Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čínský soupeř Škody Octavia zlevnil. I s hybridním pohonem stojí tak málo, že je levnější než nejlevnější auto v ČR
22.2.2024 | Petr Prokopec
Je to zas jednou připomenutí toho, kolik hodnoty za peníze dokážou čínské automobilky nabídnout. A když už máte pocit, že je jí spousta, umí jít ještě níž. Zatímco u nás dáte za nejlevnější Hyundai i10 280 tisíc Kč, BYD Qin Plus DM-i vychází v Číně ještě o 20 tisíc levněji.
BYD Qin je velký čínský kompakt, jehož první generace byla představena již v roce 2012. Šest let poté dorazil nástupce, který trochu povyrostl - při délce 4 765 milimetrů a rozvoru 2 718 mm je tak přímým konkurentem prodloužené Škody Octavia Pro. Ta se u nás neprodává, Čechům dobře známá kratší verze ovšem startuje na 619 900 Kč. To rozhodně není málo, zvláště když v té chvíli můžete počítat jen s přeplňovanou jedna-pětkou, která 150 koňmi roztáčí přední 16palcová ocelová kola, a základní výbavou.
Qin byl původně taktéž k dispozici s motorem 1,5 turbo, nicméně před třemi lety se čínská automobilka rozhodla, že s čistě spalovacími pohony končí. Její nabídku tak aktuálně tvoří už jen hybridy a elektromobily. Ve stejné době dorazila i modernizovaná podoba sedanu, která byla pojmenována Qin Plus. Zákazníci si pak u něj mohou vybrat, zda chtějí kombinaci pohonů nebo jen ten čistě bateriový, přičemž momentálně prakticky neexistuje důvod, aby zamířili ke konkurenci.
Číňané se totiž nejspíše rozhodli, že porazit Teslu v rámci jednoho čtvrtletí je málo, a proto rovnou zkraje letošního roku začali bojovat o trůn. Došlo tedy na redukci cen, po jejichž spatření zejména tuzemská klientela doslova zalapá po dechu. Stačí si totiž jen uvědomit, co přesně je nejlevnějším vozem na českém trhu - jde o 3 670 mm dlouhé Hyundai i10, které osazené osazené atmosférickým litrovým tříválcem disponuje 67 koňmi. Za ty je přitom třeba zaplatit 279 990 Kč.
Qin Plus DM-i, což je oficiální název pro plug-in hybridní verzi čínského sedanu, je oproti tomu k dispozici již od 79 800 yuanů (cca 260 tisíc Kč). O metr delší vůz tedy dostáváte o zhruba dvacet tisíc korun levněji, přičemž pod kapotou v té chvíli můžete počítat s kombinací atmosférické jedna-pětky a elektromotoru. Soustava ve slabší verzi produkuje 182 koní, v té silnější pak rovných 200. Za zmíněnou cenu ale pochopitelně dostáváte u méně výkonnou.
V souladu s tím je rovněž třeba počítat také s menším ze dvou dostupných bateriových paketů (8,32 a 18,32 kWh), s nímž je spojen teoretický dojezd 55 km čistě na elektřinu (u většího jde o 120 km). Co se přitom standardní výbavy týče, ta mimo jiné zahrnuje digitální přístrojový štít a velkou obrazovku multimédií. S vyššími úrovněmi pak může být spojeno nejen kožené čalounění sedadel, ale i palubní desky. Kontrastovat s ním pak mohou metalické dekory.
Dané nabídce se tak vlastně nedá konkurovat, což ostatně platí i o čistě elektrické verzi. Ta disponuje motorem s výkonem 136 koní a točivým momentem 180 Nm, dechberoucí dynamiku tedy ústrojí rozhodně nemá v popisu práce. Spárováno pak může být s paketem o kapacitě 48 či 57,6 kWh, kdy menší počítá s teoretickým dojezdem 420 km, větší pak s 510 km. Ceny se pak pohybují od 109 800 do 139 800 CNY (asi 359 až 456 tisíc Kč).






Číňané zlevnili hybridní Qin Plus DM-i o dalších 20 procent, s lácí je nicméně spojena i jeho plně elektrická verze. Jak tomu chce zbytek světa konkurovat, je nám záhadou. Foto: BYD
Zdroj: BYD
Bleskovky
Žádná AI: Reálně nabourané Bugatti Chiron na vrakovišti se hned tak nevidí, teď ho prodávají v aukci na díly
před 3 hodinamiExistuje méně vhodné místo pro prodej „nejbělejšího bílého BMW”, než je Jihoafrická republika?
včeraPřelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje na něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
3.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na čele po pátku Bulega včera 17:00
- Vítězem Superpole Can Öncü, 18. Vostatek včera 16:49
- MotoGP: Na čele dvě KTM, za nimi bratři Marquezové včera 16:02
- Salač přímo do Q2 včera 15:21
- Rookie Perrone na čele včera 14:05
Nejčtenější články
„Bugatti pro chudé“ odhalilo své ceny, je nakonec ještě víc pro chudé, než se čekalo
7.8.2025Dnes skoro ikonický VW Touareg má po 24 letech skončit, protože Němci dnes neumí udělat jediné rozumné rozhodnutí
7.8.2025Audi padá stále hlouběji. Po kolapsu zisků sahá dealerům na marže, přinese to další zdražení a další pád
7.8.2025Číňané se chlubí bezpečností své novinky tak absurdně, že se před ní musí třást i řidiči náklaďáků
7.8.2025Fiat dál zkouší dělat ze svých levných aut Maserati pro chudé, asi to na lidi funguje
7.8.2025
Živá témata na fóru
- IT poradna 09.06. 09:03 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.06. 08:40 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 09.05. 22:25 - M.Z.
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 09.05. 20:16 - Truck Daškam
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.05. 14:05 - Vrooom
- whitelist & blacklist 09.05. 11:59 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.04. 17:03 - pavproch
- Hybrid nebo klasický benzín pro městský provoz? 09.04. 15:27 - Stepan