Čínský soupeř Audi a BMW s cenou Škody fyzicky dorazil do Evropy, nevypadá vůbec zle

Připomíná vám tohle auto na první pohled Audi? Není to náhoda, také tomu se snaží konkurovat, nejde ale o žádnou kopii ani v designovém, ani v technickém smyslu slova. Jeho cena je citelně vyšší než v Číně, přesto by mohlo zaujmout.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Čínský soupeř Audi a BMW s cenou Škody fyzicky dorazil do Evropy, nevypadá vůbec zle

9.4.2023 | Petr Miler

Čínský soupeř Audi a BMW s cenou Škody fyzicky dorazil do Evropy, nevypadá vůbec zle

/

Foto: Geely

Připomíná vám tohle auto na první pohled Audi? Není to náhoda, také tomu se snaží konkurovat, nejde ale o žádnou kopii ani v designovém, ani v technickém smyslu slova. Jeho cena je citelně vyšší než v Číně, přesto by mohlo zaujmout.

Na starý kontinent fyzicky dorazilo další čínské auto. Jak to u Číňanů bývá, přijít na kloub tomu, o co vlastně jde, je podle jeho jména skoro nemožné, pozadí vám ale rozklíčujeme. Ačkoli za velkou zdí tohle auto znají jako Geely Xing Yue L, mimo Čínu si obvykle říká KX11. To ale zřejmě pro Evropu není dost sexy, a tak tu přijalo za své označení Geely Monjaro. Pokud vám obě slova dohromady zní jako Kilimandžáro, náhoda to není, přesně toho chtějí Číňané docílit. Je to prostě pojízdné Kilimandžáro, jakkoli bizarně to může znít.

Přes pozoruhodné označení jde ale ve své podstatě o stále stejný vůz, který za velkou zdí znají pod výše zmíněným jménem Geely Xing Yue L. Jeho výslovným cílem vždy bylo nabídnout možnosti SUV drahých značek jako Audi, BMW nebo Mercedes-Benz za cenu obyčejných škodovek. A při pohledu na něj a jeho parametry - včetně těch cenových - jej nikdy nešlo brát na lehkou váhu.

Geely totiž vůz postavilo na platformě CMA jím ovládaného Volva a používá i další jeho techniku. Vůz sází jen na motory 2,0 turbo - ve slabší konfiguraci se 160 kW (218 koní), 235 Nm, pohonem předních kol a 7stupňovým dvouspojkovým automatem, v silnější pak s výkonem 175 kW (238 koní) výkonu, 350 Nm točivého momentu, pohonem 4x4 a 8stupňovým automatem s hydrodynamickým měničem.

Vzhledem k tomu, že jde o středně velké SUV rozměrově blízké Škodě Kodiaq (délka 4 770 mm, šířka 1 895 mm, výška 1 689 mm a rozvor 2 845 mm), svědčí zmiňované výkony o tom, že Monjaro skutečně míří mezi prémiovky. Dosvědčuje to nakonec i docela noblesně pojatá kabina, v níž je celá palubní deska pokryta trojicí na sebe přímo navazujících displejů. Jeden slouží jako přístrojovka, druhý jako výstup infotainmentu spíše pro řidiče, třetí je pak výstupem zábavního systému jen pro spolujezdce, který také jen pro něj bude viditelný za jízdy.

Výbava je jako obvykle bohatá, už v základu najdeme věci jako elektrické ovládání všeho potřebného, a to prosím včetně sedadel, která jsou všechna vyhřívaná, automatickou klimatizaci, infotainment s řadou displejů a připojením k internetu, bezklíčový vstup a start, panoramatickou střechu, LED světla a kompletní bezpečnostní výbavu včetně adaptivního tempomatu nebo parkovacích kamer snímajících celé okolí vozu. To si pak dovedete představit, co nabídnou vyšší verze - vrchol disponuje v podstatě vším, co si lze v moderním autě prémiové značky představit.

Přes zmíněnou velikost, techniku i výbavu, parametry u nás definující jen auta v milionových vodách, ale Číňané trvají na odhodlání nabízet tento vůz za statisíce. V základu tak Monjaro, pardon Xing Yue L, stojí v Číně jen 119 800 yuanů, což je jen 372 tisíc Kč. A i vrcholná verze s kompletní výbavou s 238 koňmi s pohonem 4x4 přijde na 185 200 CNY, tedy asi 576 tisíc Kč. Za to pořád zdaleka - ale skutečně ani zdaleka - nekoupíte byť základní Kodiaq, na ten je dnes třeba skoro přesně o 500 tisíc víc, to není vtip. Byli jsme tak napjati, za kolik se tohle auto začne prodávat v Evropě, nijak zvlášť příjemné překvapení to ale není.

Geely nyní informuje, že Monjaro fyzicky do Ruska, kde je k dispozici komukoli při penězích. Automobilka tam nabízí jen silnější provedení s 235 koňmi a pohonem 4x4, navíc opravdu bohatou základní výbavou, jak bylo popsáno výše. Přesto je třeba říci, že cena startující v provedení Luxury na 4 499 990 RUB (asi 1,18 milionu Kč) je dosti sebevědomá, ať se na ni podíváme jakkoli. Na druhou stranu je ale třeba říci, že je to pořád výhodnější nabídka než u Kodiaqu.

Abyste se se škodovkou dostali na výkon Monjara, je třeba sáhnout po verzi RS, pak jste ale s cenou na 1,4 milionu. A výbavy pořád dostanete míň. Je třeba dodat, že i absolutně nabušené Geely Monjaro Exclusive stojí 4 799 990 RUB, tedy asi 1,26 milionu Kč, tomu se Kodiaq též nemůže vyrovnat. A nezapomeňme, nebavíme se o konkurentovi Škody, bavíme se o soupeři Audi nebo BMW, který jako Škoda jen stojí, takže touto optikou je třeba na vůz hledět.

Je otázkou, kolik tento vůz bude stát v zemích EU, kam má též namířeno. Více by to ale vzhledem k pořád specifické situaci ruské měny být nemuselo, možná půjde i o nižší sumu. Možný úspěch je pochopitelně též zahaleno rouškou tajemna, v Rusku by z toho ale mohl být úspěch, mnoho nových konkurentů takový vůz přinejmenším do uvolnění sankcí nedostane.


Čínský soupeř Audi a BMW s cenou Škody fyzicky dorazil do Evropy, nevypadá vůbec zle - 1 - Geely Monjaro 2023 Evropa nove 01Čínský soupeř Audi a BMW s cenou Škody fyzicky dorazil do Evropy, nevypadá vůbec zle - 2 - Geely Monjaro 2023 Evropa nove 02Čínský soupeř Audi a BMW s cenou Škody fyzicky dorazil do Evropy, nevypadá vůbec zle - 3 - Geely Monjaro 2023 Evropa nove 03Čínský soupeř Audi a BMW s cenou Škody fyzicky dorazil do Evropy, nevypadá vůbec zle - 4 - Geely Monjaro 2023 oficialni nove 01Čínský soupeř Audi a BMW s cenou Škody fyzicky dorazil do Evropy, nevypadá vůbec zle - 5 - Geely Monjaro 2023 oficialni nove 02Čínský soupeř Audi a BMW s cenou Škody fyzicky dorazil do Evropy, nevypadá vůbec zle - 6 - Geely Monjaro 2023 oficialni nove 03Čínský soupeř Audi a BMW s cenou Škody fyzicky dorazil do Evropy, nevypadá vůbec zle - 7 - Geely Monjaro 2023 oficialni nove 04Čínský soupeř Audi a BMW s cenou Škody fyzicky dorazil do Evropy, nevypadá vůbec zle - 8 - Geely Monjaro prodej 2023 Evropa 01Čínský soupeř Audi a BMW s cenou Škody fyzicky dorazil do Evropy, nevypadá vůbec zle - 9 - Geely Monjaro prodej 2023 Evropa 02Čínský soupeř Audi a BMW s cenou Škody fyzicky dorazil do Evropy, nevypadá vůbec zle - 10 - Geely Monjaro prodej 2023 Evropa 03Čínský soupeř Audi a BMW s cenou Škody fyzicky dorazil do Evropy, nevypadá vůbec zle - 11 - Geely Monjaro 2023 Evropa nove 04Čínský soupeř Audi a BMW s cenou Škody fyzicky dorazil do Evropy, nevypadá vůbec zle - 12 - Geely Monjaro 2023 Evropa nove 05Čínský soupeř Audi a BMW s cenou Škody fyzicky dorazil do Evropy, nevypadá vůbec zle - 13 - Geely Monjaro 2023 Evropa nove 06Čínský soupeř Audi a BMW s cenou Škody fyzicky dorazil do Evropy, nevypadá vůbec zle - 14 - Geely Monjaro 2023 Evropa nove 07Čínský soupeř Audi a BMW s cenou Škody fyzicky dorazil do Evropy, nevypadá vůbec zle - 15 - Geely Monjaro prodej 2023 Evropa 04Čínský soupeř Audi a BMW s cenou Škody fyzicky dorazil do Evropy, nevypadá vůbec zle - 16 - Geely Monjaro 2023 oficialni nove 06Čínský soupeř Audi a BMW s cenou Škody fyzicky dorazil do Evropy, nevypadá vůbec zle - 17 - Geely Monjaro prodej 2023 Evropa 05Čínský soupeř Audi a BMW s cenou Škody fyzicky dorazil do Evropy, nevypadá vůbec zle - 18 - Geely Monjaro 2023 oficialni nove 07Čínský soupeř Audi a BMW s cenou Škody fyzicky dorazil do Evropy, nevypadá vůbec zle - 19 - Geely Monjaro 2023 oficialni nove 08
Geely Monjaro dorazilo do Ruska v evropské specifikaci. Podle automobilky je pokusem konkurovat středně velkým SUV od Audi, BMW či Mercedesu za cenu mainstreamových modelů. V Číně je k mání skutečně velmi výhodně, v Evropě o něco méně. Foto: Geely

Zdroj: Geely

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.