Číňané vytáhli do Evropy s prvním hot hatchem, 435 koní nabízí za cenu základu konkurenčního VW

Už léta varujeme evropské značky před novou čínskou ofenzivou. Ta je zjevně tady i v podobě, ve které ji mnozí nečekali - MG chce konkurovat také ostrým modelům zavedených značek s autem se zrychlením na stovku za 3,8 sekundy a cenou okolo 1 milionu korun.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Číňané vytáhli do Evropy s prvním hot hatchem, 435 koní nabízí za cenu základu konkurenčního VW

23.6.2023 | Petr Prokopec

Číňané vytáhli do Evropy s prvním hot hatchem, 435 koní nabízí za cenu základu konkurenčního VW

/

Foto: MG Motor

Už léta varujeme evropské značky před novou čínskou ofenzivou. Ta je zjevně tady i v podobě, ve které ji mnozí nečekali - MG chce konkurovat také ostrým modelům zavedených značek s autem se zrychlením na stovku za 3,8 sekundy a cenou okolo 1 milionu korun.

Od příchodu britského MG na český trh uplynul již rok. Za tu dobu u nás součást čínské automobilky SAIC nabrala na popularitě, za čímž do značné míry stojí ceny. Ty startují na 444 940 Kč, za které dostáváte 4,3metrové SUV ZS. Tedy v podstatě soupeře Škody Karoq, kvůli které je ovšem třeba sáhnout do kapsy podstatně hlouběji. Nezajímavý není ani pohled na elektrické MG 4, což je 4 287 milimetrů dlouhý kříženec mezi hatchbackem, kombíkem a SUV, jenž je k dispozici od 779 960 Kč.

Za tyto peníze dostáváte bohatě vybavený vůz, jenž disponuje 170 koňmi a bateriemi o kapacitě 51 kWh. Dojezd byl vyčíslen na 350 km, což není mnoho, proto Číňané nabízejí kromě základního stupně Emotion také vyšší úroveň Elegance, která již počítá s 64 kWh a 450 km. U zadní nápravy namontovaný elektromotor pak produkuje 204 koní. Protože ale s větším paketem je spojena vyšší hmotnost, neměli byste se divit zhoršené akceleraci výkonnější verze (7,9 s versus 7,7 s).

Číňané se nicméně rozhodli, že v letošním roce pozdvihnou elektrickou nabídku na novou úroveň. Plánují tak nabídnou provedení MG 4 XPower, jenž sice rovněž vyfasuje baterie o kapacitě 64 kWh, nicméně ty budou spárované s elektromotorem naladěným na 435 koní a 600 Nm. Akcelerace tak má klesnout na pouhých 3,8 sekundy, zatímco maximálka vzroste ze stávajících 160 na 200 km/h. Novinka tedy bude kompaktním hot hatchem, byť elektrickým.

Dá se nicméně předpokládat, že s ohledem na více než dvojnásobné stádo koní dozná úprav také podvozek, který bude standardně počítat s 18palcovými koly. Za nimi pak budou prosvítat oranžově lakované třmeny silnějších brzd. Změn ve výbavě ale bude trochu více, do nabídky této verze se pak nastěhuje i tradiční britský zelený odstín karoserie Racing Green. Stinnou stránkou věci je snížení dojezdu na 385 km a redukce objemu zavazadelníku z 363 na 289 litrů.

Varianta XPower není jen teorie či spekulace, už teď má britskou svou cenu. Za oněch 435 koní tak zájemci na ostrovním království dají 36 495 liber (skoro přesně 1 milion Kč). To je částka, s jakou lze víceméně počítat také u nás. Verzi s 204 koňmi a 64 kWh totiž britské zastoupení prodává za 32 495 GBP (cca 894 000 Kč), zatímco na českém trhu je třeba zaplatit 884 960 Kč. I přes více než dvojnásobný výkon tak bude MG 4 XPower stejně drahé jako úplný základ konkurenčního Volkswagenu ID.3.

Čínská expanze tím skončit nemá, kromě elektrického hot hatche se totiž chystá také varianta s prodlouženým dojezdem. Ta již počítá s bateriemi o kapacitě 77 kWh, s nimiž byste dle norem měli urazit 520 km. Je otázkou, kolik dostane koní, sprint na stovku má ale vozu zabrat 6,5 sekundy. Dá se přitom předpokládat, že i v tomto případě se cena bude pohybovat okolo 1 milionu korun. Nebudeme se divit, pokud bude MG dál válcovat soupeře všude, kde se objeví.


Číňané vytáhli do Evropy s prvním hot hatchem, 435 koní nabízí za cenu základu konkurenčního VW - 1 - MG4 2023 EU prodeje Q1 01Číňané vytáhli do Evropy s prvním hot hatchem, 435 koní nabízí za cenu základu konkurenčního VW - 2 - MG4 2023 EU prodeje Q1 02Číňané vytáhli do Evropy s prvním hot hatchem, 435 koní nabízí za cenu základu konkurenčního VW - 3 - MG4 2023 EU prodeje Q1 03Číňané vytáhli do Evropy s prvním hot hatchem, 435 koní nabízí za cenu základu konkurenčního VW - 4 - MG4 2023 EU prodeje Q1 04Číňané vytáhli do Evropy s prvním hot hatchem, 435 koní nabízí za cenu základu konkurenčního VW - 5 - MG4 2023 EU prodeje Q1 05Číňané vytáhli do Evropy s prvním hot hatchem, 435 koní nabízí za cenu základu konkurenčního VW - 6 - MG4 2023 EU prodeje Q1 06Číňané vytáhli do Evropy s prvním hot hatchem, 435 koní nabízí za cenu základu konkurenčního VW - 7 - MG4 2023 EU prodeje Q1 07Číňané vytáhli do Evropy s prvním hot hatchem, 435 koní nabízí za cenu základu konkurenčního VW - 8 - MG4 2023 EU prodeje Q1 08Číňané vytáhli do Evropy s prvním hot hatchem, 435 koní nabízí za cenu základu konkurenčního VW - 9 - MG4 2023 EU prodeje Q1 09
MG4 je aktuálně u nás nabízeno se 170 nebo 204 koňmi. Číňané nicméně chystají verzi XPower, která dorazí s 435 koňmi a 3,8sekundovou akcelerací za cenu základního VW ID.3. Foto: MG Motor

Zdroj: Auto Express

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše