Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané vytáhli do Evropy s levným jednoduchým SUV, jeho novější verzi prodávají u nás už teď
25.6.2024 | Petr Prokopec
Nevíme, jak moc úspěšné ve výsledku může být, je to ale přesně ten typ vozu, který v Evropě stále více chybí. Dost prostoru, dost výbavy, dost techniky a cena, která možná nenadchne, ale není vysoká, taková kombinace může na zákazníky fungovat.
Nejznámější a také nejúspěšnější čínskou automobilkou u nás je bezesporu MG Motor. Jen za květen prodala 420 aut, což jí řadí na hezké třinácté místo v celkovém pořadí. Pokořeny jí tak byly i o poznání známější značky jako Peugeot, Suzuki či Audi.
Oproti tomu takový Dongfeng spíš paběrkoval, neboť si za předchozí měsíc připsal jen dvě registrace. Tedy dokonce o jednu méně než loni. Při pohledu na ceny se vysvětlení nabízí samo, i když ani nabídka této čínské značky není špatná. Třeba 4 565 milimetrů dlouhé SUV Forthing T5 Evo disponující přeplňovanou jedna-pětkou o výkonu 197 koní startuje na 714 900 Kč. Tedy níže než slabší a menší Škoda Karoq.
Takové MG HS je ovšem s cenami úplně jinde. Na 4 610 mm dlouhé SUV vám stačí 569 900 Kč, což je vábení, kterému se odolává o poznání složitěji. Byť smířit se musíte s tím, že vyfasujete „pouze“ 162 koní - tedy nižší výkon než u Dongfengu, ovšem vyšší než u Škody. Vážně tedy není divu, že lidé stále více míří k této značce. A nejspíš i proto z ní měla největší vítr Evropská unie, která mateřský koncern SAIC chce zatížit vůbec nejvyšším dodatečným clem, a to 38 procenty.
My se nicméně dnes chceme zaměřit hlavně na Dongfeng, který je aktivní v řadě evropských zemí a mezi nimi také v Rusku. A právě skrze něj se na starý kontinent dostává také starší provedení výše zmíněného vozu, tedy Forthing T5, který zkusí na zákazníky zapůsobit větší jednoduchostí a vizuální skromností, ovšem také podstatně nižší cenou. Vůz bude nabízen zatím v jediné specifikaci za jedinou cenu v podobě 1,9 milionu rublů (těsně pod 500 00 Kč). A vyráběn bude nejen pro ruský trh v továrně společnosti Avtotor v Kaliningradu.
Forthing T5 je přitom klasický střiženým SUV, nikoli stylovou variantou jako u nás nabízené novější Evo. Po technické stránce se ale - jak už to u Číňanů bývá - neliší. Jakkoli je třeba dodat, že čínská auta jsou v Rusku nabízena s nižším výkonem než jinde kvůli místnímu benzinu s méně oktany. Ona jedna-pětka tedy produkuje 144 koní, i to je ale dostatečný výkon. Jde přitom o jednotku Mitsubishi, která bude standardně spojena se šestistupňovým automatem a pohonem předních kol.
Kromě jedné motorizace bude minimálně na úvod nabídnuta také jediná výbava, ve které zákazníci najdou vše potřebné. Chybět tedy nebude nejen klimatizace, ale také třeba vyhřívaná a elektricky ovládaná přední sedadla, panoramatická střecha, kožené čalounění, zadní parkovací senzory či plejáda bezpečnostních a asistenčních systémů. Pár zájemců by tedy vůz jistě mohl uhranout, neboť poměr hodnoty a ceny je řekněme v pořádku. Není omračující, na současné poměry je ale dost zajímavý.
Lze už jen dodat, že s modelem Forthing T5 přišel Dongfeng již v roce 2018. O pouhý rok později pak došlo na menší facelift, přičemž nabídku zároveň rozšířila prodloužená verze T5L, verze Evo se poprvé objevila v roce 2021. A jak už padlo, k mání je i u nás. Nyní se tedy přidává do nabídky i původní provedení s cílem okouzlit spořivěji smýšlející zákazníky. Jak moc úspěšné bude, ukáže jen čas.



V této podobě se Forthing T5 představil již v roce 2018, rok na to pak Číňané SUV protáhli faceliftem. Nyní bude k dispozici i v Evropě. Foto: Dongfeng
U nás si už teď můžete koupit dražší, moderněji vyhlížející, ale jinak totožnou verzi T5 Evo. Foto: Dongfeng
Zdroj: Dongfeng
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Divoké karty pro Most včera 22:00
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix včera 16:25
- Wild card pro Taku Nakagamiho včera 13:30
- Mitas Enduro Trail-ADV 2: na silnici i do terénu včera 13:20
- Vítězný double Manziho, 16. Vostatek 4.5.2025
Nejnovější články
Hračka miliardářů od Bugatti schopná akcelerovat na 500 km/h za 20 s se ukázala v akci na okruhu, se superauty si hraje jako kočka s myší
před 24 minutamiK mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
včeraŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraZnačka, která svým novým vozům už nedává zadní okna, svolává auta do servisů, protože v nich lidé nevidí dozadu
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.06. 05:42 - Brus
- Rychlodotazy 05.05. 18:50 - Kavis
- Fiat a vše kolem nich 05.05. 18:47 - abgx1
- BMW Divize 05.05. 14:56 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.05. 08:16 - Truck Daškam
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.05. 06:21 - tomkathy
- Genesis 05.05. 06:19 - lauralordelaure
- VZKAZY 05.04. 19:13 - řidičBOB