Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čínská státní automobilka teď napodobuje BMW tím nejhorším možným způsobem
30.7.2020 | Petr Prokopec
Kopírování „západních” automobilek není pro Číňany ničím novým a BMW je velmi oblíbeným terčem. V tomto případě se ale státní Hongqi rozhodlo s novým modelem E-HS9 následovat mimo jiné obří ledvinky nových mnichovských modelů.
Čínská, přímo státem vlastněná automobilka Hongqi původně svými vozy zásobovala pouze politickou špičku největšího trhu světa. I proto byla její nabídka velmi omezená a poněkud zastaralá. A přestože název značky lze do češtiny přeložit jako Rudá zástava, tedy symbol komunismu, její produkty bylo možné označit spíše za kapitalistické. Hongqi totiž své vozy stavělo na základech letitých modelů od Audi, Dodge, Lincolnu či Toyoty, přičemž zároveň se jim snažilo vtisknout podobu Mercedesu či Rolls-Royce. Před pár lety však bylo rozhodnuto, že firma osloví i privátní klientelu a navíc půjde originálnější cestou.
Zatímco první úkol byl splněn beze zbytku, v případě toho druhého záleží hlavně na úhlu pohledu. Hongqi sice skutečně přišlo s novými modely, které již jsou výrazně modernější, ovšem i tak mají stále svůj základ v technice odjinud. Kupříkladu nová limuzína H9 tak byla postavena na základech Audi A6L. To je sice určené pouze čínskému publiku, nicméně stále zde máme německý kapitalismus schovaný za lidově-demokratickým designem, s nadsázkou řečeno. Otázkou ovšem je, zda model H9 skutečně je první vlaštovkou z nové vlny.
Nyní si můžeme představit SUV s poněkud krkolomným názvem E-HS9, které již skutečně lze považovat za originál, tedy alespoň z hlediska techniky. Dosavadní informace nenaznačují, že by Číňané užívali cizí platformu, místo toho přišli s vlastní architekturou. Nejspíše i proto, že novinka počítá s elektrickým ústrojím. To mají tvořit dvě jednotky, z nichž ta přední nabízí 215 koní a 350 Nm točivého momentu, zatímco u zadní se zákazníci dočkají 295 koní a 420 Nm.
Špičky obou agregátů by se měly potkávat, což znamená, že celkově soustava nabídne 510 koní a 770 Nm. S jakou dynamikou ale bude spojena, zatím není známo. Stejně tak můžeme spekulovat i o dojezdu, nicméně s ohledem na kapacitu baterií (92,4 kWh) je za předpokladu úsporné jízdy pravděpodobných nějakých 500 kilometrů na jedno nabití. V reálném světě to ale bude kom 300 km.
Hongqi E-HS9, jež bylo původně vyvíjeno pod názvem H115, měří 5 160 milimetrů na délku, 2 000 mm na šířku a 1 730 mm na výšku. Zároveň počítá s rozvorem 3 250 mm, který je velkorysejší než u srovnatelně velkého BMW X7. Uvnitř lze tedy očekávat více místa pro nohy než v mnichovském SUV, nicméně na druhou stranu také s menším prostorem pro hlavu. To by ale s ohledem na velikost Číňanů nemusel být problém, jinam se navíc SUV zatím nepodívá.
Domácí publikum chce automobilka kromě elektrického ústrojí okouzlit designem, který je i není originální. Postaral se o něj Gilles Taylor, bývalý šéfdesignér Rolls-Royce, který evidentně dostal pokyn, aby se se svou kreací co nejvíce blížil produktům svého bývalého chlebodárce, tedy koncernu BMW. Zároveň měl ale také upoutat čínské zákazníky, kteří si potrpí na velké množství chromu či některé předimenzované proporce.
Výsledek posuďte sami, my ale máme pocit, že hůře BMW kopírovat nešlo - nechat se inspirovat zrovna obřími ledvinkami a přetvořit je v něco ještě obludnějšího nám nepřijde zrovna šťastné. Uvnitř jde spíše o kopii Rolls-Roycu, také součásti skupiny BMW, zde už výsledek tak kontroverzní není. Pokud byste si sami sebe dokázali představit za volantem tohoto auta, musíte sáhnout docela hluboko do kapsy. Očekává se, že elektrické SUV bude startovat mezi 480 a 550 tisíci yuany, tedy někde mezi 1,5 a 1,75 milionu korun.













Nové Hongqi E-HS9 na sebe bere podobu BMW a Rolls-Royců, což není náhoda, neboť jej navrhl bývalý šéfdesignér Rolls-Roycu, který BMW patří. Foto: Car News China@Facebook
Zdroj: Car News China@Facebook
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 07:01 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
