Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čínský soupeř Škody Octavia zlevnil. I s hybridním pohonem stojí tak málo, že je levnější než nejlevnější auto v ČR
22.2.2024 | Petr Prokopec
Je to zas jednou připomenutí toho, kolik hodnoty za peníze dokážou čínské automobilky nabídnout. A když už máte pocit, že je jí spousta, umí jít ještě níž. Zatímco u nás dáte za nejlevnější Hyundai i10 280 tisíc Kč, BYD Qin Plus DM-i vychází v Číně ještě o 20 tisíc levněji.
BYD Qin je velký čínský kompakt, jehož první generace byla představena již v roce 2012. Šest let poté dorazil nástupce, který trochu povyrostl - při délce 4 765 milimetrů a rozvoru 2 718 mm je tak přímým konkurentem prodloužené Škody Octavia Pro. Ta se u nás neprodává, Čechům dobře známá kratší verze ovšem startuje na 619 900 Kč. To rozhodně není málo, zvláště když v té chvíli můžete počítat jen s přeplňovanou jedna-pětkou, která 150 koňmi roztáčí přední 16palcová ocelová kola, a základní výbavou.
Qin byl původně taktéž k dispozici s motorem 1,5 turbo, nicméně před třemi lety se čínská automobilka rozhodla, že s čistě spalovacími pohony končí. Její nabídku tak aktuálně tvoří už jen hybridy a elektromobily. Ve stejné době dorazila i modernizovaná podoba sedanu, která byla pojmenována Qin Plus. Zákazníci si pak u něj mohou vybrat, zda chtějí kombinaci pohonů nebo jen ten čistě bateriový, přičemž momentálně prakticky neexistuje důvod, aby zamířili ke konkurenci.
Číňané se totiž nejspíše rozhodli, že porazit Teslu v rámci jednoho čtvrtletí je málo, a proto rovnou zkraje letošního roku začali bojovat o trůn. Došlo tedy na redukci cen, po jejichž spatření zejména tuzemská klientela doslova zalapá po dechu. Stačí si totiž jen uvědomit, co přesně je nejlevnějším vozem na českém trhu - jde o 3 670 mm dlouhé Hyundai i10, které osazené osazené atmosférickým litrovým tříválcem disponuje 67 koňmi. Za ty je přitom třeba zaplatit 279 990 Kč.
Qin Plus DM-i, což je oficiální název pro plug-in hybridní verzi čínského sedanu, je oproti tomu k dispozici již od 79 800 yuanů (cca 260 tisíc Kč). O metr delší vůz tedy dostáváte o zhruba dvacet tisíc korun levněji, přičemž pod kapotou v té chvíli můžete počítat s kombinací atmosférické jedna-pětky a elektromotoru. Soustava ve slabší verzi produkuje 182 koní, v té silnější pak rovných 200. Za zmíněnou cenu ale pochopitelně dostáváte u méně výkonnou.
V souladu s tím je rovněž třeba počítat také s menším ze dvou dostupných bateriových paketů (8,32 a 18,32 kWh), s nímž je spojen teoretický dojezd 55 km čistě na elektřinu (u většího jde o 120 km). Co se přitom standardní výbavy týče, ta mimo jiné zahrnuje digitální přístrojový štít a velkou obrazovku multimédií. S vyššími úrovněmi pak může být spojeno nejen kožené čalounění sedadel, ale i palubní desky. Kontrastovat s ním pak mohou metalické dekory.
Dané nabídce se tak vlastně nedá konkurovat, což ostatně platí i o čistě elektrické verzi. Ta disponuje motorem s výkonem 136 koní a točivým momentem 180 Nm, dechberoucí dynamiku tedy ústrojí rozhodně nemá v popisu práce. Spárováno pak může být s paketem o kapacitě 48 či 57,6 kWh, kdy menší počítá s teoretickým dojezdem 420 km, větší pak s 510 km. Ceny se pak pohybují od 109 800 do 139 800 CNY (asi 359 až 456 tisíc Kč).






Číňané zlevnili hybridní Qin Plus DM-i o dalších 20 procent, s lácí je nicméně spojena i jeho plně elektrická verze. Jak tomu chce zbytek světa konkurovat, je nám záhadou. Foto: BYD
Zdroj: BYD
Bleskovky
Dokáže se nejlepší sportovní sedan dneška vyrovnat osmiválcovým „hrdinům minulosti”? Slavný novinář má smutnou odpověď
před hodinou
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
včera
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dokáže se nejlepší sportovní sedan dneška vyrovnat osmiválcovým „hrdinům minulosti”? Slavný novinář má smutnou odpověď
před hodinou
Další nová Kia je další designový bizár navazující na jednu z největších ohavností posledních let
před 2 hodinami
Pokud máte Hondu s tímto typem kol, raději byste s ní měli okamžitě přestat jezdit
před 3 hodinami
Elektrický Renault Mégane je takový propadák, že mu Francouzi znovu vrátí spalovací motor
před 5 hodinami
Líbánky skončily. Řidiči elektromobilů mají brzy začít platit za každý ujetý km poté, co se ukázalo, že ideologie silnice neopraví
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
