Čínské SUV, které jde proti BMW s cenami nižšími než u Škody, už dorazilo do Evropy

Číňané stupňují svou aktivitu a jeden ze svých nejdůležitějších evropských debutů tak nakonec realizují o pět dnů dříve, než původně plánovali. Už v neděli se v Rusku začne prodávat novinka Geely jdoucí proti BMW X4.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Čínské SUV, které jde proti BMW s cenami nižšími než u Škody, už dorazilo do Evropy

19.12.2020 | Petr Prokopec

Čínské SUV, které jde proti BMW s cenami nižšími než u Škody, už dorazilo do Evropy

/

Foto: Geely

Číňané stupňují svou aktivitu a jeden ze svých nejdůležitějších evropských debutů tak nakonec realizují o pět dnů dříve, než původně plánovali. Už v neděli se v Rusku začne prodávat novinka Geely jdoucí proti BMW X4.

Nová čínská auta začínají evropské zákazníky chytat za srdce, to už nelze zpochybňovat. Jejich design se konečně blíží místnímu vkusu a zachována zůstala strategie bohaté výbavy spojené s nízkými cenami. Většina z nich sice dál zůstává vyhrazena pouze zemi svého vzniku, i tento stav se ale rychle mění.

Přímo na trhy zemí Evropské unie zatím dorazila jen hrstka aut, řada nových modelů je ale od začátku odhalována s tím, že EU neminou a na další evropské trhy vyráží téměř bez váhání. To je i případ loňské novinky automobilky Geely, majitele Volva, která nejprve na domácím trhu vytáhla do boje s SUV-kupé označeným FY11 nebo také Xing Yue. A teď vůz jako Geely Tugella fakticky dorazil i do Evropy, konkrétně do Ruska.

Stalo se tak o pět dnů dříve, než původně mělo. U nás by fyzický debut vozu naplánovaný na 25. prosince vyšel na Vánoce, ale v Rusku je to prostě pár dnů před koncem roku. Geely ale oznámilo, že u dealerů bude vůz k dispozici už od neděle 20. prosince, a tak se pojďme podívat, co nabízí.

Na první pohled Tugella připomene BMW X4 a právě tomu chce být přímým konkurentem. Na oficiálních fotkách vypadá čínská novinka přitažlivě, zvláště zepředu, kde nechybí LEDková světla, ostré hrany a sportovně tvarovaný nárazník. Vzadu je pro změnu patrná zvýrazněná odtrhová hrana, kterou rovněž doplňují diody a také čtyři koncovky výfuku.

Na zajímavý vnější vzhled navazuje interiér, který svým designem snadno zastíní i řadu evropských, amerických či japonských vozů. Před volantem trůní digitální přístrojový štít, na který navazuje rozměrná obrazovka multimediálního systému. Středová konzole se navíc stáčí k řidiči, který je tak v centru dění a počítat může třeba s voličem automatu připomínajícím kokpity letadel.

Je přitom třeba uznat, že vše působí solidně a robustně. Číňané kromě toho dodali vozu i nádech luxusu, neboť volant i palubka jsou obšity kůží, stejně jako je kožené i čalounění sedadel. Vše pak doplňují hliníkové dekory nebo červeně lakované doplňky, jež korespondují s barvou exteriéru.

Doplnit musíme ještě informace o technice, která též není nezajímavá a v Evropě je vlastně známá. FY11 stojí na modulární platformě CMA, kterou značka vyvinula ve spolupráci s Volvem. Auto měří 4 605 milimetrů na délku, 1 878 mm na šířku, 1 643 mm na výšku a 2 700 mm v případě rozvoru. Jde tak o docela velký model - pro představu je jen o něco menší než BMW X4 či Škoda Kodiaq, ale o dost větší než Karoq.

Tugellu pohání přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec naladěný 238 koní, který posílá svůj výkon na všechna kola přes osmistupňový automat od Aisinu. Akcelerace na stovku proběhne za 6,9 sekundy a určitě tedy nejde o brzdu provozu. Jen a pouze v této specifikaci, navíc v kombinaci s jedinou, nejvyšší výbavou Flagship se Tugella začne prodávat v Rusku, a to za 2 499 990 rublů, tedy asi 726 tisíc Kč.

Dost na čínské auto, je ale třeba si uvědomit, že krom všeho zmíněného přichází i našlapané veškerou myslitelnou výbavou včetně adaptivních LED-světel, 20" kol, čalouněním kůží Nappa a alcantarou, panoramatickým světlem, vícezónovou klimatizaci, palubním systémem s 12,3" obrazovkou, vychytávkami jako vyhřívanými a chlazenými držáky nápojů, bezdotykovým elektrickým ovládáním víka kufru, šesti airbagy, elektronickými asistenty včetně parkovací kamery s 360° pohledem a nespočtem dalšího.

Také nezapomínejme, že jde o relativně velký vůz s 238 koňmi a 4x4, který si dělá čáku na BMW X4. S ohledem na to je to docela lákavá cena - X4 stojí ve srovnatelné verzi 30i xDrive (252 koní) s výbavou zdaleka nedosahující té u Tugelly 1 524 900 Kč v základu. Kdybychom výbavy srovnali, jsme někde na 2 milionech. Za 724 tisíc oproti tomu nekoupíte ani základní Kodiaq 1,5 TSI s výbavou Ambition (716 900 Kč), Škoda tak nejen u nás, ale třeba i v Číně začíná na cifrách, na kterých Geely končí.

Příchod této novinky do zemí EU je podle Číňanů jen otázkou času, firma se netají svými plány na globální působnost a předpokládáme, že Tugella tu bude k mání už příští rok. Uvidíme, jak se ji povede v Rusku, na poměry tamního trhu je to už docela drahé auto.


Čínské SUV, které jde proti BMW s cenami nižšími než u Škody, už dorazilo do Evropy - 1 - Geely Tugella Evropa prodej 2020 dalsi 01Čínské SUV, které jde proti BMW s cenami nižšími než u Škody, už dorazilo do Evropy - 2 - Geely Tugella Evropa prodej 2020 dalsi 02Čínské SUV, které jde proti BMW s cenami nižšími než u Škody, už dorazilo do Evropy - 3 - Geely Tugella Evropa prodej 2020 dalsi 03Čínské SUV, které jde proti BMW s cenami nižšími než u Škody, už dorazilo do Evropy - 4 - Geely Tugella Evropa prodej 2020 dalsi 04Čínské SUV, které jde proti BMW s cenami nižšími než u Škody, už dorazilo do Evropy - 5 - Geely Tugella Evropa prodej 2020 dalsi 05Čínské SUV, které jde proti BMW s cenami nižšími než u Škody, už dorazilo do Evropy - 6 - Geely Tugella Evropa prodej 2020 dalsi 06Čínské SUV, které jde proti BMW s cenami nižšími než u Škody, už dorazilo do Evropy - 7 - Geely Tugella Evropa prodej 2020 prvni 02
Geely Tugella se už detailně předvedlo na ve své evropské verzi, k mání bude od 20. prosince. Foto: Geely

Zdroj: Geely

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše