Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čínské automobilky už těm evropským kradou nejen zákazníky, ale i prodejce, dokonce prémiových značek
5.7.2023 | Petr Prokopec
Automobilky jsou stále více odtržené od reality života těch, kteří jejich vozy ve výsledku používají. Dealeři si to nemohou dovolit, a tak se ani nelze divit, že místo trudomyslného Mercedesu nemají problém spolupracovat raději s čínským BYD.
Již řadu let varujeme před druhým útokem čínských automobilek na evropské trhy. Na rozdíl od toho prvního totiž není frontální, ale spíše plíživý. Navíc je evidentní, že výrobci se z někdejšího fiaska poučili. Nově totiž neútočí jen s pomocí nízkých cen, místo toho mají k dispozici vozy, jejichž některé aspekty jim zavedené značky mohou závidět. Existovala přitom v podstatě jediná oblast, ve které se museli před západními konkurenty hluboce klaně, a tou byly spalovací motory. V důsledku politického tlaku Evropské unie však i tato překážka byla eliminována.
Momentálně tedy výrobci ze země, která má pod palcem takřka veškerou rafinaci vzácných kovů, zatínají útočit s pomocí elektromobilů. A jak se zdá, začíná se jim více než dařit. Dokládá to i Lennard Jungs, který léta prodával vozy značky Mercedes-Benz. Nyní ale začíná nabízet poměrně široké portfolio automobilky BYD. „Zákazníci, kteří ke mně dorazí, jsou příjemně překvapeni. Většina z nich se přitom ohledně této značky již informovala. Odezva po testovacích jízdách je vždy pozitivní,“ uvádí prodejce z Hamburku.
Aktuálně Jungs klientele může nabídnout modely Atto 3, Han a Tan, ještě do konce roku však mají dorazit také Seal a Dolphin. Obě tato auta nedávno byla testována německými médii, a vyšla z toho velmi pozitivně. Kromě toho v prospěch značky hovoří i krátká dodací lhůta. Třeba takové Atto 3, které ještě před aplikací dotací startuje na 44 625 Eurech (cca 1 060 000 Kč), mohou zákazníci mít již do 12 týdnů od objednání. V případě mnoha evropských aut přitom stále musí čekat i 12 měsíců.
„Zákazníci si nemají nač stěžovat, dokonce ani při pohledu na spáry mezi jednotlivými panely karoserie,“ dodává dále Jungs s tím, že chvála míří prakticky na vše, a to včetně jízdních zážitků. Z nedávného průzkumu portálu Carwow navíc vyplynulo, že předsudky vůči čínským automobilům postupně mizí - aktuálně by hned 3 z deseti oslovených neměli problém s koupí vozu pocházejícího z Říše středu. BYD, který již má zaháčkováno sedm obchodních partnerů, tak může prodávat ve velkém.
Čínská automobilka navíc nemá v Německu jen prodejní, ale navíc servisní centra. Pokud tedy nebude moci být realizována oprava online, budou klientele k dispozici také proškolení technici. BYD má tak cestičku neskutečně umetenou, stejně jako MG, Nio, Ora či další značky z Říše středu, které již na německý trh dorazili. Zatím se pak sice spíše jen rozhlížejí, ovšem ve chvíli, kdy šlápnou na pedál, už je nic nezastaví.
„Nedávno k nám přišel zákazník s úmyslem koupit si Mercedes. Nakonec však odjížděl v Atto 3,“ uzavírá téma s hrdostí Jungs. BYD tedy zjevně zvládá krást klientelu a prodejce i prémiovým značkám, což je pro Číňany asi ta nejlepší pochvala. Hlavně evropští výrobci by tedy měli začít bít na poplach a tlačit europolitiky ke zdi, zatím ale dělají jen pravý opak. Dohromady připomínají usměvavou partu sebevrahů, nic lepšího.






Číňané již nyní začínají v Německu válet. A to má teprve dorazit nový model Dolphin, do kterého jsou vkládány opravdu velké naděje. Evropské značky by se tak po právu měly začít obávat. Foto: BYD
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Vorsprung durch nesmysl: Dealer ukázal, jak u nového Audi A5 otevřete dveře, když se vám vybije baterka
před 3 hodinamiČínské Porsche za cenu Škody vyzvala na souboj násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
včeraNové Audi RS6 nachytali při testech. Má znovu spalovací motor, i když takové auto už vůbec nemělo existovat
27.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda ADV350 2026: ve čtyřech nových barvách 08:17
- Bagnaia vítězem, Marc Marquez mistrem světa včera 15:00
- Bulega zůstal v neděli neporažený včera 14:00
- Öncü vyhrál nedělní Supersporty, 17. Vostatek včera 12:00
- Vítězem Superpole Sprint Race se stal Bulega včera 07:30
Nejčtenější články
Porsche modernizovalo nechtěný elektrický Macan, z jeho klíčových problémů ale nevyřešilo vůbec nic
31.8.2025McLaren zničil dva vzácné prototypy legendárního F1, tento ale s enormním úsilím znovu ožil, aby dokreslil prázdné místo na mapě
31.8.2025Tragédie Fordu nekončí. Do servisů musí dalších 1,2 milionu aut 6 modelů, letos je už na 108 svolávačkách
1.9.2025Tesla zkouší zastavit propady prodejů faceliftem vrcholného Modelu Y, dodá vám ho ještě tento měsíc
1.9.2025Muselo to přijít: Elektrické propadáky Mercedesu po čtyřech letech končí bez nástupce, jejich náhrada šokuje jen neznalé
1.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva