Čínský konkurent Škody Octavia Combi míří do Česka v novém, nebude to tu mít lehké

Proti Octavii to tu nikdo nikdy nebude mít lehké, v tomto případě se ale kamenem úrazu nejspíše neukáží být schopnosti vozu, jeho původ či technika. Paradoxně největší překážkou úspěchu může být jeho cena.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Čínský konkurent Škody Octavia Combi míří do Česka v novém, nebude to tu mít lehké

23.6.2022 | Petr Prokopec

Čínský konkurent Škody Octavia Combi míří do Česka v novém, nebude to tu mít lehké

/

Foto: MG Motor

Proti Octavii to tu nikdo nikdy nebude mít lehké, v tomto případě se ale kamenem úrazu nejspíše neukáží být schopnosti vozu, jeho původ či technika. Paradoxně největší překážkou úspěchu může být jeho cena.


Příští týden, přesně ve středu 29. června, zahájí v České republice předprodej svých aut tradiční britská značka MG. Ta nyní představuje vozy čínské automobilky SAIC, která zabezpečila vše potřebné. Díky tomu lze počítat s relativně moderními technologiemi, které jsou zabalené v docela pohledných karoseriích. Na našem trhu zpočátku budou k dispozici pouze SUV, z nichž model ZS užívá benzinové spalovací ústrojí, zatímco v případě eHS lze počítat s plug-in hybridní jednotkou. Do našich končin ale míří i zajímavější kombík MG5.

Tuzemské zastoupení zatím nezveřejnilo ceny, ačkoliv první tiskovou zprávu spojenou se vstupem na český trh vydalo již na jaře. Současná doba je ale velmi turbulentní, a tak se postup Číňanů dá chápat - kdybychom ceny znali již v březnu, aktuálně by žádná z nich nejspíše už neplatila.

Jak jsme již naznačili, spíše než SUV bude klíčem k úspěchu v Česku pro MG elektrický kombík MG5. Otázkou však je, zda má šanci na úspěch. V takovém Nizozemsku totiž vůz startuje na 33 985 Eurech (cca 841 tisíc Kč), což je pro místní klientelu i s ohledem na elektropohon poměrně hodně. Jindy drahá Škoda Octavia Combi 2,0 TDI totiž s cenou 609 900 Kč rázem působí docela levně.

Aby si tedy britsko-čínská značka svůj úspěch trochu pojistila, rozhodla se vozu dodat novou tvář. Ta byla poprvé představena již v loňském roce, ovšem teprve nyní bylo rozhodnuto o importu do Evropy. Změny přitom spočívají hlavně v odstranění chromové čelní masky, na jejíž místo se nastěhoval úzký plastový proužek propoující přepracované světlomety. Logo výrobce se pak přesunulo na kapotu, centrální zdířka na dobíjecí kabel však zůstala zachována.

Další modifikace zahrnují nové nárazníky vpředu i vzadu, proměnou ovšem prošla i koncová světla či litá kola. Dovnitř se pak nastěhovala nová palubní deska, která již hostí 10,25palcový displej multimédií místo předchozího osmipalcového. Vůz pak dále vyfasoval i technologii V2L, která jej v podstatě mění na powerbanku, ze které lze napájet třeba elektrická kola. Využít baterie vozu lze ale třeba i při kempování, kdy místo k pohonu slouží třeba ledničce či vařiči.

MG5 bude zpočátku k dispozici ve verzi Long Range, jenž počítá s bateriemi o kapacitě 61,1 kWh. Dojezd tak byl dle cyklu WLTP vypočítán na 400 kilometrů, s motorem o výkonu 156 koní a točivým momentem 280 Nm pak má kombík zvládnout stovku za 8,3 sekundy a maximálku 185 km/h. Stejných hodnot má přitom dosahovat i provedení Standard Range, které disponuje dokonce 177 koňmi. Pojí je však s 50,3 kWh a dojezdem 320 km.

Na výběr budou rovněž dva stupně výbavy Comfort a Luxury, z nichž první zmíněný zahrnuje třeba klimatizaci, 16palcová litá kola nebo prakticky veškeré bezpečnostní a asistenční systémy, na které si vzpomenete. Na úrovni Luxury pak lze dále čekat ještě sadu kamer monitorujících veškeré okolí vozu, elektricky stavitelné sedadlo řidiče či koženkové čalounění. Zmiňované šestnáctky jsou pak nahrazeny 17palcovými koly.

Na bližší informace týkající se českého trhu musíme vyčkat, aktuálně tak už jen dodáme zmínku spojenou s Velkou Británií. Zde se MG5 EV prodává od roku 2020, a jakkoliv dosud disponovalo ošklivější tváří, prodalo se jej již více než 8 tisíc kusů. S poklesem zájmu přitom nelze až tak moc čekat ani po konci dotací, neboť ty činily jen 1 500 GBP (asi 43 100 Kč). Nikdo jiný dnes totiž elektrokombi v Evropě nenabízí.


Čínský konkurent Škody Octavia Combi míří do Česka v novém, nebude to tu mít lehké - 1 - MG5 Electric 2022 EU verze nova sada 01Čínský konkurent Škody Octavia Combi míří do Česka v novém, nebude to tu mít lehké - 2 - MG5 Electric 2022 EU verze nova sada 02Čínský konkurent Škody Octavia Combi míří do Česka v novém, nebude to tu mít lehké - 3 - MG5 Electric 2022 EU verze nova sada 03Čínský konkurent Škody Octavia Combi míří do Česka v novém, nebude to tu mít lehké - 4 - MG5 Electric 2022 EU verze nova sada 04Čínský konkurent Škody Octavia Combi míří do Česka v novém, nebude to tu mít lehké - 5 - MG5 Electric 2022 EU verze nova sada 05Čínský konkurent Škody Octavia Combi míří do Česka v novém, nebude to tu mít lehké - 6 - MG5 Electric 2022 EU verze nova sada 06
Vůbec poprvé se faceliftované MG5 EV ukázalo již loni. Nyní s novou tváří přichází také do Evropy. Kdy se jej dočkáme v Česku, zatím není jisté, místní zastoupení nicméně zahajuje předprodej firemních SUV již za necelý týden. Foto: MG Motor

Zdroj: MG Motor

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.