůz - Changan CS75.
Není to náhoda, právě H6 od začátku nemá ambice bodovat jen v Číně, Haval s ním chce dobýt i další země. A nezastaví se v těch rozvojových. Značka už nějaký ten pátek na trzích mimo Čínu působí, dosud ale nebyla příliš agresivní a vypadalo to spíše, jako by si prozkoumávala půdu. Protože ale i s tímto postupem patří mezi ty nejúspěšnější, ještě letos chce udeřit naplno. Haval proto rozjel výrobu hned několika modelů v Thajsku a v Rusku, odkud povede útok nejen na zbytek Asie a východní části Evropy, ale také na Austrálii, která už pracuje s velmi podobnými pravidly pro homologaci jako zbytek „západního světa” a Číňané tam bodují stále více.
A čím vlastně nový H6 zaujme? Předně je to design, který se snaží tvářit svébytně i moderně. Bylo by asi přehnané tvrdit, že to je nějaký nápaditý krasavec, za přijatelně moderní ale design nového provedení modelu H6 označit lze. I technicky lze hovořit o konkurenceschopném voze. Hlavní světla už jsou čistě LED, máme tu 19" kola, podvozek s dvojitými lichoběžníky vzadu a spoustu zajímavé palubní elektroniky od dvou digitálních displejů s 9 a 12 palci v průměru, 5G-konektivitu s možností online aktualizací, autonomní řízení úrovně SAE2 a s ním spojené i nespojené asistenční systémy zahrnující mimo jiné i 360° parkovací kameru nebo automatické parkování. Pod kapotou jsou pak motory 1,5 a 2,0 turbo s výkony 163 a 190 koní plnící zatím normu Euro 5, které na přední kola posílá 7stupňový automat s dvojicí spojek.
Výbavy je na palubě rovněž dost, a tak nechybí ani věci jako panoramatické střešní okno, vyhřívaný volant, vyhřívaná kožená sedadla s elektrickým ovládáním (v osmi směrech), vícezónová klimatizace nebo zadní sedadla nastavitelná ve dvou směrech. To všechno v autě o rozměrech (délka x šířka x výška) 4 610 x 1 860 x 1 720 mm, což značí docela velké SUV jen o chlup menší než Škoda Kodiaq.
Známe i lépe vybavená a větší čínská auta, ale v poměru výkonu a ceny je Haval H6 opravdu daleko. Na domácím trhu začíná jen na 119 900 CNY, což je asi 397 tisíc Kč. Škoda Kodiaq u nás stojí i v té úplně „nejoholenější” verzi více jak dvakrát tolik. I vrcholný model s veškerou výbavou pak přijde na 134 900 CNY, tedy asi 447 tisíc Kč. Za to pořád nekoupíte ani Kodiaq „s ničím” a plně srovnatelné auto bude stát milion. Verze vyráběné v zahraničí a pro zahraničí jsou o něco dražší, ale dvakrát to zdaleka není. Tohle auto bude mimo Čínu stále větší hit.

























Nový Haval H6 2021 slibuje nejmodernější techniku a luxusní vybavení prémiových aut za cenu výrazně nižší než u těch mainstreamových. Už teď se vyrábí v Rusku a Thajsku a výrobce s ním chce i „na západ”. Ještě než tam doputoval, je pátým nejžádanějším SUV světa. Foto: Haval
Zdroj: focus2move
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Borja Gomez tragicky zahynul včera 17:12
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix včera 16:05
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster včera 12:25
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně 2.7.2025
- Zamíří Aron Canet do WSBK? 2.7.2025
Nejčtenější články
Ford Focus na některých místech neobjednáte už v žádné verzi. Jeden slavný příběh se chýlí ke konci, i když zájem nepolevuje
4.6.2025Čínský majitel Volva a Mercedesu pod svou značkou takřka zkopíroval Audi A7, autu dal jméno A7
4.6.2025Šéf ostrých Mercedesů opravdu nepochopil nic. Spásu pro váznoucí zájem o jeho auta hledá ve výraznějším designu
4.6.2025Vážně lidé Teslu odepsali? Jak kde, v evropském elektrickém ráji dnes její prodeje rostou o 213 procent
4.6.2025Číňané zkusí na západě prorazit s drsně vyhlížejícím SUV plným luxusu s motorem V8, z jeho ceny se soupeřům protočí panenky
4.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva