Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čínská státní automobilka teď napodobuje BMW tím nejhorším možným způsobem
30.7.2020 | Petr Prokopec
Kopírování „západních” automobilek není pro Číňany ničím novým a BMW je velmi oblíbeným terčem. V tomto případě se ale státní Hongqi rozhodlo s novým modelem E-HS9 následovat mimo jiné obří ledvinky nových mnichovských modelů.
Čínská, přímo státem vlastněná automobilka Hongqi původně svými vozy zásobovala pouze politickou špičku největšího trhu světa. I proto byla její nabídka velmi omezená a poněkud zastaralá. A přestože název značky lze do češtiny přeložit jako Rudá zástava, tedy symbol komunismu, její produkty bylo možné označit spíše za kapitalistické. Hongqi totiž své vozy stavělo na základech letitých modelů od Audi, Dodge, Lincolnu či Toyoty, přičemž zároveň se jim snažilo vtisknout podobu Mercedesu či Rolls-Royce. Před pár lety však bylo rozhodnuto, že firma osloví i privátní klientelu a navíc půjde originálnější cestou.
Zatímco první úkol byl splněn beze zbytku, v případě toho druhého záleží hlavně na úhlu pohledu. Hongqi sice skutečně přišlo s novými modely, které již jsou výrazně modernější, ovšem i tak mají stále svůj základ v technice odjinud. Kupříkladu nová limuzína H9 tak byla postavena na základech Audi A6L. To je sice určené pouze čínskému publiku, nicméně stále zde máme německý kapitalismus schovaný za lidově-demokratickým designem, s nadsázkou řečeno. Otázkou ovšem je, zda model H9 skutečně je první vlaštovkou z nové vlny.
Nyní si můžeme představit SUV s poněkud krkolomným názvem E-HS9, které již skutečně lze považovat za originál, tedy alespoň z hlediska techniky. Dosavadní informace nenaznačují, že by Číňané užívali cizí platformu, místo toho přišli s vlastní architekturou. Nejspíše i proto, že novinka počítá s elektrickým ústrojím. To mají tvořit dvě jednotky, z nichž ta přední nabízí 215 koní a 350 Nm točivého momentu, zatímco u zadní se zákazníci dočkají 295 koní a 420 Nm.
Špičky obou agregátů by se měly potkávat, což znamená, že celkově soustava nabídne 510 koní a 770 Nm. S jakou dynamikou ale bude spojena, zatím není známo. Stejně tak můžeme spekulovat i o dojezdu, nicméně s ohledem na kapacitu baterií (92,4 kWh) je za předpokladu úsporné jízdy pravděpodobných nějakých 500 kilometrů na jedno nabití. V reálném světě to ale bude kom 300 km.
Hongqi E-HS9, jež bylo původně vyvíjeno pod názvem H115, měří 5 160 milimetrů na délku, 2 000 mm na šířku a 1 730 mm na výšku. Zároveň počítá s rozvorem 3 250 mm, který je velkorysejší než u srovnatelně velkého BMW X7. Uvnitř lze tedy očekávat více místa pro nohy než v mnichovském SUV, nicméně na druhou stranu také s menším prostorem pro hlavu. To by ale s ohledem na velikost Číňanů nemusel být problém, jinam se navíc SUV zatím nepodívá.
Domácí publikum chce automobilka kromě elektrického ústrojí okouzlit designem, který je i není originální. Postaral se o něj Gilles Taylor, bývalý šéfdesignér Rolls-Royce, který evidentně dostal pokyn, aby se se svou kreací co nejvíce blížil produktům svého bývalého chlebodárce, tedy koncernu BMW. Zároveň měl ale také upoutat čínské zákazníky, kteří si potrpí na velké množství chromu či některé předimenzované proporce.
Výsledek posuďte sami, my ale máme pocit, že hůře BMW kopírovat nešlo - nechat se inspirovat zrovna obřími ledvinkami a přetvořit je v něco ještě obludnějšího nám nepřijde zrovna šťastné. Uvnitř jde spíše o kopii Rolls-Roycu, také součásti skupiny BMW, zde už výsledek tak kontroverzní není. Pokud byste si sami sebe dokázali představit za volantem tohoto auta, musíte sáhnout docela hluboko do kapsy. Očekává se, že elektrické SUV bude startovat mezi 480 a 550 tisíci yuany, tedy někde mezi 1,5 a 1,75 milionu korun.













Nové Hongqi E-HS9 na sebe bere podobu BMW a Rolls-Royců, což není náhoda, neboť jej navrhl bývalý šéfdesignér Rolls-Roycu, který BMW patří. Foto: Car News China@Facebook
Zdroj: Car News China@Facebook
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 11 hodinamiFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
včeraDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva