Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čínské SUV, které vypadá i pojede jako Ferrari, ale stát bude jako Škoda, je venku. Podívejte se, jak jsou si obě auta podobná
23.5.2025 | Petr Prokopec
Podobné nabídky budou posílat evropský automobilový průmysl do kolen, neboť na ně jednoduše nemá žádnou odpověď. Tohle auto lacině ani nevypadá, už vůbec lacině nepojede, přesto relativně laciné bude. Snad ani není možné, aby to nebyl obrovský prodejní hit.
Dlouho očekávané se stalo skutečností, čínský výrobce mobilních telefonů Xiaomi oficiálně odhalili svůj druhý sériový model. Jde o SUV YU7, na jehož příchod nás měsíce připravovalo. Auto bude zpočátku k mání ve třech barvách, zelené Emerald Green, oranžové Lava Orange a šedo-stříbrné Titanium Silver. Pokud přitom klientela zvolí poslední zmíněný odstín, v podstatě se dočká Ferrari Purosangue pro chudé, neboť obě auta působí mimořádně podobně, jak můžete sami vidět níže. A pokud se v něčem liší, jsou to designové elementy inspirované spíš McLareny, což také neurazí. Po stránce cenové se nicméně musí připravit na částky, které bychom spojili spíše se Škodou či dalšími mainstreamovými značkami.
Protože o podobenství čínského a italského vozu se mluví už delší dobu, vrhneme se na zveřejněná data. Začneme u rozměrů, které jsou docela úctyhodné, neboť YU7 měří 4 999 milimetrů na délku, 1 996 mm na šířku a 1 600 mm na výšku. Kromě toho počítá s rozvorem 3 000 mm, načež je sice o 58 mm kratší než Tesla Model X, prostorem mezi nápravami však amerického konkurenta překonává. Skutečné Purosangue má rozvor odlišný jen o 18 mm, i to podtrhuje blízkost obou vozů.
YU7 v základu počítá pouze s jedním motorem u zadní nápravy, který produkuje 320 koní výkonu a 528 Nm točivého momentu. Stovku tak máte na tachometru za 5,9 sekundy, zatímco omezovač utne váš rozlet při 240 km/h. S bateriemi o kapacitě 96,3 kWh pak má SUV zvládnout na jedno nabití až 835 kilometrů, daný výpočet však vychází z cyklu CLTC, který je o zhruba třetinu velkorysejší než evropská metodika WLTP. Ani ta navíc nereflektuje skutečný svět, v případě novinky Xiaomi tak lze očekávat reálný dojezd někde okolo 400 km poklidné jízdy, ostatně 96,3 kW odpovídá asi 24 litrům nafty v nádrži dieselu.
Verze YU7 Pro a Max již disponují dvěma motory, které v prvním případě produkují 496 koní a 690 Nm. Sprint se tak zkracuje na 4,3 sekundy, nejvyšší rychlost však zůstává nezměněna. V rámci udávaného dojezdu pak automobilka hovoří o 760 km. Vrcholný Max pak má zvládnout dojet ještě o 10 km dále, neboť jeho baterie mají kapacitu 101,7 kWh. Ústrojí pak produkuje 690 koní a 866 Nm, díky čemuž trvá jen 3,2 sekundy, než dosáhnete stovky. V rozletu pak můžete pokračovat až do dosažení mety 253 km/h. Pro srovnání: Purosangue akceleruje na stovku za 3,3 sekundy...
Přesunout se můžeme do kabiny, která je značně minimalistická a počítá s 16,1palcovým displejem multimédií a head-up displejem HyperVision Panoramic Display, který je při délce 43,3 palce roztažen přes celou spodní část čelního okna. Majitelé si jej přitom budou moci plně přizpůsobit, zobrazit totiž může informace o rychlosti či navigační pokyny. A stejně tak se může postarat i o zábavu spolujezdce, zatímco zadní pasažéři mají k dispozici dvojici vlastních obrazovek.
Xiaomi se maximálně zaměřilo na komfort, přední sedadla tak kupříkladu mají 10bodovou masážní funkci, zatímco ta zadní lze sklopit v úhlu 100 až 135 stupňů. Za nimi se nachází zavazadelník o objemu 678 litrů, jehož kapacitu lze úplným sklopením druhé řady zvětšit na 1 758 litrů. Pokud by to pak navíc nestačilo, je možné počítat ještě s předním zavazadelníkem, který pobere 141 litrů. Nechybí nicméně ani odkládací schránky rozsázené napříč kabinou.
Čínská novinka se dále dočkala vzduchového podvozku, díky kterému lze světlou výšku zvednout až na 222 mm. YU7 se tedy nemusí bát ani terénu, zatímco na silnici bude mimo jiné profitovat ze čtyřpístkových brzd Brembo. Zmínit je třeba i působivý aerodynamický koeficient Cd 0,245, za kterým stojí 10 průchodných pasáží a 19 optimalizovaných výdechů. Zdařilý výčet výbavy pak uzavírá autonomní řízení, které spoléhá na LiDAR či 12 ultrazvukových senzorů.
V případě ceny se dosud spekulovalo o startu někde okolo 200 tisíc yuanů neboli 614 tisíc korun, dle zakladatele značky Lei Juna však YU7 tak nízko nezamíří. Základ by tak měl vyjít na sumu okolo 750 tisíc Kč, vrchol pak asi na 1,1 milionu korun v přepočtu. Konkrétní sumy bychom se měli dozvědět v červenci, pokud ale budou skutečně takové, bude to nabídka, na kterou evropský automobilový průmysl nebude mít absolutně žádnou odpověď. Za tyhle peníze škodovka prodává Karoq nebo Elroq, směšná ořezávátka vedle toho, čím je YU7.


Podobnost nového Xiaomi s SUV Ferrari je jistě neúmyslná nebo náhodná. Foto: Xiaomi/Ferrari, koláž Autoforum.cz
Xiaomi YU7 opravdu silně připomíná Ferrari Purosangue, oproti italskému dvanáctiválcovému SUV bude ovšem výrazně levnější, ve vrcholných verzích ale může být klidně i rychlejší. Foto: Xiaomi
Zdroj: Xiaomi
Bleskovky
Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
dnes„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Ford zkouší zachránit svůj elektrický propadák s pomocí kdysi slavného fotbalisty. Ví ale ještě někdo, kdo to vůbec je?
14.5.2025Němcům otrnulo, ve srovnání elektrického a spalovacího VW vyhlásili jasným vítězem benzinové auto. A to nevybrali žádného krasavce
15.5.2025Moskvič začal vyrábět svůj nový vrcholný model. Silné a vybavené auto je větší než Škoda Kodiaq, vyjde ale nesrovnatelně levněji
15.5.2025Rolls-Royce zkouší trumfnout objednávku Bentley. Jedinému zákazníkovi naráz předal 6 aut, o rekordní nákupy se stará už od roku 1970
15.5.2025VW je nepoučitelný. Ani po fiasku Porsche s elektromobily ho nenapadne nic lepšího než elektrifikovat i auta, pro která se to vůbec nehodí
15.5.2025