Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v nové generaci. Na ještě větší auto za 250 tisíc Kč působí až magicky krásně
23.9.2025 | Petr Prokopec
Věříme, že Octavie bude pořád lepším autem, když si ale uvědomíte, že stojí několikanásobně víc peněz, znamená to vůbec něco? Tento vůz ji prodejně ještě násobněji překonává a dá se čekat, že ve své nové generaci se nůžky mezi prodeji obou modelů jen dál rozevřou.
Geely Emgrand je jedním z nejznámějších čínských aut na světě. Jeho první generace přišla na svět už v roce 2010, o čtyři léta později však musela udělat prostor nástupci. Ten byl nicméně postaven na téže platformě, podobně jako generace třetí, která dorazila v roce 2018. Teprve u jejího nástupce Číňané přistoupili k větší modernizaci, neboť přepřáhli na novou architekturu BMA. S tou byl nicméně spojen identický rozvor 2 650 milimetrů, v podstatě tak šlo o další evoluci původního sedanu.
Letos se ale Geely rozhodlo přistoupit k řádné obměně svého portfolia. Čtvrtá generace se tak zkraje roku dočkala faceliftu, ten však pozměnil jen některé panely karoserie. Pod kapotou se ale už nepohnul ani šroubek, o roztáčení předních kol se tak dále stará atmosférická jedna-pětka spalující benzin. Pro taxikáře má ovšem Geely k dispozici ještě jedno ústrojí, a sice 1,8litrový čtyřválec schopný spalovat i metanol, se kterým mají provozní náklady klesnout na méně než korunu za kilometr.
Jen krátce po faceliftu ale Číňané přišli také s pátou generací modelu Emgrand, přičemž tentokrát se skutečně startovalo na čistém listu papíru. Máme tu zcela novou platformu GEA, kterou Geely poprvé ukázalo loni. Sedan díky ní přitom řádně povyrostl, neboť jeho rozvor nyní činí 2 755 mm, zatímco délka se natáhla z 4 638 na 4 815 mm. Z konkurenta Škody Octavia (dnes 4 689 mm) se tak stává pomalu spíš soupeř Superbu, ale protože Octavia V bude také citelně delší a možná zaskočí i za Superb, budeme to vnímat jako projev evoluce stále kompaktního auta, třebaže už řádně přerostlého. Emgrand by tak měl nabídnout ještě prostornější kabinu i díky nepatrně větší šířce a výšce, zrovna s tím ale problém nikdy neměl.
Na zajímavější změny došlo pod kapotou, kde sice nadále lze počítat s 1,5litrovým čtyřválcem, nově ale už přeplňovaným. Příchod turbodmychadla zvedl výkon ze 120 na 180 koní, zatímco točivý moment narostl ze 150 na 290 Nm. To s sebou pochopitelně nese mnohem lepší dynamiku, Geely však zatím upřesnilo jen nejvyšší rychlost 200 km/h. Zda se pak objeví nová verze pro taxikáře, není jisté - metanolová čtvrtá generace ale i díky onomu faceliftu zůstává dál v prodeji.
Vizuálně novinka kráčí ve stopách svého předchůdce, díky odlišnému zpracování světel, nárazníků či čelní masky, která nyní počítá jen se 12 svislými lamelami, ale působí o poznání atraktivněji. Geely se navíc rozhodlo navýšit počet chromových linií, což má vůz též posunout do vyšších sfér. A stejná snaha je patrná také uvnitř, kde se za zploštělým volantem nachází digitální přístrojový štít, kterému společnost dělá nejen 14,6palcová obrazovka multimédií, ale znovu chrom. A ocenit je třeba, že autoři vozu ponechali fyzická tlačítka pro nejpoužívanější funkce.
Uvážíme-li, že dnešní Emgrand stojí od 68 900 do 86 900 CNY, tedy od asi 200 do 250 tisíc Kč, a ten nový stěží začne výš než tam, kde ten dosavadní končil, máme tu za cenu okolo 250 tisíc Kč pozoruhodný kus auta ve všech smyslech těchto slov. Je to skoro až čarokrásný vůz vzhledem k tomu, kolik stojí v době, kdy základní Fabia s ničím ve všech ohledech začíná na skoro dvojnásobné sumě.
Na další detaily a přesné cenové specifikace ale bude třeba vyčkat, pročež už jen dodáme, že za dosavadních patnáct let na trhu se prodalo již 4 miliony exemplářů tohoto modelu. Jubilejní kousek přitom sjel z montážních linek v čínském Zhejiangu letos v červenci.












Geely Emgrand se odhalilo ve své už páté generaci, která oproti předchozím čtyřem znovu narostla a disponuje tak i výkonnějšími motory. Je také noblesnější, vybavenější, přesto má dál stát pomalu pakatel. Foto: Geely
Zdroj: Geely
Bleskovky
Policie zastavila řidiče vývojového prototypu supersportu za desítky milionů kvůli tomu, že podle ní „zapaloval silnici”
29.11.2025
Muž najel s novým kupé Bentley s motorem W12 za pár let neuvěřitelné kilometry, jen za benzin zaplatil tolik, kolik jste vy dali za několik aut
28.11.2025
Řidič to při jízdě 150 km/h městem napálil do cihlového domu. Přežil, spolujezdec o 25 metrů dál též, jeho auto ne, řidičák ne, svoboda ne
26.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Yamaha Nmax 155 Tech MAX: s elektronicky řízeným variátorem 08:20
- Ducati: Chvála Gresiniho, kritika jezdců VR46 08:15
- Mattia Pasini vyvázl bez vážného zranění po vážné nehodě na ranči VR46 08:00
- Statistika crashů: Nejvíce jich má kontě Zarco včera 18:36
- «100 km dei Campioni» vyhráli letos Bagnaia/Fernandez včera 10:27
Nejnovější články
Konec největšího současného propadáku Mercedesu po pouhých třech letech je pořád menší tragédie než to, co ho bude následovat
před 2 hodinami
Ford Mondeo žije dál a ukázal se v novém. Při jeho cenách to bude znovu hit
před 4 hodinami
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
před 5 hodinami
K mání je zapomenutý osmiválcový kombík s manuálem od značky, která dnes válcuje prodeje v Česku, je to lákavá vzácnost
před 6 hodinami
Unikla data a specifikace nového Mercedesu třídy C, tohle na lidi nemůže fungovat
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
