Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čínský soupeř Škody Octavia zlevnil. I s hybridním pohonem stojí tak málo, že je levnější než nejlevnější auto v ČR
22.2.2024 | Petr Prokopec
Je to zas jednou připomenutí toho, kolik hodnoty za peníze dokážou čínské automobilky nabídnout. A když už máte pocit, že je jí spousta, umí jít ještě níž. Zatímco u nás dáte za nejlevnější Hyundai i10 280 tisíc Kč, BYD Qin Plus DM-i vychází v Číně ještě o 20 tisíc levněji.
BYD Qin je velký čínský kompakt, jehož první generace byla představena již v roce 2012. Šest let poté dorazil nástupce, který trochu povyrostl - při délce 4 765 milimetrů a rozvoru 2 718 mm je tak přímým konkurentem prodloužené Škody Octavia Pro. Ta se u nás neprodává, Čechům dobře známá kratší verze ovšem startuje na 619 900 Kč. To rozhodně není málo, zvláště když v té chvíli můžete počítat jen s přeplňovanou jedna-pětkou, která 150 koňmi roztáčí přední 16palcová ocelová kola, a základní výbavou.
Qin byl původně taktéž k dispozici s motorem 1,5 turbo, nicméně před třemi lety se čínská automobilka rozhodla, že s čistě spalovacími pohony končí. Její nabídku tak aktuálně tvoří už jen hybridy a elektromobily. Ve stejné době dorazila i modernizovaná podoba sedanu, která byla pojmenována Qin Plus. Zákazníci si pak u něj mohou vybrat, zda chtějí kombinaci pohonů nebo jen ten čistě bateriový, přičemž momentálně prakticky neexistuje důvod, aby zamířili ke konkurenci.
Číňané se totiž nejspíše rozhodli, že porazit Teslu v rámci jednoho čtvrtletí je málo, a proto rovnou zkraje letošního roku začali bojovat o trůn. Došlo tedy na redukci cen, po jejichž spatření zejména tuzemská klientela doslova zalapá po dechu. Stačí si totiž jen uvědomit, co přesně je nejlevnějším vozem na českém trhu - jde o 3 670 mm dlouhé Hyundai i10, které osazené osazené atmosférickým litrovým tříválcem disponuje 67 koňmi. Za ty je přitom třeba zaplatit 279 990 Kč.
Qin Plus DM-i, což je oficiální název pro plug-in hybridní verzi čínského sedanu, je oproti tomu k dispozici již od 79 800 yuanů (cca 260 tisíc Kč). O metr delší vůz tedy dostáváte o zhruba dvacet tisíc korun levněji, přičemž pod kapotou v té chvíli můžete počítat s kombinací atmosférické jedna-pětky a elektromotoru. Soustava ve slabší verzi produkuje 182 koní, v té silnější pak rovných 200. Za zmíněnou cenu ale pochopitelně dostáváte u méně výkonnou.
V souladu s tím je rovněž třeba počítat také s menším ze dvou dostupných bateriových paketů (8,32 a 18,32 kWh), s nímž je spojen teoretický dojezd 55 km čistě na elektřinu (u většího jde o 120 km). Co se přitom standardní výbavy týče, ta mimo jiné zahrnuje digitální přístrojový štít a velkou obrazovku multimédií. S vyššími úrovněmi pak může být spojeno nejen kožené čalounění sedadel, ale i palubní desky. Kontrastovat s ním pak mohou metalické dekory.
Dané nabídce se tak vlastně nedá konkurovat, což ostatně platí i o čistě elektrické verzi. Ta disponuje motorem s výkonem 136 koní a točivým momentem 180 Nm, dechberoucí dynamiku tedy ústrojí rozhodně nemá v popisu práce. Spárováno pak může být s paketem o kapacitě 48 či 57,6 kWh, kdy menší počítá s teoretickým dojezdem 420 km, větší pak s 510 km. Ceny se pak pohybují od 109 800 do 139 800 CNY (asi 359 až 456 tisíc Kč).
Číňané zlevnili hybridní Qin Plus DM-i o dalších 20 procent, s lácí je nicméně spojena i jeho plně elektrická verze. Jak tomu chce zbytek světa konkurovat, je nám záhadou. Foto: BYD
Zdroj: BYD
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Elektromobily poškozují drahé značky, říká prodejce. Porsche Taycan masivně ztrácí hodnotu i zájem, zákazníci jsou nuceni ho kupovat
před 2 hodinami - Konkurence Dacie od Stellantisu už je hotová věc, levná auta začne ještě letos sekat jako Baťa cvičky
včera - Kupec kýčovitého Mercedesu za rok a půl vlastnictví prodělal kalhoty, každý ujetý kilometr ho stál přes 374 Kč
včera - „Bezemisní nafta” prolomila klíčovou cenovou hranici, elektromobily dávají ještě menší smysl
včera - Údajně revoluční čínské baterie pro elektromobily až tak revoluční nejsou, i proto je Nio nikomu neprodá
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 05.06. 08:18 - HondaMan
- Koupě auta do 100 tisíc - držák se spotřebou 05.06. 01:52 - Trypex
- Rychlodotazy 05.05. 19:12 - Brus
- Onboard videa 05.05. 14:41 - brnenska.odchytova
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.05. 14:30 - mattonecz
- Politický koutek 05.05. 08:48 - jerry
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz