Číňané začali od 500 tisíc Kč prodávat vůz, který je velký jako Škoda Superb, má až 544 koní a dveře jako Lamborghini

Tohle auto nakonec jen připomíná, jak moc je třeba dnes brát konkurenci z Říše středu vážně. Slovy klasika se chce říci, že Číňané jsou schopni přetavit v realitu skoro cokoli, co je schopna pojmout naše fantazie.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Číňané začali od 500 tisíc Kč prodávat vůz, který je velký jako Škoda Superb, má až 544 koní a dveře jako Lamborghini

22.1.2024 | Petr Prokopec

Číňané začali od 500 tisíc Kč prodávat vůz, který je velký jako Škoda Superb, má až 544 koní a dveře jako Lamborghini

/

Foto: Dongfeng

Tohle auto nakonec jen připomíná, jak moc je třeba dnes brát konkurenci z Říše středu vážně. Slovy klasika se chce říci, že Číňané jsou schopni přetavit v realitu skoro cokoli, co je schopna pojmout naše fantazie.

Co přesně si u nás dnes koupíte z nových aut za půl milionu korun? V případě takové Škody máte na výběr mezi Fabií a Scalou či Kamiqem v základních verzích. Tím jsou ale vaše možnosti vyčerpány, přičemž dramaticky lépe na tom už nebudete ani u Dacie. Portfolio rumunské automobilky totiž není tak květnaté, což lze nakonec v těchto sférách říci skoro o jakékoli značce. Něco vám prodají Korejci, v poslední době se snaží Citroën a našli by se i další, málokterý z takto dostupných vozů ale představuje opravdu žádoucí zboží.

Číňané jsou zjevně jinde, neboť tamní - a u nás již působící - Dongfeng odhalil nový velký a výkonný sedan vzbuzující touhu, který startuje právě na sumě půl milionu korun. Respektive na 159 tisících yuanech, za které dostáváte 4 880 milimetrů dlouhý sedan s rozvorem 2 915 mm, tedy konkurenci Škody Superb (její třetí generace byla o něco menší, ta čtvrtá je pro změnu o něco málo větší). Její čtvrtá generace je nicméně k mání za víc než dvojnásobek, přičemž pod kapotou lze v tu chvíli počítat s dvoulitrovým turbodieselem. Dongfeng je jinde.

Čínská hrozba je navíc o to podstatnější, že Dongfeng svou novou značku E-Pí (název si rozpitváme za moment) tituluje jako prémiovou. Znamená to tedy, že za onen půl milion korun vám Číňané hodlají dodat nejen bateriový pohon či hodně místa v kabině, ale také řadu komfortních a luxusních prvků. Abychom ale nemluvili jen obecně, podívejme se novému „agentovi s povolením zabíjet evropské konkurenty“ trochu podrobněji.

Model 007 je tedy vůbec prvním zástupcem zmiňované nové značky E-Pí, kdy první písmeno odkazuje na elektrony, zatímco druhá část názvu vychází z řecké abecedy a je symbolem pro vědu a lidskou touhou prozkoumat nepoznané. E-Pí tak sází hlavně na elektrický pohon, není ale vyloženě dogmatický, jedna z verzí sedanu 007 pořád disponuje spalovacím motorem. Ten nicméně není určen k roztáčení kol, místo toho slouží pouze ke generování elektřiny. Jedna-pětka verze zvané 200Pro je pak spárována s bateriemi o kapacitě 28,39 kWh a elektromotorem produkujícím 218 koní. Její dojezd na elektřinu činí 200 km, respektive až 1 200 km při zapojení spalovací jednotky.

Zbytek portfolia je ovšem tvořen ryzími elektromobily. Základní varianta 530Pro dostala do vínku stejné ústrojí jako výše popsaný typ, ovšem v kombinaci s bateriemi o kapacitě 56,83 kWh. Dojezd má přitom činit 530 km, sprint na stovku se pak odehraje za 6,8 sekundy. Případně za 5,8 sekundy, pokud zvolíte provedení 620Pro. V jeho případě totiž vzadu usazený elektromotor produkuje 272 koní, baterie o kapacitě 70,26 kWh pak mají zvládat 620 km dojezdu.

Na vrcholu nabídky najdeme provedení 540Max, jehož dvě jednotky disponují 544 koňmi, díky nimž akcelerace klesá na 3,9 sekundy. Se stejným paketem, jaký má k dispozici verze 620Pro, však dojezd činí jen 530 km. Jde ale pochopitelně jen o teorii, realita bude nižší, a to bez ohledu na nízký větrný odpor (Cd 0,209). Za tím přitom stojí jak absence čelní masky, tak třeba zadní výsuvný spoiler nebo zapuštěné kliky dveří.

Zajímavé je, že v případě variant 620Pro a 540Max se můžete rozhodnout, zda se dveře budou otevírat klasicky do stran, či směrem vzhůru ve stylu Lamborghini. Za tento trik je nicméně třeba připlácet, a to 22 000 CNY (asi 69 500 Kč). Ať se nicméně rozhodnete jakkoli, uvnitř lze již v základu počítat s 8,8palcovým digitálním přístrojovým štítem, který je navíc rotující jako u McLarenu 720S. Společnost mu pak dělá 15,6palcový displej multimédií.

V závislosti na zvolené verzi lze dále počítat s předními sedadly vybavenými masážní funkcí, audiosystémem s 20 reproduktory, bezdrátovým dobíjením mobilů o výkonu 50W či systémem rozpoznávajícím obličej, který vám automaticky odemkne. Mimo to nechybí ani 31 senzorů asistenčních a bezpečnostních systémů, které zvládají obstarat jak automatické parkování, tak semi-autonomním řízení.

Za málo toho tedy nová divize Dongfengu nabízí opravdu hodně. Pokud by E-Pí 007 dorazil na evropské trhy za stejnou cenu, za jakou je k mání v Číně, jistě by si své zákazníky našel, třebaže vrozené problémy elektromobilů ani tento vůz neřeší. Jestli se u nás bude prodávat, se pokoušíme zjistit.


Číňané začali od 500 tisíc Kč prodávat vůz, který je velký jako Škoda Superb, má až 544 koní a dveře jako Lamborghini - 1 - Dongfeng E-Pi 007 2024 prvni sada 01Číňané začali od 500 tisíc Kč prodávat vůz, který je velký jako Škoda Superb, má až 544 koní a dveře jako Lamborghini - 2 - Dongfeng E-Pi 007 2024 prvni sada 02Číňané začali od 500 tisíc Kč prodávat vůz, který je velký jako Škoda Superb, má až 544 koní a dveře jako Lamborghini - 3 - Dongfeng E-Pi 007 2024 prvni sada 03Číňané začali od 500 tisíc Kč prodávat vůz, který je velký jako Škoda Superb, má až 544 koní a dveře jako Lamborghini - 4 - Dongfeng E-Pi 007 2024 prvni sada 04Číňané začali od 500 tisíc Kč prodávat vůz, který je velký jako Škoda Superb, má až 544 koní a dveře jako Lamborghini - 5 - Dongfeng E-Pi 007 2024 prvni sada 05Číňané začali od 500 tisíc Kč prodávat vůz, který je velký jako Škoda Superb, má až 544 koní a dveře jako Lamborghini - 6 - Dongfeng E-Pi 007 2024 prvni sada 06Číňané začali od 500 tisíc Kč prodávat vůz, který je velký jako Škoda Superb, má až 544 koní a dveře jako Lamborghini - 7 - Dongfeng E-Pi 007 2024 prvni sada 07Číňané začali od 500 tisíc Kč prodávat vůz, který je velký jako Škoda Superb, má až 544 koní a dveře jako Lamborghini - 8 - Dongfeng E-Pi 007 2024 prvni sada 08Číňané začali od 500 tisíc Kč prodávat vůz, který je velký jako Škoda Superb, má až 544 koní a dveře jako Lamborghini - 9 - Dongfeng E-Pi 007 2024 prvni sada 09Číňané začali od 500 tisíc Kč prodávat vůz, který je velký jako Škoda Superb, má až 544 koní a dveře jako Lamborghini - 10 - Dongfeng E-Pi 007 2024 prvni sada 10Číňané začali od 500 tisíc Kč prodávat vůz, který je velký jako Škoda Superb, má až 544 koní a dveře jako Lamborghini - 11 - Dongfeng E-Pi 007 2024 prvni sada 11Číňané začali od 500 tisíc Kč prodávat vůz, který je velký jako Škoda Superb, má až 544 koní a dveře jako Lamborghini - 12 - Dongfeng E-Pi 007 2024 prvni sada 12Číňané začali od 500 tisíc Kč prodávat vůz, který je velký jako Škoda Superb, má až 544 koní a dveře jako Lamborghini - 13 - Dongfeng E-Pi 007 2024 prvni sada 13
Vzhled čínské novinky nepřekvapí, v tomto duchu jsou navržené prakticky všechny nové elektrické sedany. E-Pí 007 nicméně obstojný vzhled páruje s bohatou základní výbavou, slušnou technikou a především s velmi nízkou cenou. Foto: Dongfeng

Zdroj: Dongfeng

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.